انتشار این مقاله


چگونه پوست خود را در خانه در ۷ مرحله آزمایش کنید

هر زمان که محصول جدیدی را به روتین مراقبت از پوست یا زیبایی خود اضافه می کنید، مهم است که ابتدا آن را آزمایش کنید. شما به راحتی می توانید تکه کوچکی از پوست خود را در خانه برای واکنش آلرژیک آزمایش کنید. در واقع، اکثر محصولات می گویند که یک تست نقطه ای انجام […]

هر زمان که محصول جدیدی را به روتین مراقبت از پوست یا زیبایی خود اضافه می کنید، مهم است که ابتدا آن را آزمایش کنید. شما به راحتی می توانید تکه کوچکی از پوست خود را در خانه برای واکنش آلرژیک آزمایش کنید. در واقع، اکثر محصولات می گویند که یک تست نقطه ای انجام دهید، اما ممکن است ندانید چگونه شروع کنید. توجه داشته باشید که این با آزمایش پچ برای آلرژی های خاص که ممکن است پزشک در مطب خود انجام دهد متفاوت است. اگر آماده اید، برای یافتن راهی آسان برای بررسی واکنش های پوست خود در خانه به مطالعه ادامه دهید.

۱محصول جدید را روی پوست خود بمالید

یک ناحیه غیر قابل مشاهده مانند خم آرنج خود را انتخاب کنید. خوب است که محصول را در جای دیگری مانند زیر بازو یا پشت گوش خود قرار دهید – فقط جایی را انتخاب کنید که محصول شسته نشود. پوست خود را بشویید و خشک کنید قبل از اینکه محصول را روی یک تکه به اندازه یک چهارم پوست خود بمالید.

قسمت زیرین فک شما یکی دیگر از نقاط حساسی است که می توانید محصول را در آن بمالید، اما هنگام تمیز کردن صورت خود به طور تصادفی آن را نشویید.

۲محصول را روی پوست خود بگذارید :

اگر قرار نیست روی آن بماند، بعد از ۵ دقیقه آن را بشویید. اگر چیزی را آزمایش می‌کنید که قرار نیست آن را بشویید، مانند کرم مرطوب‌کننده صورت ، فقط آن را روی محل آزمایش بمالید و آن را به حال خود رها کنید. اگر در حال آزمایش محصولی هستید که معمولاً آن را می‌شویید، ۵ دقیقه صبر کنید تا آن را بشویید.

به عنوان مثال، اگر در حال بررسی واکنش به یک پاک کننده جدید صورت هستید، مقداری به اندازه یک سکه را روی پوست خود بمالید و بعد از ۵ دقیقه آن را بشویید.

اگر در حال آزمایش بهترین ماسک صورت یا محصولی هستید که قرار است مدت زمان مشخصی از آن استفاده کنید، آن را تا زمانی که سازنده درخواست کرده است، بگذارید.

۳محصول را ۲ بار در روز دوباره استفاده کنید :

قرار گرفتن در معرض مکرر می تواند درماتیت تماسی آلرژیک را رد کند. آزمایش پچ پوست خانگی به راحتی می تواند به شما نشان دهد که آیا واکنش فوری دارید یا خیر. با این حال، شما همچنین می خواهید ببینید که آیا زمانی که به طور مداوم در معرض محصول قرار می گیرید، واکنشی نشان می دهید یا خیر.

اگر به سرعت به چیزی در یک محصول واکنش نشان دهید، درماتیت تماسی تحریک کننده دارید. اگر در طی چند روز واکنش نشان دهید، درماتیت تماسی آلرژیک دارید.

به خاطر داشته باشید که برخی از مواد تشکیل دهنده مانند رتینول و اسید گلیکولیک با قرار گرفتن در معرض مداوم پوست شما را تحریک می کنند.

حداقل ۴ روز طول می کشد تا مشخص شود که آیا درماتیت تماسی آلرژیک دارید یا خیر، به همین دلیل است که استفاده مکرر از آن بسیار مهم است.

۴  مراقب علائم یک واکنش باشید :

مواظب این ناحیه باشید تا علائمی از تحریک وجود داشته باشد. ممکن است بلافاصله متوجه آنها شوید یا ممکن است مدتی طول بکشد. اگر بعد از ۱۰ روز هیچ مشکلی مشاهده نکردید، استفاده از محصول جدید بی خطر است. با این حال، در صورت بروز راش یا هر یک از علائم زیر، نباید از این محصول استفاده کنید:

سرخی

خارش

تورم

پوست خشک، ترک خورده یا پوسته پوسته شده

سوزش یا حساسیت

۵در صورت بروز واکنش، محصول را بشویید :

واکنش فوری نشان می دهد که شما حساسیت شدیدی به محصول دارید. شما متوجه سوزش، خارش شدید، قرمزی یا التهاب خواهید شد. به سرعت به سمت سینک بروید و پوست خود را به طور کامل با آب گرم و صابون ملایم و بدون عطر بشویید. سپس، آزمایش پوست را متوقف کنید.

پس از آن یک کمپرس سرد و مرطوب کننده بدون عطر روی پوست خود بزنید تا به تسکین آن کمک کند.

اگر پوست شما همچنان خارش دارد، یک لایه نازک از کرم هیدروکورتیزون را روی آن ناحیه بمالید و یک آنتی هیستامین بدون نسخه مصرف کنید.

فهرست مواد موجود در محصول را بخوانید و آن را با سایر محصولاتی که پوست شما را آزار می‌دهند مقایسه کنید و سعی کنید علت تحریک را شناسایی کنید.

۶از محرک هایی که پوست شما را اذیت می کنند دوری کنید :

برچسب ها را بخوانید تا از هر چیزی که باعث واکنش می شود جلوگیری کنید. عطرها، مواد نگهدارنده، سولفات هایی مانند سولفات لورل سدیم و محرک هایی مانند رتینول همگی می توانند پوست شما را آزار دهند. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که برخی از محصولات مراقبت از پوست آکنه باعث ایجاد جوش در شما می شود، ممکن است متوجه شوید که به اسید سالیسیلیک حساسیت دارید. در آینده، محصولات آکنه‌ای را که حاوی اسید سالیسیلیک نیستند، خریداری کنید.

ممکن است متوجه شوید که به عطر موجود در محصولات مراقبت از پوست واکنش نشان می دهید. با تغییر به اقلام بدون عطر، می توانید از واکنش های بعدی جلوگیری کنید.

۷. پچ را توسط متخصص پوست آزمایش کنید :

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث تحریک شده است، برای آزمایش تماس بگیرید. برای انجام تست پچ حرفه ای، پزشک چسبی را که با انواع مختلفی از آلرژن های رایج پوشانده شده است روی پشت شما قرار می دهد و آن را در جای خود می چسباند. پس از ۲ روز، پزشک پوست شما را از نظر واکنش بررسی می کند. سپس، آنها شما را ۲ روز بعد می خواهند تا به دنبال واکنش های تاخیری باشند.

اگر مشکوک هستید که محصول خاصی باعث واکنش می شود، آن را با خود نزد متخصص پوست بیاورید.

متخصص پوست نتایج آزمایش پچ شما را بررسی می‌کند، بنابراین می‌دانید از چه موادی، مانند یک ماده خاص در یک لوازم آرایشی ، در آینده اجتناب کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید