انتشار این مقاله


۴ خواص ژل رویال برای معده + نحوه مصرف

ژل رویال با فعالیت های آنتی اکسیدانی و اثرات ضد تومور، ضد باکتری و همچنین خواصی که برای تقویت و افزایش ایمنی در بدن انسان دارد، می تواند از بسیاری بیماری ها جلوگیری کرده و یا آن ها را درمان نماید.

ژل رویال برای معده خواص بیشماری داشته و کمک درمان تاثیرگذاری برای انواع مشکلات گوارشی محسوب می شود.

بطور کلی ژل رویال یکی از محصولات پرخاصیت برای انسان بوده و فواید آن برای سلامتی بر هیچ کس پوشیده نیست. این محصول می تواند به درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری های مختلف کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی شود. در این مطلب تصمیم داریم در خصوص خواص ژل رویال برای معده با شما عزیزان صحبت کنیم. همراه ما باشید!

ژل رویال چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه به بررسی خواص ژل رویال برای معده بپردازیم، به صورت کلی با این محصول آشنا شویم. ژل رویال نوعی ترشح پروتئینی می باشد که از غدد هیپوفارنکس و فک پایین زنبورهای کارگر استخراج خواهد شد.

ژل رویال به عنوان غذای ملکه مادر شناخته می شود و برخی از افراد عقیده دارند علت بیشتر بودن طول عمر ملکه نسبت به زنبورهای دیگر همین موضوع می باشد. همچنین لاروهای کوچک زنبورها هم در سه روز اول با این ماده تغذیه می شوند. پس به راحتی می توان متوجه شد که این ماده تا چه اندازه سرشار از املاح مفید بوده و می تواند برای سلامتی مفید باشد.

این ژل با فعالیت های آنتی اکسیدانی و اثرات ضد تومور، ضد باکتری و همچنین خواصی که برای تقویت و افزایش ایمنی در بدن انسان دارد، می تواند از بسیاری بیماری ها جلوگیری کرده و یا آن ها را درمان نماید.

آیا ژل رویال برای معده مفید است یا خیر؟

همان طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، ژل رویال از خواص فراوانی برای بدن انسان ها برخوردار است که یکی از این خواص، کمک به بهبود و درمان مشکلات معده می باشد. در حقیقت خیلی از افراد از ژل رویال برای معده استفاده می کنند تا بدون هیچ عوارض جانبی، مشکلاتی مانند زخم معده، رفلاکس و… را برطرف نمایند.

داروهای شیمیایی که برای درمان بیماری های معده مورد استفاده قرار می گیرند، به طور موقت درد معده را تسکین داده و با عوارض زیادی هم همراه می باشند. این در حالی است که مصرف ژل رویال برای معده هیچ کدام از این عوارض را نداشته و یک راه حل کلی و همیشگی برای برطرف کردن مشکلات معده به شمار می رود.

خواص ژل رویال برای معده

برخی از مهم ترین خواص مصرف ژل رویال برای معده شامل موارد زیر می باشد:

۱ – درمان رفلاکس معده:

رفلاکس معده یکی از بیماری های شایع معده می باشد و معمولا افرادی که معده حساس دارند با آن مواجه خواهند شد. برخی از علائم این مشکل، ترش کردن معده و در موارد حاد تر، سوزش معده و حالت تهوع می باشد.

مصرف ژل رویال می تواند این علائم را کاهش داده و به تدریج مشکل رفلاکس معده را حل نماید. اگر این محصول را به همراه عسل طبیعی میل کنید، اثر بخشی آن سریع تر هم خواهد شد.

۲ – کمک به هضم بهتر غذا:

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث اذیت شدن معده و ابتلا به معده درد می شود، اختلال در هضم غذا می باشد. ژل رویال از خاصیت چسبندگی برخوردار بوده و به همین دلیل می تواند به هضم و جذب بهتر غذا کمک کند.

از همین رو تمام افرادی که با مشکل دیر هضم شدن غذا مواجه هستند، می توانند بعد از مصرف هر وعده غذایی مقداری از این محصول را میل نمایند.

۳ – جلوگیری از ابتلا به سرطان معده و یا کمک به درمان آن:

ژل رویال سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده موثر بوده و یا حتی به درمان آن کمک کند. همچنین پروتئین ها و ویتامین های موجود در این ماده باعث تقویت معده و افزایش ایمنی آن خواهند شد.

۴ – درمان بیماری های ناشی از هلیکوباکتر پیلوری:

جالب است بدانید اکثر بیماری های معده براثر وجود یک باکتری به نام هلیکوباکتر پیلور ایجاد می شوند. برای مثال زخم معده، زخم اثنی عشر، گاستریت و یا حتی سرطان به نوعی با این باکتری در ارتباط هستند. با مصرف ژل رویال برای معده، می توان از به وجود آمدن این باکتری در معده جلوگیری کرده و مانع از ابتلا به این بیماری ها شد.

خواص ژل رویال برای معده

نحوه مصرف ژل رویال برای معده

شما می توانید ژل رویال را به دو صورت خوراکی و موضعی مصرف کنید. جهت استفاده از ژل رویال برای معده، بهتر است آن را به صورت خوراکی مصرف نمایید. این مصرف خوراکی می تواند به صورت مصرف مستقیم یا ترکیب شده با مواد غذایی دیگر باشد. ترکیب ژل رویال با عسل یا آبمیوه های طبیعی، هم طعم گس آن را خنثی می کند و هم اثربخشی بهتری روی بیماری خواهد داشت.

از مصرف بیش از حد ژل رویال پرهیز کنید. شما نهایتا می توانید روزی ۵ گرم از این ماده استفاده نمایید. قبل از مصرف ژل رویال، مطمئن شوید که به عسل و سایر فرآورده های زنبور آلرژی ندارید. در صورت داشتن آلرژی از مصرف خودسرانه آن اجتناب کنید.

جمع بندی

با توجه به مطالب عنوان شده می توان نتیجه گرفت ژل رویال برای معده بسیار مفید است و می تواند به بهبود و درمان بسیاری از مشکلات و ناراحتی های معده کمک کند. پس به شما توصیه می کنیم این ماده شگفت انگیز را جایگزین داروهای شیمیایی پر عارضه کنید!

منابع : 

https://ahoota.com/the-benefits-of-royal-jelly

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36079835

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید