انتشار این مقاله


راه کار های تقویت پوست و مو (راز درخشان تر شدن)

تقویت پوست و مو امروزه تبدیل به یک اپیدمی شده است ! چرا که الودگی های هوا، تغذیه ناسالم، مواد افزودنی همگی غیرقابل اجتنابند و انسان هارا تا حد زیادی درگیر کرده اند.

تقویت پوست و مو امروزه تبدیل به یک اپیدمی شده است ! چرا که الودگی های هوا، تغذیه ناسالم، مواد افزودنی همگی غیرقابل اجتنابند و انسان هارا تا حد زیادی درگیر کرده اند. ازاین‌رو پوست و مو که بیشتر از سایر قسمت‌های بدن با این موارد در تماس هستند،  نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند در این مقاله به شما راه کارهایی درمانی و نکاتی در تغییر سبک زندگی تان گفته ایم که رعایت ان ها میتوانند تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت پوست و موی شما داشته باشند با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

چطور موی خود را تقویت کنیم ؟

کاهش رشد موها و کم پشت شدن آن میتواند باعث کاهش اعتماد به نفس شود و زیبایی شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قراردهد. عوامل بسیاری همچون وراثت، استرس، ابتلا به برخی بیماری­ها، سوء تغذیه و تغذیه نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ مو، هایلایت و مش و موارد بسیار دیگر باعث ضعیف شدن و ریزش مو میشوند. برای تقویت موها میتوان به کلینیک تخصصی تقویت مو مراجعه کرد و نیز از نکات زیر بهره برد.

داشتن تغذیه ای سالم و مغذی

تقویت پوست و موی خود را با داشتن تغذیه ای صحیح و سالم تضمین کنید! رژیم غذایی متعادل به تقویت موها کمک شایانی می‌کند. بنابراین مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری مانند آهن، ویتامین‌ها ث و ب، مس و روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا موهایی پرپشت داشته باشید. برای تقویت موی خود باید به صورت کامل غذاهای چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی چون عدس، بادام زمینی، مرغ، میگو و ماهی قزل آلا میتوانید آهن مورد نیاز بدن خود را به صورت طبیعی تامین کرده و به تقویت و زیبایی موی خود کمک کنید. مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان ویتامین A، همچون پنیر، اسفناج، هویج و تخم مرغ میتوانند به ترشح چربی در پوست کمک کرده و آنرا مرطوب نگه دارند.

نوشیدن اب را فراموش نکنید

کمبود آب بدن باعث ضعیف شدن ریشه مو و همچنین نازک شدن ان میشود بنابراین سعی کنید با نوشیدن ۸ لیوان آب در روز میزان آب بدن را به سطح مناسب برسانید و تقویت پوست و مو ی خود را تضمین کنید.

مزوتراپی

امروزه روش های جدید و نوینی برای تقویت پوست و مو امده است که نتیجه را در کوتاه مدت و زمان کمتری نشان میدهد .انجام مزوتراپی برای پوست و مو در کلینیک تخصصی مزوتراپی یکی از ان ها است . از تاثیرات شگرف این روش میتوان به رشد و تقویت مجدد موها در کمتر از چند روز اشاره کرد همچنین رفع چروک های پوست و بازگرداندن جوانی از دیگر مزایای مزوتراپی میباشد.مزوتراپی برای تقویت مو و آبرسانی پوست، در کمترین خطر ممکن اعمال شده و  بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود.در این روش متخصص یا مزوتراپیست با استفاده از سوزن های بسیار ریز به تزریق مواد مورد نیاز پوست می پردازد.البته نکته حائز اهمیت این است که برای تزریق مواد منتخب نیاز است که سوزن ها به عمق دو تا چهار میلی متری پوست نفوذ کنند. به همین علت روش مزوتراپی را به عنوان درمانی مطلوب در کمترین زمان ممکن محسوب خواهند کرد.

گرما دشمن پوست و مو

گرمای ناشی از سشوار و دیگر از لوازم، موجب آسیب رسیدن به مو و ضعیف شدن آن می شود همچنین افتاب سبب ایجاد چروک و ایجاد منافذ باز در پوست شما میشود . بهتر است جهت تقویت پوست و مو از هرگونه گرمای مستقیم پرهیز کنید.

خواب کافی

باید سعی کنید هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود و شادابی خود را از دست میدهد پس جهت تقویت پوست ومو خود حتما خواب لازم را در برنامه ی خود قراردهید.

از مواد شیمیایی کمتری استفاده کنید

جهت تقویت پوست و مو خود از مواد شیمیایی کمتری استفاده کنید. شامپو ها و انواع لوازم ارایشی حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی هستند و بهتر است که قبل از خرید محصولات ارایشی و بهداشتی به این نکته توجه زیادی کنیم.

ماساژ پوست صورت و سر

همان طور که میدانید ماساژ پوست صورت و سر باعث تقویت پوست و مو میشود چراکه به وسیله ماساژ جریان خون در پوست سر و صورت مو اتفاق می افتد که حاوی موادمغذی و رساندن ان به تمام سلول های پوست و مو است .

کافی است به مدت چندین روز این عمل را ۵ الی ۶ دقیقه انجام دهید، و متوجه تاثیر شگفت انگیز ان شوید .

محکم شدن ریشه و ساقه موها و همچنین نرمی و لطافت پوست از نتایج انجام این کار به صورت روزانه خواهد بود.

با اب سرد دوش بگیرید

استحمام با اب سرد نه تنها موجب تقویت پوست و مو میشود بله به رفع ریزش مو نیز کمک شایانی میکند .

شستن مو با آب بسیار داغ، سبب آسیب به ریشه و کوتیکول مو می‌شود. بخار موجود در حمام باعث بازشدن کوتیکول‌های مو می‌شود، که این امر سبب خشک و وزشدن مو شده و آن را مستعد شکنندگی بیشتر میکند. دوش اب سرد به پوست شما نیز کمک کرده و موجب گردش خون در بدن میشود .

استفاده از روغن های گرم برای پوست و مو

استفاده از روغن گرم در شرق یک روش متداول برای تقویت پوست و مو میباشد همچنین کمک به برگرداندن رطوبت به موهای خشک، وز و آسیب‌دیده میکند. روغن نارگیل و آووکادو دو روغن بسیار پرطرفدار و مجبوب هستند. باتوجه به مطالعه‌ای که  در سال ۲۰۰۳توسط متخصصان انجام شد روغن نارگیل، از دست دادن پروتئین را در موی آسیب‌دیده کاهش میدهد.

پوست و موی خوب با کاهش استرس

کم کردن از تنش های روحی و روانی در زندگی و تمایل به برقراری ارامش بیشتر، می تواند در نهایت منجر به سلامت بیشتر موی سر و همینطور پوست  شود. استرس می تواند در بهم خوردن هورمون ها و ریزش موی زیاد تاثیر فراوانی داشته باشد.

برای ایجاد ارامش میتواند از مدیتیشن ها و ماساژ کمک بگیرید. امروزه راه کارهای فراوانی برای کاهش استرس وجود دارد که بهتر است از یک روان درمانگر کمک بگیرید تا نتیجه ای بهتر و سریعتر بگیرید.

قرص بیوتین

بیوتین یا همان ویتامین B۷ از ویتامین‌های گروه ب است. به طور کلی ویتامین های خانواده B برای افزایش انرژی بدن و حفظ سلامت آن برای بدن ضروری هستند اما بیوتین تاثیر بسزایی در کنترل ریزش مو و تقویت پوست و مو دارد. بنابراین به عنوان ویتامین مو نیز شناخته می‌شود.با نظر به اینکه یکی از عوامل اصلی ریزش مو کمبود بیوتین در بدن است، مصرف بیوتین جهت توقف ریزش و رشد مجدد موها امری حیاتی به شمار می‌رود.

تقویت پوست و مو با کلینیک دیناز

نگران نباشید، برای تقویت پوست و مو در دیناز خدماتی جامع و ویژه ارائه میدهیم که موجب اسودگی خیال شما خواهد شد.

از مزوتراپی برای پوست و مو گرفته تا روش های تقویتی دیگری چون هیرفیلر …

کلینیک دیناز یکی از معتبرترین کلینیک ها در محدوده ی سعا دت اباد میباشد و با هدف گرداوری متخصصین حاذق و ماهر در کنار هم تاسیس شده است .

برای رزرو وقت و مشاوره میتوانید با شماره های ۰۲۱-۴۸۴۶۷ (۲۸خط) با ما درتماس باشید.

تیم دکتر مجازی