انتشار این مقاله


آب کردن سینه در مردان چه روش‌هایی دارد؟

برخی از مردان به دلیل تغییرات یا نوسانات هورمونی، دچار افزایش سایز در سینه‌های خود می‌شوند و منجر به انجام فعالیت‌هایی برای آب کردن سینه در مردان می‌گردد. بزرگ شدن سینه‌های مردان با نام ژنیکوماستی شناخته می‌شود.  ژنیکوماستی بیشتر در گروه‌های سنی خاصی در طول دوره‌های تغییرات هورمونی رخ می‌دهد. دلایل بالقوه متعددی برای ژنیکوماستی […]

برخی از مردان به دلیل تغییرات یا نوسانات هورمونی، دچار افزایش سایز در سینه‌های خود می‌شوند و منجر به انجام فعالیت‌هایی برای آب کردن سینه در مردان می‌گردد. بزرگ شدن سینه‌های مردان با نام ژنیکوماستی شناخته می‌شود. 

ژنیکوماستی بیشتر در گروه‌های سنی خاصی در طول دوره‌های تغییرات هورمونی رخ می‌دهد. دلایل بالقوه متعددی برای ژنیکوماستی وجود دارد. تغییرات هورمونی، مانند افزایش انواع تومورهای استروژنی، تاریخچه ژنتیک خانوادگی، مصرف داروهای خاص، غده تیروئید بیش فعال، کمبود هورمون جنسی، سندرم کالمن و سایر بیماری‌هایی که باعث کاهش تستوسترون کبد یا بیماری‌های کلیوی می‌شوند ممکن است منجر به افزایش سایز سینه شود. 

کوچک کردن سینه مردان بدون جراحی

 امروزه برای رفع این مشکل و آب کردن سینه در مردان راهکار‌های مختلفي توسط پزشکان ارائه می‌شود. به کمک روش‌های لاغر کردن سینه مردان می‌توان از شرایطی که باعث رنج در آقایان می‌شود و بر اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر می‌گذارد، رهایی یافت. چندین روش‌های پزشکی برای لاغر کردن سینه مردان وجود دارد. خوشبختانه، تغییر عادات و سبک زندگی همراه با مصرف غذاهای مناسب می‌تواند به درمان ژنیکوماستی کمک کند. اولین قدم در برنامه بلند مدت شما برای درمان طبیعی بزرگی سایز سینه، خوردن غذاهای مناسب است. در این مقاله به اطلاعاتی درباره کوچک کردن سینه آقایان و انواع روش های آن اشاره خواهد شد.

آب کردن سینه در مردان به کمک رژیم غذایی

غذاهای ضد التهاب

برخی از غذاها مانند ماهی سالمون و ماهی تن سرشار از خواص ضد التهابی هستند. علاوه بر این، سبزیجات برگ‌دار، سیب زمینی شیرین، انواع توت‌ها، مرکبات و لوبیا سرشار از آنتی اکسیدان هستند. وقتی هر دوی این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، می‌توانید از تورم و حساسیت ناشی از ژنیکوماستی خلاص شوید. علاوه بر این، التهاب سینه‌های ناشی از ژنیکوماستی نیز می‌تواند پس از خوردن این غذاها کاهش یابد.

غذاهایی که سرشار از چربی‌های سالم هستند

چربی‌های سالم در واقع می‌توانند حجم چربی‌های سرسخت را در بدن کاهش دهند. اما مطمئن شوید که در حین درمان کاهش سایز سینه، نوع مناسبی از چربی‌ها را دریافت می‌کنید. چربی‌های سالم مانند چربی‌های اشباع نشده چندگانه و چربی‌های اشباع شده می‌توانند سطح تستوسترون را در جریان خون افزایش دهند.

غذاهای غنی از روی

ماده معدنی، روی، به تولید تستوسترون در بدن کمک می‌کند. هنگامی که یک رژیم تناسب اندام با شدت بالا مانند وزنه‌برداری و تمرینات قلبی انجام می‌دهید، سطح روی را در بدن کاهش می‌یابد. بنابراین، برای تثبیت و همچنین جلوگیری از کاهش تستوسترون، از غذاهای غنی از روی استفاده کنید. 

غذا‌های دارای ویتامین D برای آب کردن سینه در مردان

ویتامین D باعث افزایش تعداد اسپرم و همچنین تولید تستوسترون در بدن آقایان می‌شود. ویتامین D به سنتز هورمون‌های استروئیدی، حمایت از سلامت استخوان و تقویت ایمنی کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، مردان چاق یا دارای اضافه وزن پس از خوردن غذاهای غنی از ویتامین D به طور روزانه، می‌توانند به تناسب در اندام و حفظ سلامتی خود کمک کنند. برخی از غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از: 

 قارچ

خاویار 

غلات 

ماهی قزل آلا 

تخم مرغ 

ماهی‌های روغنی مانند قزل آلا 

محصولات لبنی

 برخی آب میوه‌های تازه دارای کالری کمتری هستند. از این رو، بسیاری از افراد در برنامه‌های کاهش وزن خود از نوشیدن آبمیوه تازه استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از این نوع آبمیوه‌ها می‌تواند برای آب کردن سینه در مردان موثر باشد. علاوه بر این، مصرف منظم آب میوه به سم زدایی بدن نیز کمک می‌کند. مصرف آب میوه بدن را در شرایط هیدراته نگه می‌دارد و به تناسب اندام در آقایان کمک می‌کند. برخی از آبمیوه‌های رایج برای نوشیدن عبارتند از:

آب آمله

آب پرتقال

آب انار

آب هویج

آب خیار

آب آناناس 

آب کدو

کوچک کردن سینه آقایان و انواع روش های آن 

گزینه‌های درمانی متناسب با دلایلی که باعث بزرگ شدن سینه‌های مردانه می‌شود، متفاوت است. کوچک کردن سینه آقایان و انواع روش های آن می‌تواند نقش به سزایی در ایجاد تناسب اندام مردان داشته باشد. اگر افزایش سایز سینه به دلیل اضافه وزن باشد، ممکن است پزشک تغییر رژیم غذایی و برنامه‌های ورزشی را برای مردان توصیه کند. اگر علت این وضعیت مصرف داروهای مختلف تجویزی باشد، پزشک ممکن است داروهای جایگزین را برای مصرف توصیه کند. با این حال، گاهی اوقات مزایای یک داروی فعلی بیشتر از عوارض جانبی آن است.

 اگر یک مشکل پزشکی باعث بزرگ شدن بافت سینه شده باشد، درمان علت زمینه‌ای می‌تواند کمک کننده باشد. اگر گزینه‌های دیگر برای رفع این مشکل موثر نباشد، ممکن است فرد جراحی را برای برداشتن بافت اضافی سینه در نظر بگیرد. البته روش‌های دیگری برای آب کردن سینه در مردان وجود دارد که از تهاجم کمتری برخوردار می‌باشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که بیشتر ژنیکوماستی در مردان دارای اضافه وزن یا چاقی ایجاد می‌شود و بیانگر ارتباط احتمالی بین مقدار بافت چربی موجود در قفسه سینه و احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد. رژیم غذایی و ورزش ممکن است به مدیریت ژنیکوماستی و آب کردن سینه در مردان کمک نماید.

مزایای آب کردن سینه در مردان

همانطور که اشاره شد، ژنیکوماستی لزوماً یک وضعیت پزشکی بحرانی نیست، اما ممکن است باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس در مردان شود. همچنین این مشکل ممکن است کیفیت زندگی شما را کاهش دهد و حتی به احساس انزوا و افسردگی بیانجامد. سینه‌های بزرگ پوشیدن لباس را دشوار می‌کند و استایل نامنظمی را در افراد ایجاد نماید. آب کردن سینه در مردان می‌تواند علاوه بر ایجاد تناسب در اندام به افزایش اعتماد به نفس نیز کمک کند. در بسیاری از موارد، ژنیکوماستی مانع از حرکت آزادانه و ورزش صحیح می‌شود. هنگامی که اندازه سینه خود را کاهش می‌دهید، می‌توانید آزادانه شرکت در ورزش‌ها و سایر فعالیت‌هایی را که انجام آن قبل از لاغر کردن سینه مردان دشوار بوده ‌است را تجربه کنید.

نتیجه

داشتن قفسه سینه بزرگ در مردان باعث اعتماد به نفس پایین می‌شود. آب کردن سینه در مردان یکی از روش‌های پرطرفدار است که به کاهش حجم و سایز سینه کمک نموده و شکل طبیعی سینه را به آنان می‌بخشد. ژنیکوماستی به کمک روش‌های آب کردن سینه در مردان که به راهکار‌های تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شود، از بین می‌رود.

تیم دکتر مجازی