انتشار این مقاله


دانستنی های خدمات درمانی استخوان و مفاصل

بیماری مفاصل و درد های استخوانی یکی از شایع ترین و عذاب آور ترین درد های مزمن می باشد. بسیار مشخص است که شناسایی یک متخصص و فوق تخصص استخوان و مفاصل در شهر و منطقه خود ضروری می باشد. برای ساکنین کلان شهر شیراز و شهرهای حومه بهترین گزینه دکتر بهداد اسکندری می باشد. […]

بیماری مفاصل و درد های استخوانی یکی از شایع ترین و عذاب آور ترین درد های مزمن می باشد. بسیار مشخص است که شناسایی یک متخصص و فوق تخصص استخوان و مفاصل در شهر و منطقه خود ضروری می باشد. برای ساکنین کلان شهر شیراز و شهرهای حومه بهترین گزینه دکتر بهداد اسکندری می باشد. خدماتی که توسط این مرکز درمانی ارائه می شود جز بهترین ها بوده و حتی در ایران متمایز می باشد. در ادامه به این خدمات اشاره خواهیم کرد.

خدماتی که فوق تخصص استخوان و مفاصل  ارائه می دهد چیست؟

خدمات درمانی متخصص استخوان و مفاصل  که در مراکز درمانی توسط متخصص استخوان و مفاصل شیراز انجام می شود به شرح ذیل است. اما تفاوت در کیفیت خدمات می باشد.در این بخش به این خدمات اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است در این بخش منظور از خدمات بیماریهایی می باشد که توسط پزشک متخصص درمان می شود:

  1. مواردی مانند: رگ به رگ شدن عضلات، کشیدگی عضلات و درد مفاصل در قسمت های مختلف بدن.
  2. شکستگی استخوان در اندام های مختلف بدن.
  3. در رفتگی مفاصل و جا انداختن استخوان های مربوط به آن.
  4. درمان تمامی بیماری های ستون فقرات.
  5. بیماری های عفونی مفاصل و استخوان ها.
  6. موارد خاصی مانند: استئومیلیت، سرطان استخوان.
  7. و یکی از مهمترین موارد مراجعه یعنی کمر درد و بیماری آرتروز.
نکاتی که درباره عمل تعویض مفاصل زانو باید بدانید

مشکلات مفصلی

ویژگی های بهترین دکتر متخصص استخوان و مفاصل چیست؟

بهترین پزشک  فوق تخصص ارتوپد بایستی دارای ویژگی های زیر باشد: یک پزشک متبحر در این رشته بعد از مشاهده نتایج پاراکلینیک، عکس رادیوگرافی  و MRI سریعا مشکل بیمار را تشخیص می دهد. بعد از این مرحله بهترین راه درمان را انتخاب می نماید. یک پزشک کاربلد مستقیما به سراغ درمان های تهاجمی(جراحی) نمی رود و حدالمکان از اندیکاسیون های کمتری تهاجمی برای درمان استفاده می نماید. با مراجعه به مرکز دکتر بهداد اسکندری متخصص ارتوپد میتوانید با خیال راحت درمان خود را به ایشان بسپارید.

عمل های ارتوپدی:

این نوع از عمل ها چگونه انجام میشود؟

یک فوق تخصص استخوان و مفاصل زمانی که تشخیص می دهد از این روش ها برای انجام عمل ها استفاده می نماید. انجام جراحی در ستون فقرات، جراحی در قسمت شانه و دست، اندیکاسیون جراحی  تعویض مفصل لگن و شانه، مشکلات استخوانی و مفاصل در کودکان و نوزادان، جراحی های آسیب دیدگی ورزشی، جراحی مچ دست و پا و در نهایت جراحی سرطان و تومور های استخوانی می باشد.

عمل استخوان و مفاصل  به چه صورت انجام می شود؟!

فوق تخصص استخوان و مفاصل با توجه به ترومای ایجاد شده و بیماری فرد این جراحی ها را انجام می دهد. جراحی آرتروسکوپی معمولا توسط آرتروسکوپ و برای ترمیم مفاصل استفاده می شود. در شکستگی استخوان در قسمت های مختلف بدن از طریق روش های مختلف مانند استفاده از پلاتین و پیچ و مهره های مخصوص و روش فیکس کردن استخوان در محل و جراحی های داخلی استفاده می شود.

هزینه این عمل به چه صورت است؟

هزینه جراحی توسط یک فوق تخصص استخوان و مفاصل در بیمارستان های دولتی طبق تعرفه می باشد. ولی در مراکز درمانی خصوصی بر اساس تبحر پزشک و امکانات و تجهیزات مورد استفاده و نوع عمل تعیین می شود.

بهترین بیمارستان ها برای انجام این عمل، کدام ها هستند؟!

برای اینکه متخصص ارتوپد بتواند یک عمل موفق داشته باشد باید دارای تجهیزات و اتاق عمل مجهز باشد. در این بخش به بهترین بیمارستان های دولتی و خصوصی برای این نوع عمل ها اشاره خواهیم کرد. بیمارستان های دولتی: بیمارستان شهید چمران. بیمارستان بخش خصوصی عبارتند از بیمارستان کسر.

متخصص استخوان و مفاصل کیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

برای اینکه بتوانید بهترین متخصص استخوان و مفاصل را انتخاب کنید باید بدانید متخصص استخوان و مفاصل کیست؟ دکتر ارتوپد پزشکی است که تخصص در مدیریت درد، بهبود و محدود کردن دامنه درد و درمان آسیب های مناطق نامبرده را دارد. خدمات مورد ارائه توسط این متخصص همانطور که در بخش قبلی اشاره شد در خصوص درمان سیستم اسکلتی و مفصل های بدن می باشد.

چه زمانی به متخصص مفاصل مراجعه کنیم؟

زمانی باید به فوق تخصص مراجعه نمایید که دچار تروما و درد در استخوان، ماهیچه، تاندون، رباط قسمت کمر و مچ دست و پا داشته باشید. این بیماری ها می توانند مزمن بوده و یا به صورت حاد بروز کنند.

مهم ترین اقدامات درمانی بهترین متخصص استخوان و مفاصل چیست؟

مهمترین اقدامات درمانی با توجه به مشکل بیمار متفاوت خواهد بود. اولین و مهمترین اقدام عمدتا استفاده از پاراکلینیک و عکس برداری از موضع خواهد بود. سپس با توجه به موضع و منطقه مشکل این اقدام می تواند از اقدامات دارویی و فیزیوتراپی تا اندیکاسیون های تهاجمی مانند جراحی متفاوت باشد.


در انتها:

چرا باید به دکتر بهداد اسکندری متخصص ارتوپد مراجعه نماییم؟ دکتر بهداد اسکندری دکتر بهداد اسکندری فارغ التحصیل مقاطع پزشکی عمومی و تخصص ارتوپدی و دارای بورد تخصصی جراحی ارتوپدی با رتبه عالی و ممتاز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد. انواع توانایی و تخصص ایشان عبارت است از: جراحی تروما و شکستگی های اندام، فلوشیپ جراحی زانو و شانه از فرانسه، جراحی ارتوپدی، جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن، جراحی آسیب های ورزشی و آرتروسکوپی مفصل زانو، درمان مفصل زانو، درمان درد سیاتیک، ارتوکین تراپی زانو، پی آر پی و تزریق ژل می باشد. با اولین مراجعه به این مجموعه درمانی و درمان توسط این پزشک متخصص کاملا بهبودی و تسریع در روند را مشاهده خواهید کرد.

تیم دکتر مجازی