انتشار این مقاله


رمزگشایی تفاوت ها: تونر در مقابل میسلار واتر – کشف اسرار مراقبت از پوست

میسلار واتر در مقابل تونر – تفاوت چیست؟ ما در این مقاله به هر دوی آنها می پردازیم و همچنین به این موضوع می پردازیم که آیا شما به هر دوی این محصولات در برنامه روزانه خود نیاز دارید یا خیر. وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، انتخاب محصولات مناسب می تواند بسیار […]

میسلار واتر در مقابل تونر – تفاوت چیست؟ ما در این مقاله به هر دوی آنها می پردازیم و همچنین به این موضوع می پردازیم که آیا شما به هر دوی این محصولات در برنامه روزانه خود نیاز دارید یا خیر.

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، انتخاب محصولات مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. در میان اجزای ضروری یک روتین مراقبت از پوست، تونرها و میسلار واتر نقش مهمی دارند. این دو محصول اصلی مراقبت از پوست ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند، اما برای رفع نگرانی های مختلف و ارائه مزایای متمایز طراحی شده اند. در این مقاله، ما به قلمرو تونر ها و آب میسلار می پردازیم و خواص منحصر به فرد، عملکردها و چگونگی تعیین اینکه کدام یک مناسب ترین نیاز پوست شما است را بررسی می کنیم.

۱. شناخت تونرها:

تونر، اغلب یک محصول مایع، به عنوان یک مرحله مکمل در روتین های مراقبت از پوست استفاده می شود. هدف اصلی آن متعادل کردن سطح pH پوست پس از پاکسازی است. تونرها معمولاً حاوی مواد فعالی مانند آنتی اکسیدان ها، مرطوب کننده ها و مواد قابض هستند که فواید مختلفی دارند. آنها منافذ را سفت می کنند، چربی اضافی را از بین می برند، پوست را هیدراته می کنند و آن را برای جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست بعدی آماده می کنند.

تونر چه کاری انجام می دهد؟

تونرها معمولاً بعد از اولین مرحله پاکسازی استفاده می شوند. این ها حاوی ترکیبی از آب و مواد مفید برای پوست هستند، مانند گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها یا اسیدها.

پس از تمیز کردن پوست، سطح pH پوست شما مختل می شود. تونرها برای حفظ و بازگرداندن سطح pH پوست به حالت قلیایی استفاده می شوند.

تونرها همچنین می توانند هر گونه کثیفی یا ناخالصی را که پاک کننده شما پاک نکرده است را از بین ببرد. بسته به مواد تشکیل دهنده آن، آنها همچنین می توانند پوست را آبرسانی و حجیم کنند.

۲. رونمایی از جادوی آب میسلار:

از طرف دیگر میسلار واتر به عنوان پاک کننده و پاک کننده آرایش ملایم و موثر محبوبیت پیدا کرده است. فرموله شده با میسل – مولکول های ریز روغن معلق در آب – کثیفی، چربی و ناخالصی های پوست را بدون از بین بردن رطوبت طبیعی آن جذب کرده و از بین می برد. میسلار واتر معمولاً عاری از مواد شیمیایی خشن است که آن را برای انواع پوست های حساس مناسب می کند. به عنوان یک پاک کننده همه کاره راحت برای کسانی که به دنبال پاک کردن سریع و بدون دردسر آرایش هستند عمل می کند.

تونرها به عنوان بخشی ضروری از رژیم های مراقبت از پوست نامگذاری شده اند، اما بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که برای پوست چه می کنند.

به طور مشابه، میسلار واتر در طول سال ها محبوب شده است، اما بسیاری از مردم نمی دانند چرا به آن نیاز است. از آنجایی که میسلار آب با یک پد پنبه ای روی پوست اعمال می شود، درست مانند یک تونر، به راحتی می توان این دو محصول را با هم اشتباه گرفت.

میسلار واتر چه می کند؟

میسلار واتر به عنوان پاک کننده استفاده می شود. حاوی روغن و آب است که به از بین بردن آرایش، ضد آفتاب و آلودگی از روی صورت شما کمک می کند.

روغن در داخل آب نرم نگهداری می شود و در قطرات ریز به نام میسل معلق است. این میسل ها به آرامی ناخالصی ها را هنگامی که روی پوست قرار می گیرند از بین می برند.

میسلار واتر ملایم است و هیچ الکلی ندارد و برای پوست های حساس ایده آل است. برخی از انواع نیز حاوی موادی هستند که آبرسان یا تسکین دهنده هستند.

از آنجایی که میسلارواتر از قبل دارای آب است، برای برداشتن محصول نیازی به شستشوی آن ندارید. استفاده از آن سریع و آسان است، فقط یک پد پنبه ای را با محلول خیس کنید، سپس آن را روی صورت پاک کنید.

از آنجایی که میسلار واتر برای پوست مهربان است و استفاده از آن ساده است، به سرعت محبوبیت پیدا کرده است.

۳. متمایز کردن مزایا:

در حالی که هم تونرها و هم آب میسلار به سلامت پوست کمک می کنند، تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد:

آ. آماده سازی پوست در مقابل پاک کردن آرایش: تونرها بر آماده سازی پوست، متعادل کردن سطح pH و اطمینان از آبرسانی بهینه تمرکز دارند. میسلار واتر در درجه اول پاکسازی آرایش و پاکسازی ملایم را هدف قرار می دهد.

ب مواد تشکیل دهنده و فرمول ها: تونرها اغلب طیف وسیع تری از مواد فعال را در بر می گیرند که نگرانی های خاص پوست مانند آکنه، تیرگی یا پیری را برطرف می کنند. از طرف دیگر میسلار واتر فرمولاسیون ملایم تری را برای پوست های حساس ارائه می دهد که تمرکز اصلی آن بر پاک کردن موثر آرایش است.

ج کاربرد و استفاده: تونرها معمولاً با استفاده از پدهای پنبه ای استفاده می شوند که به آرامی روی صورت کشیده می شوند. میسلار واتر را می توان با پدهای پنبه ای یا به سادگی با پاشیدن آن بر روی پوست استفاده کرد و آن را به گزینه ای مناسب برای مسافرت یا لمس در حین حرکت تبدیل می کند.

۴. انتخاب گزینه مناسب برای پوست شما:

برای تعیین اینکه آیا تونر یا میسلار واتر مناسب پوست شماست، نوع پوست، نگرانی ها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. تونرها برای کسانی که مایل به پاکسازی عمیق، پالایش منافذ و افزودن یک لایه هیدراتاسیون اضافی هستند، ایده آل هستند. میسلار واتر برای افرادی که پاکسازی ملایم آرایش، پاکسازی سریع و حساسیت یا تحریک احتمالی را در اولویت قرار می‌دهند، عالی است.

تونر در مقابل میسلار واتر: رونمایی از مرحله نهایی مراقبت از پوست

  • با در نظر گرفتن میسلارواتر در مقابل تونر، به یاد داشته باشید که آنها عملکردهای متفاوتی دارند، نمی توانید دقیقاً این دو محصول را با هم مقایسه کنید. میسلار واتر یک پاک کننده ملایم است.
  • آبرسانی می کند در حالی که آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند. تونرها فقط پس از پاکسازی برای متعادل کردن سطح pH پوست استفاده می شوند، اگرچه اگر حاوی مواد مناسب باشند می توانند آبرسانی کنند.
  • تونر همچنین پوست را برای سرم ها و مرطوب کننده ها آماده می کند، بنابراین پوست می تواند این مواد را راحت تر جذب کند.
  • اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم، میسلار واتر کارهای بیشتری نسبت به تونر انجام می دهد. آرایش و کثیفی را از بین می برد، پوست را تمیز می کند و در عین حال آن را آبرسانی می کند.
  • تونر برای قلیایی نگه داشتن پوست مورد نیاز است، اما مانند میسلار واتر پوست را تمیز نمی کند.
  • آب های میسلار حاوی مواد کمی هستند، بنابراین برای پوست های خشک یا حساس عالی هستند. این فرمول ها روغن های طبیعی شما را از بین نمی برند، بنابراین پوست شما خشک نمی شود.
  • برخی از انواع نیز می توانند حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین باشند. گلیسیرین پوست را هیدراته نگه می دارد و همچنین می تواند به بهبود زخم ها و جای زخم ها کمک کند.
  • آب میسلار برای کمپینگ یا زمانی که آب زیادی وجود ندارد نیز عالی است، زیرا لازم نیست بعد از آن آن را بشویید.
  • میسلار واتر ممکن است کارهای بیشتری انجام دهد، اما تونر یک مزیت دارد. افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه می توانند متوجه شوند که آب میسلار می تواند آنها را از بین ببرد.
  • این به دلیل روغن داخل فرمول است که می تواند منافذ را مسدود کند. اگر اغلب دچار لک می شوید یا پوست چرب دارید، تونر انتخاب بهتری است.
  • اگر از آرایش چشم غلیظ یا زیرسازی غلیظ استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که آب میسلار نمی‌تواند مقداری از آرایش شما را پاک کند. استفاده از پاک کننده آرایش قبل از پاک کننده ممکن است در عوض برای شما بهتر عمل کند.

کلام پایانی از زبان پاییزان

درک تفاوت های ظریف بین تونرها و میسلار واتر می تواند به شما کمک کند تا روتین مراقبت از پوست خود را بهینه کنید و به پوستی شفاف تر و سالم تر برسید. با انتخاب محصول مناسب بر اساس نیازهای خود، می توانید از مزایای منحصر به فرد تونرها یا آب میسلار برای افزایش کارایی رژیم مراقبت از پوست خود بهره ببرید. به یاد داشته باشید، مهم است که آزمایش کنید، به پوست خود گوش دهید و روال خود را مطابق با آن تنظیم کنید، زیرا پوست همه افراد، منحصر به فرد است.