انتشار این مقاله


تفاوت جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه

زیباتر شدن، دغدغه بسیاری از دختران و پسران امروزی است و برای رسیدن به آن، تغییرات زیادی در چهره و بدن ایجاد می کنند. جراحی بینی یکی بیشترین عمل های زیبایی است که در کشور ما انجام می گیرد. جراحی بینی مدل های مختلفی دارد که متناسب با ویژگی های چهره افراد تعیین می شود. […]

زیباتر شدن، دغدغه بسیاری از دختران و پسران امروزی است و برای رسیدن به آن، تغییرات زیادی در چهره و بدن ایجاد می کنند. جراحی بینی یکی بیشترین عمل های زیبایی است که در کشور ما انجام می گیرد. جراحی بینی مدل های مختلفی دارد که متناسب با ویژگی های چهره افراد تعیین می شود. با این حال برخی زیباجویان علاقمند به جراحی بینی طبیعی هستند. عمل بینی طبیعی با هدف از بین بردن نواقص انجام می گیرد و متفاوت با سایر انواع جراحی بینی است. ما در این مقاله قصد داریم به تفاوت جراحی بینی طبیعی مردانه و جراحی بینی طبیعی زنانه بپردازیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تفاوت جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه

عمل بینی طبیعی مردانه

عمل بینی برای آقایان متفاوت از بانوان بوده و باید با در نظر گرفتن چند نکته انجام شود. چهره خانم ها نسبت به آقایان ظرافت بیشتری دارد؛ به همین دلیل ایجاد قوس و سر بالا شدن بینی و تغییراتی از این دست برای چهره آن ها مناسب است. اما در عمل بینی آقایان حفظ مردانگی چهره بسیار مهم بوده و باید با این معیار تغییر ایجاد شود. بینی در میانه صورت قرار گرفته است و تغییرات آن بیشتر از سایر اعضا به چشم می آید. زنانه شدن بینی آقایان یک نقص بزرگ است و هارمونی چهره را به هم می زند. بهترین نوع عمل زیبایی بینی برای آقایان جراحی طبیعی مردانه است.

در عمل بینی طبیعی آقایان، نوک بینی باید زاویه ای بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه با لب بالا و بخش انتهایی بینی ایجاد کند. بدترین فرم بینی برای مردان بینی سر بالا یا خوکی است. در حالی که نوک بینی باید بزرگتر باشد و ظرافت کمتری در آن ایجاد شود. بینی اسکلتی برای بانوان مناسب است و جلوه بدی در چهره آقایان ایجاد می کند. بینی مردانه در دو نوع استخوانی و گوشتی وجود دارد. در جراحی بینی طبیعی مردانه گوشتی ایرادات برطرف شده و گوشت های اضافی بینی برداشته می شود. پهنای سوراخ بینی کاهش می یابد و اندازه بینی به اندازه مناسبی فرم می گیرد.

در بینی استخوانی قوز بینی یا فرورفتگی تیغه اصلاح شده و کجی آن رفع می شود. برخی از بینی های استخوانی اصطلاحا عقابی هستند و ظاهر نامتقارنی در چهره ایجاد می کنند. در جراحی بینی طبیعی مردانه انحرافات رفع شده و اندازه بینی کوچک تر می شود. افتادگی نوک بینی اصلاح شده و کمی به سمت بالا کشیده می شود. بهترین جراح بینی طبیعی میتواند اصلاحات لازم را بر روی بینی انجام داده و بهترین شکل بینی مردانه را طراحی کند.

تفاوت جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه

عمل بینی طبیعی زنانه

متخصصان زیبایی برای جراحی بینی بانوان دست بازتری دارند و امکان ایجاد تغییرات بیشتری خواهند داشت. البته جراحی بینی طبیعی زنانه از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با جراحی عروسکی و نیمه فانتزی دارد. در جراحی طبیعی هدف رفع نواقص است و قوسی در محور بینی ایجاد نمی شود. قوزهایی بینی برداشته شده و فرورفتگی های استخوان اصلاح می شوند. تغییراتی که در فرم غضروف ایجاد می شود کاملا طبیعی بوده و متناسب با نوع جراحی شکل داده می شود. متخصص زیبایی تلاش می کند در جراحی طبیعی سوراخ ها را متقارن سازد و از سر بالا شدن و کشیدگی بینی جلوگیری کنند.

از آنجایی که جراحی بینی طبیعی تغییرات کمتری نسبت به انواع جراحی های دیگر دارد، پایداری آن بیشتر بوده و پس از عمل کمتر دچار تغییر شکل می شود. بینی طبیعی تناسب بیشتری با سایر اجزای صورت ایجاد می کند و تقریبا برای بیشتر صورت ها مناسب است.

در جراحی بینی طبیعی زنانه زاویه ای که بین لب و بینی ایجاد می شود بین ۹۰ تا ۹۵ درجه است. به همین دلیل سر بینی در عمل طبیعی بالا نمی شود. زاویه نوک بینی و چانه در این نوع جراحی متناسب با فرم صورت بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ متغیر است.

تفاوت جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه

تفاوت بینی عمل بینی طبیعی و بقیه انواع مدل های عمل بینی

در مقایسه با عمل طبیعی و فانتزی باید بگوییم که زاویه ای که در بینی فانتزی بین لب و بینی ایجاد می شود حدود ۱۰۵ درجه است. اما این زاویه برای بینی طبیعی ۹۰ تا ۹۵ می باشد. قوسی که در بینی فانتزی ایجاد می شود بیشتر از بینی طبیعی است و نوک بینی بیشتر به سمت بالا کشیده می شود. در جراحی نیمه فانتزی قوس ایجاد شده از بینی فانتزی بسیار کمتر بوده و زاویه لب بالا و بینی ۱۰۰ درجه است. جراحی نیمه فانتزی و فانتزی تغییرات زیادی در چهره ایجاد می کنند در حالی که این تغییرات در بینی طبیعی کمتر است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر راستکاری جراح بینی مطرح کنید.

تیم دکتر مجازی