انتشار این مقاله


مرکز توانبخشی سکته مغزی

توانبخشی سکته مغزی نوعی برنامه و مهارت چندگانه است که برای مبتلایان به بیماری سکته مغزی که قدرت و توان عادی خود در انجام امور معمولی را از دست داده‌اند؛ به وجود آمده است تا بتوانند بار دیگر به تنهایی کار‌های خود را انجام دهند. در این مقاله از سایت کلینیک تبسم تصمیم گرفتیم تا […]

توانبخشی سکته مغزی نوعی برنامه و مهارت چندگانه است که برای مبتلایان به بیماری سکته مغزی که قدرت و توان عادی خود در انجام امور معمولی را از دست داده‌اند؛ به وجود آمده است تا بتوانند بار دیگر به تنهایی کار‌های خود را انجام دهند.

در این مقاله از سایت کلینیک تبسم تصمیم گرفتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با این موضوع یعنی اینکه توانبخشی سکته مغزی چیست؟، چه مزایا و کاربرد‌هایی دارد؟ پس تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

با پیشگیری و مراقبت صحیح درمان سکته مغزی دیگر غیرممکن نیست!!!

سکته مغزی این روز‌ها به یکی از بیماری‌های رایج در میان افراد تبدیل گشته است که به علت‌های مختلفی نظیر افسردگی پس از ابتلا، حاد بودن وضعیت بیمار و غیره احتمال کشاندن افراد به سمت مرگ را دارد که البته این روز‌ها به کمک کلینیک تبسم دیگر تغییر وضعیت بیمار مبتلا به این عارضه یک آرزو محال و ناشدنی نیست!!!

معرفی سایت کلینیک تبسم

کلینیک تبسم یک مرکز اصلی و زبده با تیم حرفه‌ای زیر نظر دکتر روزبه کاظمی در امر اقدامات توانبخشی سکته مغزی است که شما عزیزان می‌توانید از طریق این مجموعه با تشخیص صحیح و درمان به موقع از پیشرفت علائم ناشی از این بیماری در بیمار خود جلوگیری به عمل آورده و شاهد بهبود وضعیت وی باشید.

سکته مغزی و انواع آن

به طور کلی در بیماری سکته مغزی این عارضه ناگوار بدون رخ دادن علائمی خاصی مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و یک رگ یا چند رنگ خونی مغز پاره می‌شوند که این پارگی منجر به عدم رسیدن خون و اکسیژن کافی به بافت‌های مغزی می‌گردد که به همین دلیل است که برخی افراد پس از چند دقیقه گذشت این علائم جان خود را از دست می‌دهند. بهترین خدمات درمانی در این زمینه را از کلینیک تبسم بخواهید.

بنابراین؛ به محض مشاهده هر گونه علائم خاصی نظیر حرف زدن به سختی، سردرد‌های شدید و ناگهانی بدون علت خاص، ضعف ناگهانی، احساس پری، گیجی، نابینایی و سایر علائم بهتر است با اورژانس تماس گرفته تا از مرگ عزیز خود جلوگیری به عمل آورید. توانبخشی سکته مغزی با کمک کلینیک تبسم عالی است.

البته در برخی موارد کلیه این علائم سکته مغزی در حالت خواب رخ می‌دهند که اورژانس در قدم اول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به کمک کلینیک تبسم درمان بیماری‌های مختلف نام برده به سرعت انجام می‌گیرند.

انواع سکته مغزی

سکته مغزی انواع مختلفی دارد و به همین دلیل احتمال متفاوت بودن شرایط یک فرد با فرد دیگری وجود دارد که بسته به وضعیت بیماری‌های پیش زمینه‌ای بیمار شرایط بیماران فرق می‌کند که برای مثال شاید شدت درجه یک بیمار با دیگری فرق داشته باشد؛ برای مثال یک بیمار سکته مغزی نتواند به درستی حرف بزند، یک طرف بدن او لمس باشد اما دیگری بهتر حرف زده اما قابلیت به دست گرفتن چیز‌های سبک را نداشته باشد و در بلع خود مشکل داشته باشد. با ما در مقاله توانبخشی سکته مغزی از سایت کلینیک تبسم همراه باشید.

رساندن فرد به بیمارستان تنها راه مناسب نیست!!!!

عده بسیار زیادی فکر می‌کنند که تنها اقدام لازم و مهم برای درمان عزیز مبتلا به سکته مغزی‌شان؛ خبر کردن اورژانس و رساندن فرد به بیمارستان است که البته نمی‌توان گفت که این اقدام غلط یا غیر صحیح است اما باید بگوییم که این تنها کار ممکن نیست. به عبارت دیگر رساندن فرد به بیمارستان گرچه مهم است اما بایستی به منظور رفع علائم پیش آمده در فرد اقدامات دیگری نظیر توانبخشی سکته مغزی در زمان طلایی انجام گیرد. کلینیک تبسم بهترین حامی در درمان مبتلایان به سکته مغزی است.

آسیب‌های پس از سکته مغزی

بسته به شدت بیماری، علائم پیش زمینه و غیره آسیب‌های مختلفی مانند عدم قدرت تکلم یا تکلم ضعیف، ضعف در اندام‌های مختلف تحتانی و فوقانی، لمس یک طرف بدن، مشکلات بلعیدن، مشکلات راه رفتن و انجام کار‌های عادی، عدم تعادل و غیره به وجود می‌آیند که برای بهبود این موارد بهترین اقدام توانبخشی سکته مغزی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات کلینیک تبسم به سایت ما مراجعه فرمایید.

توانبخشی در سکته مغزی به چه معناست؟

توانبخشی سکته از نوع مغزی یعنی اینکه متناسب با وضعیت بیمار و شرایطی که ناشی از سکته مغزی برای وی رخ داده است؛ اقدامات پیشگیرانه مناسبی برای درمان آغاز گردند که در اصل به یکسری بخش‌های درمانی خاص تقسیم‌بندی می‌گردد که بهترین‌ها در این زمینه در کلینیک تبسم گردامده‌اند.

انواع درمان‌های توانبخشی به چند شاخه تقسیم می‌شوند؟

توانبخشی سکته مغزی به گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی سکته مغزی ، ارتوپدی و غیره تقسیم می‌گردد که در کلینیک تبسم با بررسی علائم بیمار درمان مناسب بسته به نیاز وی در هر یک از شاخه‌های بالا از همان ساعت آغازین در بیمارستان و سپس در منزل انجام می‌گیرد تا بیمار بهبودی پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با راه‌های ارتباطی مجموعه در تماس باشید.

در کلینیک تبسم چه خدمات درمانی انجام می‌گیرند؟

به جهت ضرورت وجود یک کلینیک عالی توانبخشی سکته مغزی برای کمک به بهبود وضعیت بیماران سکته مغزی و رفع نگرانی‌های خود و خانواده‌شان در سال ۱۳۸۴ با مطالعه کامل وضعیت این بیماران و تست انواع روش‌های مختلف کلینیک تاسیس گردید.

از سال ۱۳۸۷ فعالیت این مجموعه یعنی کلینیک خاص با کادر قوی برای درمان این مبتلایان خاص شکل گرفت که از جمله خدمات درمانی مختلف این مرکز می‌توان به مشاوره تغذیه، فیزیو‌تراپی، گفتار‌درمانی، کار‌درمانی، ارتوپدی فنی اشاره نمود.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات درمانی مختص به توانبخشی سکته مغزی با ارسال تیم به بیمارستان و منزل هم انجام می‌گیرند؛ چرا که برای درمان سکته مغزی هرگونه تاخیر باعث کاهش سرعت بهبود می‌گردد و در نتیجه بایستی به محض مشاهده این بیماری به سرعت به فکر اقدامات درمانی مناسب یا همان توانبخشی سکته مغزی بود تا بیمار بار دیگر سلامت خود را بازیابد.

چرا کلینیک تبسم را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید سکته مغزی یک بیماری پیش‌رونده است؛ یعنی اینکه به مرور زمان و در صورت عدم انجام هرگونه اقدام مناسب احتمال عود کردن وضعیت بیمار وجود دارد؛ برای مثال اگر آموزش‌های لازم به بیماری برای صحبت کردن و ادای کلمات به صورت صحیح داده نشود روز به روز وضعیت وی بدتر می‌گردد.

کلیه خدمات نامبرده نظیر گفتار‌درمانی، کار‌درمانی و سایر موارد از جایگاه بسیار ویژه‌ای در درمان بیمار سکته مغزی به کمک توانبخشی سکته مغزی برخوردارند که انتخاب روش درمانی، تعداد جلسات و مهارت پزشک متخصص و کادر درمان مجموعه تاثیر بسیار زیادی در بهبود و تغییر وضعیت بیمار دارد. در سایت کلینیک تبسم کلیه خدمات درمانی که برای کمک به بهبود وضعیت عزیزان انجام می‌گیرد؛ با چند مرحله بررسی کامل وضعیت بیمار تحت نظر بهترین تیم تخصصی پزشکان متخصص در هر حیطه انتخاب می‌گردد.

به همین خاطر برای درمان توسط مجموعه تخصصی درمانی ما زیر نظر دکتر روزبه کاظمی شما می‌توانید بیشترین میزان بهبود وضعیت بیمار خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع کلیه ناتوانی‌ها و نواقص گریبان‌گیر این بیماری انتخاب فرمایید و علاوه بر از دست ندادن زمان طلایی درمان؛ بار دیگر وضعیت بیمار خود را بهبود بخشید. ممنون که تا پایان مقاله توانبخشی سکته مغزی همراه ما بودید.

تیم دکتر مجازی