انتشار این مقاله


ویزیت پزشک در منزل

ویزیت پزشک در منزل برای کسانی که درد‌های زیادی از بیماری‌های مختلف را تجربه می‌کنند و یا برای مراجعه به پزشک در مطب ناتوان هستند، اتفاق جدیدی نیست. از زمان‌های قدیم زمانی که بیمار به هر دلیلی نمی‌توانست به نزد پزشک برود، پزشک خود را به بیمار می‌رساند. وجود پزشک در منزل دارای مزایای فراوانی […]

ویزیت پزشک در منزل برای کسانی که درد‌های زیادی از بیماری‌های مختلف را تجربه می‌کنند و یا برای مراجعه به پزشک در مطب ناتوان هستند، اتفاق جدیدی نیست. از زمان‌های قدیم زمانی که بیمار به هر دلیلی نمی‌توانست به نزد پزشک برود، پزشک خود را به بیمار می‌رساند. وجود پزشک در منزل دارای مزایای فراوانی است و حتی در بسیاری از مواقع امری ضروری و مهم محسوب می‌شود. در این مطلب از دایان سلامت قصد داریم در مورد ویزیت پزشک متخصص در منزل صحبت کنیم و بگوییم که چگونه می‌توانید پزشک مورد نظر خود را به خانه بیاورید. با ما همراه باشید.

https://dayansalamat.ir/services/doctor-visiting-services-at-home/

خدمات ویزیت پزشک در منزل شامل چه خدماتی می‌شود؟

  • در معاینات بالینی پزشک به بررسی سطح هوشیاری، علائم حیاطی، فشار خون، نبض، درجه حرارت و تنفس را بررسی خواهد کرد.
  •  در صورتی که بیمار به سونوگرافی، فیزیوتراپی، عکسبرداری و غیره داشته باشد می‌تواند هنگام تقاضا و ثبت فرم درخواست خود را ارائه دهد تا پزشک با تجهیزات کافی به معاینه بیاید.
  • ارائه تشخیص اولیه و به دنبال تجویز دارو و شروع درمان.
  •  بررسی نتایج آزمایشات و عکسبرداری‌های قبلی.
  • ارائه مشاوره‌های لازم به بیمار برای تشخیص و درمان بیماری.
  • آموزش به اطرافیان بیمار در مورد این که در شرایط خاص بیمار باید چه کار‌هایی انجام دهند.

ویزیت پزشک در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

در این قسمت به شما می‌گوییم چه افرادی می‌توانند در خواست ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل داشته باشند:

ویزیت پزشک عمومی در منزل دایان سلامت

افراد کهنسال

بدن انسان ممکن است در سنین کهنسالی و پیری توانایی لازم خود را از دست دهد. همچنین ممکن است گاهی شدت بیماری به شکلی باشد که فرد نتواند خود را به مطب پزشک برساند و یا به هر دلیلی برای او سخت باشد که بخواهد ترافیک خیابان‌ها و شلوغی مطب را پشت سر بگذارد تا پزشک او را ویزیت کند. معمولاً سالمندان قدرت زیادی برای جابجایی ندارند. متأسفانه این افراد بیشتر به بیماری‌های مختلف دچار می‌شوند و خروج از منزل با سختی و ناراحتی زیادی با آن‌ها همراه است. به همین دلیل یکی از بهترین کار‌هایی می‌توان برای سالمندان انجام داد ویزیت پزشک در منزل است.

کودکان و نوزادان

کودکان و نوزادان هنوز بدن قوی و تکامل یافته‌ای ندارند و بیشتر به مراقبت و توجه نیاز دارند. در بعضی مواقع ممکن است به دلیل ترس از مراکز درمانی کودک از مراجعه به مطب پزشک امتناع کند. گاهی هم ممکن است بیماری کودک به شکلی باشد که مراجعه به مطب برای کودک ناتوان باشد و یا نوزاد چون بدن ضعیفی دارد والدین نخواهند آن را به مکان‌های شلوغ و آلوده ببرند. در چنین مواقعی والدین می‌توانند درخواست ویزیت پزشک متخصص در منزل داشته باشند تا هم کودک از چیزی نترسد و با آرامش کامل با پزشک همراهی کنند و هم والدین تحت فشار و استرس قرار نگیرند.

افراد ناتوان در حرکت

افراد ناتوان منظور افرادی هستند که به صورت دائمی نمی‌توانند هیچ حرکتی از خود داشته باشند. البته گاهی هم افراد به صورت مقطعی توانایی حرکت نداشته باشند. معمولاً جابجا کردن این افراد با سختی فراوان همراه است و در شرایطی هم است که به هیچ عنوان نمی‌توان فرد را جابجا کرد. در چنین مواقعی تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که درخواست اعزام پزشک به منزل داشته باشید تا تمام معاینات و درمان‌ها در داخل خانه انجام شود. افرادی هم که بعد از جراحی سختی نمی‌توانند خیلی در مکان‌های شلوغ و پرفت و آمد بمانند و یا ساعاتی را در ترافیک بگذرانند می‌توانند از خدمات ویزیت پزشک در منزل بهره ببرند تا هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل

افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار

افرادی هم هستند که به بیماری‌های واگیرداری همچون کرونا، آنفولانزا و غیره مبتلا می‌شوند و ترجیح می‌دهند به مکان‌های شلوغ نروند تا سایرین را به بیماری دچار نکنند. این افراد هم می‌توانند از پزشک مورد نظر خود تقاضای ویزیت در منزل داشته باشند.

چه پزشکانی برای ویزیت در منزل حاضر می‌شوند؟

در این قسمت پزشکانی که می توانید از آن ها تقاضای ویزیت در منزل داشته باشید را به شما معرفی می کنیم:

ویزیت پزشک عمومی در منزل

این که درخواست چه پزشکی را برای ویزیت در منزل داشته باشید، بستگی به نوع و شدت بیماری دارد. اگر منشأ درد در بیمار مشخص باشد و یا سابقه‌ای از بیماری نداشته باشد، معمولاً پزشک عمومی برای ویزیت اعزام می‌شود. ابتدا پزشک عمومی منشأ بیماری را پیدا کرده و سپس با تشخیص دقیق‌تر به متخصصان مربوطه پرونده بیمار را به ان‌ها ارجاع می‌دهد. به عنوان مثال اگر فرد بیمار مدتی است که به سرگیجه دچار شده و هیچ علائم دیگری ندارد، ابتدا پزشک عمومی اعزام می‌شود و پس از تجویز آزمایش و چکاپ کامل اگر مشخص شد که منشأ بیماری از اعصاب بوده یا چربی خون، از پزشک متخصص مربوطه کمک گرفته می‌شود.
علاوه بر این موارد زمانی که بیمار نیاز به مشاوره برای گرفتن دستورالعمل‌های مراقبت بهداشتی و سلامتی داشته باشد مانند مراقبت‌های لازم قبل و بعد عمل جراحی، انتخاب داروی مناسب برای مداوا، تأثیر مسافرت، استرس و نگرانی بر بیماری و غیره.

ویزیت پزشک متخصص در منزل دایان سلامت

ویزیت پزشک متخصص در منزل

زمانی که درخواست اعزام پزشک در منزل داشته باشید، در صورتی که علت بیماری مشخص باشد می‌توان از پزشک متخصص کمک گرفت. به عنوان مثال فرد بیمار متوجه می‌شود که به کبد چرب مبتلا شده است و حالا نیاز به مشاوره و راهنمایی از پزشک متخصص دارد. در این خصوص می‌توان در خواست ویزیت پزشک متخصص در منزل داشته باشد تا نحوه درمان، رعایت کردن باید و نباید‌های رفتاری، تغییر سبک غذایی و زندگی و غیره را به او آموزش دهد.

مزایای ویزیت پزشک در منزل چیست؟

ممکن است به دلایلی که قبلاً به آن اشاره کردیم در بسیاری از مواقع امکان حضور بیمار در مطب پزشک وجود ندارد. پس بهترین راهکار این است که از پزشک بخواهید در منزل شما را ویزیت کند. در این صورت هم در زمان و هم در هزینه‌ها حمل و نقل بیمار صرفه‌جویی می‌شود. از طرفی خود بیمار در آرامش کامل و به دور از شلوغی و مطب و خیابان توسط پزشک ویزیت خواهد شد. علاوه بر همه این موارد بیمار از انواع بیماری‌های واگیردار و عفونی در‌امان خواهد بود.

سخن پایانی

مجموعه خدمات درمانی دایان سلامت همواره در تلاش بوده تا شرایطی را برای بیماران فراهم کند تا کمترین نگرانی و ناراحتی را در مورد بیماری خود متحمل شوند. این مجموعه با ارائه خدمات ویزیت پزشک در منزل به بیماران کمک کرده تا در خانه خود بمانند و از بهترین پزشکان و متخصصان بهره ببرند. اگر خودتان یا اطرافیانتان بیمار هستید و نیاز به کمک دارید، برای این که بتوانید از این خدمات بهره ‌مند شوید می‌توانید همین الان با شماره‌های ۰۹۱۲۰۷۳۹۴۷۵ و ۰۲۱۸۸۰۰۲۱۵۸ تماس بگیرید. در صورت موفق نشدن در تماس با مجموعه می‌توانید درخواست خود را به آدرس contactus@dayansalamat.com‌ ایمیل کنید.

تاریخ ۱۴۰۳.۲.۱۶