انتشار این مقاله


علت درد ناشی از رشد جسمانی چیست؟

کودکان معمولاً از درد پای خود شکایت می‌کنند و مادران اغلب می‌گویند که چیز خاصی نیست! فقط درد رشد کردن می‌باشد. درد رشد کردن جالب است از این نظر که آن‌ها از یک جهت وجود دارند و از جهت دیگر واقعی نیستند! درد رشد جزئی و غیرویژه می‌باشد، معمولاً در دست و پاها که از […]

کودکان معمولاً از درد پای خود شکایت می‌کنند و مادران اغلب می‌گویند که چیز خاصی نیست! فقط درد رشد کردن می‌باشد.

درد رشد کردن جالب است از این نظر که آن‌ها از یک جهت وجود دارند و از جهت دیگر واقعی نیستند! درد رشد جزئی و غیرویژه می‌باشد، معمولاً در دست و پاها که از طرف کودکان بیان می‌شود.

دردها واقعی هستند ولی از طرف استخوان‌های در حال رشد ایجاد نمی‌شوند. پروسه‌ی رشد بسیار آهسته است به صورتی که اگر هر گونه درد فیزیکی مرتبط با این مسأله وجود داشته باشد، ماه‌ها به طول خواهد کشید. خلاصه خود رشد کردن دردناک نیست؛ البته که ما در هر زمانی در حال رشد هستیم، بیابراین اگر این درد مربوط به رشد باشد باید در هر سنی خود را نشان دهد. (آرتریت می‌تواند در بزرگسالان به عنوان درد رشد در نظر گرفته شود).

این گونه دردها معمولاً خطرناک و مضر نیستند و فقط موجب ناراحتی و در اصطلاح عام رگ به رگ شدن‌های جزئی، خستگی و درد ماهیچه‌ای نامیده می‌شود که گاهاً بچه‌های فعال را اذیت می‌کند.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید