انتشار این مقاله


فواید زایمان طبیعی

یک زایمان طبیعی کمک بسیار زیادی به افرادی که می‌خواهند فرم طبیعی بدن خود را حفظ کنند، می‌کند. برای خانم‌هایی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، پذیرش قسمت دردناک و ناراحت این مسأله ضروری است اما با آماده‌سازی درست و حمایت مناسب، این روش به روش سزارین ارجحیت دارد. در ادامه، به بررسی برخی‌از فواید […]

یک زایمان طبیعی کمک بسیار زیادی به افرادی که می‌خواهند فرم طبیعی بدن خود را حفظ کنند، می‌کند. برای خانم‌هایی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، پذیرش قسمت دردناک و ناراحت این مسأله ضروری است اما با آماده‌سازی درست و حمایت مناسب، این روش به روش سزارین ارجحیت دارد.

در ادامه، به بررسی برخی‌از فواید زایمان طبیعی می‌پردازیم.

sn-microbiome_2

 

  • بیشتر روش‌های زایمان طبیعی، غیرتهاجمی محسوب می‌شوند که امکان آسیب رساندن به بدن به مادر و نوزاد را به حداقل می‌رساند.
  • با وجود تحمل درد، مادرانی که زایمان طبیعی را پشت سر می‌گذارند، احساس قدرت و در کنترل بودنِ بیشتری نسبت به مادرانی دارند که زایمان را در هنگام بیهوشی انجام می‌دهند. این عمل به اعتماد به‌ نفس خانم‌ها نیز کمک فراوانی می‌کند.
  • زایمان طبیعی بدون بیهوشی انجام می‌شود؛ بنابراین فرد از ریسک‌هایی که به‌طور معمول با بیهوشی به وجود می‌آید، در امان است.
  • در زایمان طبیعی، فرد با احتمال کمتری به مواد خارجیِ مداخله‌گر همانند اکسی‌توسین (پیتوکین) برای افزایش انقباض، کاتتر برای مثانه و… احتیاج پیدا خواهد کرد.
  • زایمان طبیعی در اکثر موارد، بسیار کوتاه‌تر از سزارین است و دوره‌ی نقاهت آن نیز به شکل قابل‌توجهی کوتاه‌تر است.
  • داروهای مسکن ناکروتیکی که در سزارین استفاده می‌شوند، می‌توانند اثرات جبران‌ناپذیری همانند سرکوب سیستم عصبی و تنفسی، تغییر رفتارهای نوروژیک و کاهش توانایی بدن برای تطابق دما داشته باشد. این اثرات جانبی می‌توانند سبب نیاز نوزاد به درمان، بلافاصله پس از تولد شوند.
  • بهبود توانایی شیر دادن به نوزاد بلافاصله پس از تولد، به علت تنظیم طبیعی عوامل هورمونی موجود در بدن، در زایمان طبیعی رخ می‌دهد.
  • نتایج تحقیقاتی که در British Medical Journal منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند نوزادانی که به شیوه‌ی سزارین به دنیا می‌آیند با احتمال بالاتری در بزرگسالی به چاقی، دیابت و آسم مبتلا می‌شوند.
فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید