انتشار این مقاله


مراقبت از موها

سوال: آیا می‌توانم کاری برای حفظ موهایم انجام دهم؟ پاسخ: برای حفظ موهایتان، تنها رعایت چند گام ساده کافیست: از مدل‌هایی که موجب کشیده‌شدن موهایتان می‌شوند، پرهیز کنید. کشیدن مو باعث از دست رفتن برخی از موها، به ویژه موهایی که در امتداد طرفین پوست سر می‎باشند، می‌شود. این نوع ریزش مو، به آلوپسی کششی معروف است. اگر […]

سوال: آیا می‌توانم کاری برای حفظ موهایم انجام دهم؟

پاسخ: برای حفظ موهایتان، تنها رعایت چند گام ساده کافیست:

  1. از مدل‌هایی که موجب کشیده‌شدن موهایتان می‌شوند، پرهیز کنید. کشیدن مو باعث از دست رفتن برخی از موها، به ویژه موهایی که در امتداد طرفین پوست سر می‎باشند، می‌شود. این نوع ریزش مو، به آلوپسی کششی معروف است. اگر کشیدن موها، باعث ایجاد زخم در پوست سر شود، می‌تواند موجب از دست رفتن دائمی موها گردد.
  2. برس کشیدن و شانه زدن بیش از حد می تواند باعث شکسته شدن مو شود، بنابراین استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید. از شانه با دندانه‌های پهن و برس نرم استفاده كنيد. موهای خیس شکننده‌تر از موهای خشک هستند. بنابراین، ترجیحاً از برس کشیدن بعد از دوش پرهیز کنید.
  3. از مصرف شامپوی اضافی پرهیز کنید. شامپو زدن مداوم موها در بیشتر اوقات به ضرر موهاست. هم‌چنین، با استفاده از یک کرم شست‌وشو یا نرم‌کننده‌ی مو می‌توان آسان‌تر شانه کرد. موها را با یک حوله و با مالش دادن زیاد خشک نکنید.
  4. از روغن‌های گرم برای درمان موها استفاده نکنید. هم‌چنین از مصرف دائمي مواد شیمیایی پرهیز کنید؛ چراکه ممکن است موجب التهاب فولیکول‌های مو و ریزش موها شود.
سروین رادور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید