انتشار این مقاله


ممکن است گوریل ها جد ما باشند!

مطالعات جدیدی که برای اولین بار آناتومی استخوان پاشنه پای خویشاوندان انسان را بررسی کرد، حاکی از آن است که گوریل ها نسبت به شامپانزه ها بیشتر به ما شبیه هستند. این پژوهش توسط تیمی بین المللی از محققان دانشگاه Witwatersrand در آفریقای جنوبی،Duke University و Indiana University در ایالات متحده صورت گرفت. این گروه، ساختار آناتومیک داخلی […]

مطالعات جدیدی که برای اولین بار آناتومی استخوان پاشنه پای خویشاوندان انسان را بررسی کرد، حاکی از آن است که گوریل ها نسبت به شامپانزه ها بیشتر به ما شبیه هستند.

fossil

این پژوهش توسط تیمی بین المللی از محققان دانشگاه Witwatersrand در آفریقای جنوبی،Duke University و Indiana University در ایالات متحده صورت گرفت. این گروه، ساختار آناتومیک داخلی یکی از خویشاوندان انسان بنام  Australopithecus africanus، که در ۴۰ کیلومتری یوهانسبورگ در آفریقای جنوبی پیدا شده بود را مورد بررسی قرار دادند.
آن ها ساختار و جهت یابی مغز اسفنجی این فسیل را بررسی کردند، نتایج حاکی از شباهت بیشتر ساختار این فسیل به گونه گوریل در مقایسه با شامپانزه بود.
در این تحقیق این گروه مدارک جدیدی در مورد چگونگی تعامل نیاکان ما با محیط در حدود ۳ میلیون سال پیش روشن کردند. شباهت زیاد بین این فسیل با گوریل ها نشان می‌دهد که ساختار و حرکت مفاصل Australopithecus africanus، گونه ای که آن را نیاکان میدانند، از گوریل ها منشا گرفته است.

gorill

نتیجه حاصل شده از این تحقیق شگفت انگیز است؛ زیرا مطالعات اخیر در این روابط، که بیشتر تمرکز خود را بر روی آناتومی خارجی گذاشته اند، بیشتر بر روی شباهتشان بر روی انسان ها یا شامپانزه ها تاکید دارد.
با این حال شکل گیری استخوان اسفنجی بیشتر به چگونگی تعامل با محیط بستگی دارد، پس ویژگی‌ گوریل مانندی که ما در این تحقیق مشاهده میکنیم به دلیل تغییر در نیاکان ما ایجاد شده است.

گوریل‌ها نسبت به شامپانزه ها زمان کمتری را روی درخت ها سپری می‌کنند و کمتر از درختان بالا می‌روند، البته باید خاطر نشان کرد که گوریل ها برای بقا به منابع موجود در درختان نیاز دارند. هم اکنون انسان ها تنها نخستی های زمینی زنده هستند. با این حال، شباهت های ساختاری با گوریل ها نشان می‌دهد که نیاکان ما برای بقا به منابع درختی نیاز داشته اند، اما مهم تر از آن این نتایج اذعان می‌دارد که نقش گوریل ها در تکامل انسان باید بیشتر مورد بحث قرار بگیرد.

منبع: ScienceDaily

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید