انتشار این مقاله


۵ استراتژی برای ایجاد یک برداشت اولیه‌ی فوق‌العاده

برداشت‌های اول مهم هستند؛ چه برای یک مصاحبه‌ی کاری و چه برای یک قرار ملاقات. پژوهش‌هایی که در دهه‌های متمادی انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که انسان‌ها، معمولاً نخستین برداشت خود از افراد و تقابل‌های بین‌فردی آخرشان را فراموش نخواهند کرد. قضاوت‌های ما از افراد معمولاً بسیار سریع و بدون اطلاعات کافی شکل می‌گیرند. بنابر اهمیت […]

برداشت‌های اول مهم هستند؛ چه برای یک مصاحبه‌ی کاری و چه برای یک قرار ملاقات.

پژوهش‌هایی که در دهه‌های متمادی انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که انسان‌ها، معمولاً نخستین برداشت خود از افراد و تقابل‌های بین‌فردی آخرشان را فراموش نخواهند کرد. قضاوت‌های ما از افراد معمولاً بسیار سریع و بدون اطلاعات کافی شکل می‌گیرند. بنابر اهمیت این امر، نیاز است تا تمام تلاش خود را برای ایجاد یک برداشت نخست فوق‌العاده به‌کار ببریم. در ادامه، ۵ استراتژی کارآمد برای ایجاد یک برداشت نخست فوق‌العاده معرفی خواهند شد؛ با دکتر مجازی همراه باشید.

۱- خودتان باشید؛ نه بهترین چیزی که می‌توانید عرضه کنید

اخلاقیات بسیار مهم‌اند؛ وانمود کردن به آن‌چه که نیستید نیز امری غیراخلاقی محسوب می‌شود. شما نمی‌توانید مدت زمانی طولانی به ایجاد برداشت‌های نادرست در افراد ادامه دهید؛ مگر در حالتی که به بیماری شخصیت ضداجتماعی مبتلا هستید!بنابراین، هیچ‌گاه از این‌که خود حقیقتان باشید نترسید؛ در عین حال، از تلاش برای بهتر و بهتر شدن هم غافل نشوید.

۲- خود را برای اولین برخوردتان آماده کنید

درصورتی که یک ملاقات کاری دارید و یا برای نخستین بار قرار است ملاقات کنید، دقایقی را برای سازمان‌دهی خود و متمرکز شدن سپری کنید. شاید برای برخی افراد، مدیتیشن در این رابطه کارساز باشد و برای افرادی دیگر، گوش دادن به یک قطعه موسیقی. تمرکز حواس می‌تواند برداشت بسیار مثبتی را ایجاد کند.


مقاله‌ی مرتبط: ده روش فوق‌العاده برای دستیابی به آنچه کاریزما می‌نامیم!


۳- از زبان بدنی خود غافل نشوید

کلمات می‌توانند بسیار فریبنده باشند اما ارتباط بدنی شما، با صدای بسیار بلندتری حقایق را آشکار خواهندکرد. از حالت ایستادن، تکان‌دادن دست‌هایتان، ارتباط چشمی و سایر موارد زبان بدنی غافل نشوید و مدام از خودتان بپرسید که این زبان، چه چیزی را در مورد شما منتقل می‌کند.

۴- پوشش و ظاهر شما، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند

قضاوت اولیه‌ در مورد شما، تا حدود زیادی به پوشش شما نیز وابسته است. نیازی نیست برای ایجاد یک برداشت مناسب از خود، شبیه یک سوپرمدل به‌نظر بیایید؛ اما نیاز است که پوشش و ظاهر خود را با دقت از فیلتر عبور دهید و مناسب موقعیت، آن‌ها را انتخاب کنید.

۵- به یاد داشته باشید: قضیه هیچگاه درمورد شما نیست

داشتن یک شخصیت خودشیفته و تمرکزداشتن روی خودتان کار بسیار آسانی است اما بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید! تا جایی که می‌توانید روی سایرین متمرکز شوید. در حین مکالمه با آن‌ها، توجه نشان دهید و تلاش کنید که دنیا را از نقطه نظر آن‌ها ببینید. این امر نه تنها سبب جلب اعتماد آن‌ها می‌شود، بلکه باعث می‌شود شما نیز احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.


مقاله‌ی مرتبط: چرا عاشق صحبت کردن درباره‌ی خودمان هستیم؟


فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید