انتشار این مقاله


سلامت در محیط کار

حفظ سلامتی در محیط کار، به راحت‌تر انجام دادن کارها کمک می‌کند. بسیاری از مردم، سلامت کاری را با ارگونومی مناسب فضای اداری می‌شناسند؛ فاکتوری که وابسته به عوامل مختلف، از ارتفاع مناسب صندلی گرفته تا قرارگیری تجهیزات و وسائل در محل‌های مناسب خود. برخی دیگر، سلامت کاری را در پیشگیری از درد کمر و […]

حفظ سلامتی در محیط کار، به راحت‌تر انجام دادن کارها کمک می‌کند. بسیاری از مردم، سلامت کاری را با ارگونومی مناسب فضای اداری می‌شناسند؛ فاکتوری که وابسته به عوامل مختلف، از ارتفاع مناسب صندلی گرفته تا قرارگیری تجهیزات و وسائل در محل‌های مناسب خود. برخی دیگر، سلامت کاری را در پیشگیری از درد کمر و آسیب‌های جسمانی می‌دانند.

اما سوال این‌جاست؛ مهم‌ترین شرط حفظ سلامت در محیط کاری چیست؟
جواب این سوال چیزی نیست جز ورزش مداوم – حتی در شرایطی که ذاتاً شغل پرفعالیتی دارید. حتی ورزش‌هایی که هم شامل فعالیت فیزیکی و هم کشش ملایم در طول روز هستند، در اولویت قرار می‌گیرند. عضلات قوی و انعطاف‌پذیر به حفظ ساختار و شکل پشت و کمر کمک به‌سزایی می‌کنند.

healthiergeneration ‏©‏

اگر کار شما با سفر کردن همراه است، سلامت کاری شما را می‌توان تحت عنوان تمرینات منظم، در شرایط دور از خانه تعریف کرد.

سلامت کاری هم‌چنین باعث گسترش یلامت روانی و زندگی اجتماعی-خانوادگی می‌شود. در این مسیر بهتر است از برنامه‌هایی برای افزایش رضایت شغلی، بهبود تعادل شغل و زندگی و جلوگیری از فرسودگی کاری بهره بگیرید.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید