انتشار این مقاله


بیماری سرخرگ کرونری (CAD)

بیماری عروق کرونری قلب یکی از متداول‌ترین نوع بیماری‌های قلبی می‌باشد در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌باشد. برای بعضی از افراد اولین نشانه‌ی بیماری‌های عروق کرونری حمله‌ی قلبی می‌باشد. شما و تیم مراقبت سلامت شما می‌توانند به شما جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری کمک کنند. دلایل بیماری‌ عروق کرونری بیماری‌ عروق کرونری در […]

بیماری عروق کرونری قلب یکی از متداول‌ترین نوع بیماری‌های قلبی می‌باشد در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌باشد. برای بعضی از افراد اولین نشانه‌ی بیماری‌های عروق کرونری حمله‌ی قلبی می‌باشد. شما و تیم مراقبت سلامت شما می‌توانند به شما جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری کمک کنند.

دلایل بیماری‌ عروق کرونری

بیماری‌ عروق کرونری در اثر ایجاد شدن پلاک در دیواره‌ی شریان‌هایی که خون‌رسانی قلب را تامین می‌کنند ( که عروق کرونری نامیده می‌شوند) بوجود می‌آید. پلاک‌ها در اثر رسوب کلسترول و سایر مواد در شریان‌ها ایجاد می‌شوند. این تجمع و رسوب پلاک‌ها موجب تنگ شدن رگ می‌شود و درنتیجه‌ آن جریان خون بطور نسبی یا کامل مسدود می‌شود. هنگامی که جریان خون به عضلات قلب شما کافی نباشد، شما ممکن است احساس درد یا ناراحتی کنید که به این حالت آنژین صدری می‌گویند که شایع‌ترین علامت بیماری عروق کرونر می‌باشد.

در اغلب موارد بیماری‌ عروق کرونری باعث ضعیف شدن عضلات قلب می‌شود. این مورد می‌تواند باعث نارسایی قلبی شود، شرایط وخیمی که طی آن قلب آنطور که بنمی‌تواند خون را به‌مقداد مناسب پمپ کند. همچنین ضربان نا‌منظم قلب و آریتمی نیز ممکن است ایجاد شود.

تشخیص بیماری‌ عروق کرونری

برای یافتن مقدار ریسک شما برای بیماری‌ عروق کرونری، تیم پزشکی شما فشار خون و مقادیر کلسترول و قند خون شما را اندازه می‌گیرند. اضافه وزن، بی‌تحرکی، تغذیه‌ی ناسالم و استعمال دخانیات از رسیک فاکتور‌های ابتلا به بیماری‌ عروق کرونری می‌باشد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ عروق کرونری

اگر به بیماری‌ عروق کرونری مبتلا هستید، تیم مراقبت سلامت شما ممکن است به شما موارد زیر را برای کاهش خطر حمله‌ی قلبی و جلوگیری از وخیم‌ترین شدن شرایط پیشنهاد کنند:

  • تغییر سبک زندگی مانند تغذیه‌ی سالم (کاهش مصرف سدیم و چربی) افزایش فعالیت فیزیکی و پرهیز از استعمال دخانیات
  • تجویز دارو برای کاهش موارد مخاطره آمیز مانند دارو‌های کاهنده‌ی کلسترول،تنظیم کننده‌ی فشار خون
  • اعمال جراحی برای بازگرداندن جریان خون طبیعی به قلب
محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید