انتشار این مقاله


۶ نشانه پیری روح

منظور از پیر بودن روح چیست؟ تشخیص این موضوع بیشتر بر اساس حس انسان صورت می‌گیرد. هیچ روانشناسی قادر نیست روح کسی را با اطمینان پیر خطاب کند و حتی در عالم روحانی و متافیزیک با تشبیه حالات روحی انسان، این موضوع تشخیص داده می‌شود. یکی از تفاسیری که برای پیر بودن روح بیان می‌شود، […]

منظور از پیر بودن روح چیست؟ تشخیص این موضوع بیشتر بر اساس حس انسان صورت می‌گیرد. هیچ روانشناسی قادر نیست روح کسی را با اطمینان پیر خطاب کند و حتی در عالم روحانی و متافیزیک با تشبیه حالات روحی انسان، این موضوع تشخیص داده می‌شود.

یکی از تفاسیری که برای پیر بودن روح بیان می‌شود، داشتن زندگی قبلی در زمان‌های گذشته است اما پیری روح صرفا به این معنا نیست؛ بلکه می‌تواند به معنای عاقل‌تر بودن در میان هم‌سن‌ و‌ سالان، داشتن نگرش وسیع و قابلیت انتقال فکر نیز باشد.

اخیرا یک معلم ادعا کرده است که می‌تواند کودکانی را که در کلاسش چنین حالتی دارند، شناسایی کند. او بیان می‌کند:

این کودکان اشیا و اتفاقات پیرامون را عمیق‌تر احساس می‌کنند؛ مهربانی درونی و خرد زیادی نشان می‌دهند و نسبت به همتایانشان نسبتا اخموترند. به عقیده من، اغلب این کودکان قدرت درک ذاتی وسیعی از هستی جهان دارند. زندگی برای آنان دشوارتر به نظر می‌رسد؛ اگرچه به نظر من، اغلب آنان از یک روحیه عمیق خونسرد و تودار برخوردارند که باعث می‌شود نسبت به محیط و موقعیت‌های اطراف خود، توجه زیادی نشان ندهند. این کودکان احساساتی باورنکردنی از خود بروز می‌دهند که به هیچ وجه از سنشان انتظار نمی‌رود.

این حالت از فکر و احساس در هرسنی نادر است؛ اگر شما چنین حالتی داشته‌اید، احتمالا در سنین پایین‌تر اطرافیانتان متوجه اختلاف فاحش میان سن واقعی و سن روحی‌تان شده‌اند.

در این صورت، خصوصیات زیر احتمالا در شما صدق می‌کند:

از کودکی درباره این موضوع شنیده‌اید

از زمانی که شما قابلیت درک زبان داشته‌اید، بارها از بالغین اطراف خود توصیفاتی در این باره شنیده‌اید. گاها این موضوع به صورت تعریف از شما بوده است؛ به این صورت که شما بالغ‌تر از سنتان هستید و مفاهیمی که دیگران سال‌ها بعد درک می‌کنند، از سنین پایین‌تر برای شما قابل درک بوده است. اما گاها به این مضمون بوده است که شما حالت معمول ارتباطات روزمره و حقیقی را حفظ نمی‌کنید.

اگر از دید والدین به این موضوع نگاه کنیم، سر وکله زدن با کودکی که به صورت غیرطبیعی هر گونه حرکت و فعالیتی را مورد پرسش قرار می‌دهد و به دنبال حقیقت می‌گردد، دشوار است.(شاید مثل زندگی با Yoda در داستان Star Wars)

در کودکی مانند همتایان خود رفتار نمی‌کردید

Sue Funke، بازیگر کمدین، بیان می‌کند:

احساس می‌کردم برای این دوره زمانی نیستم. همیشه دیگران احساس می‌کردند نسبت به سایر افراد همسن خود در زندگی عاقل‌ترم.

در کودکی بزرگترها احساس می‌کردند مضطرب بوده و افکاری مغشوش و آشفته داشته‌اید و از نظر کودکان عجیب به نظر می‌رسیدید؛ احتمالا در همان سن این مورد به خودتان نیز گفته شده است.

کودکان تمایل بسیاری به بودن با همسن و سال‌هایشان دارند؛ اما شما احتمالا کمی جلوتر یا کمی عقب‌تر از آنان بوده‌اید.

نکته مثبت آن است که این حس، یک کلنجار همیشگی نیست. با گذشت زمان و بالغ شدن، راحت‌تر می‌توانید خود را بپذیرید. می‌توانید افرادی مشابه خود پیدا کنید. زندگی اجتماعی شما با مدرسه تعیین نمی‌شود. می‌توانید در بزرگسالی به شهر جدیدی مهاجرت کرده یا شغلی کاملا متفاوت برگزینید.

حتی اینترنت نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. همیشه می‌توانید فردی پیدا کنید که شما را آنگونه که هستید بپذیرد و دوست داشته باشد؛ حتی اگر عجیب باشید.

می‌توانید از نقطه نظر دیگران به موضوعات نگاه کنید

افراد دارای روح پیر می‌دانند که همیشه بیش از یک راه در برخورد با موقعیت‌ها و موضوعات پیرامون وجود دارد. آن‌ها می‌توانند خود را در شرایط دیگران قرار دهند. این موضوع به این معنا نیست که با هرکسی صحبت کنید با او موافق هستید؛ بلکه به این معناست که راحت‌تر می‌توانید دیگران را درک کنید.

این توانایی درک دوجانبه این افراد را منصف، روشنفکر و غیرخودخواه می‌سازد. آن‌ها تصمیمات خود را بر اساس حقایق می‌گیرند و به خاطر نقطه‌نظرشان محکوم نمی‌شوند.

اگر دیگران شما را به تغییرپذیر بودن محکوم می‌کنند، به یاد داشته باشید که این شرایط نادر است. هرکسی نمی‌تواند شما را درک کند اما شما می‌توانید از افکار دیگران بهره‌مند شوید.

 از تنهایی لذت می‌برید و با آن مشکلی ندارید

افراد دارای روح پیر با هر تیپ شخصیتی- از کاملا برونگرا گرفته تا کاملا درونگرا و خجالتی- یک نقظه اشتراک دارند؛ آن‌ها رفیق خوبی برای خودشان هستند و از تنها بودن لذت می‌برند. 

Rachel D، مدیر پروژه در یک آژانس دیجیتال، بیان می‌کند:

من تقریبا همیشه خلوت کردن با خود را به پر کردن تقویم با قرارهای اجتماعی ترجیح می‌دهم. فعالیتهای مورد علاقه من، رفتن به کنسرت، کافی‌شاپ، رستوران و قدم زدن به‌ تنهایی است 

اما چرا این افراد در تنهایی احساس راحتی می‌کنند؟

علاوه بر فکر و احساس، این افراد از قوه تخیل خیلی خوبی برخوردارند. اگر شما همیشه توانایی سرگرم کردن خود را – با کتاب، هنر یا …- داشته‌اید، به خوبی این موضوع را درک می‌کنید.

بیشتر بر روی اشتراکات افراد تمرکز می‌کنید تا اختلافات

یک علت آن‌ که این افراد از چند زاویه به موضوعات نگاه می‌کنند، این است که آن‌ها عقیده دارند افراد بیش از آنچه فکر می‌کنند، با هم اشتراک دارند.

با وجود این که بیشتر افراد جامعه بر روی اختلافات و تفاوت‌ها تمرکز می‌کنند؛ این افراد اشتراکات را در اولویت قرار می‌دهند. اگر این ویژگی در شما صدق می‌کند، احتمالا شما همیشه فرد آشتی‌دهنده بین دوستان، خانواده و همکاران بوده‌اید.

و همچنان علت آن کمبود نظرات و عقیده در شما نیست؛ بلکه شما آنچه را که مهم‌تر است می‌بینید، یعنی آنچه که افراد را به هم پیوند می‌دهد.

شما همیشه به دنبال پیدا کردن فردی با روحیات خود بوده‌اید

روح‌های پیر کمیاب‌اند؛ اینطور نیست که هر هفته یکی از آن‌ها پیدا شود. اما در صورت ملاقات با هم، در همان ابتدا جرقه یک رابطه واقعی زده می‌شود. اگر تا به حال این فرصت پیش آمده که با فردی آشنا شده و احساس کنید از سال‌ها قبل او را شناخته و درک می‌کنید، این رابطه همان موضوع مد نظر ماست.

شاید بهترین چیز در رابطه با روح پیر داشتن آن است که رابطه دوستی که با هم‌فکر خود ایجاد می‌کنید، تا ابد خواهد بود.

 

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید