انتشار این مقاله


کراتین‌درمانی برای موهای مجعد

آرزوی داشتن موهای صافی را دارید؟ کراتین‌درمانی انتخابی محبوب در این زمینه می‌باشد. اگر به فکر استفاده از کراتین‌درمانی هستید، بهتر است بدانید که: کراتین چیست؟ نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در مو یافت می‌شود. چگونه عمل می‌کند؟ متخصص این کار که می‌تواند آرایشگر شما باشد، با استفاده از محصولات کراتینی صاف‌کننده‌ی مو این کار […]

آرزوی داشتن موهای صافی را دارید؟ کراتین‌درمانی انتخابی محبوب در این زمینه می‌باشد.

اگر به فکر استفاده از کراتین‌درمانی هستید، بهتر است بدانید که:

  • کراتین چیست؟ نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در مو یافت می‌شود.
  • چگونه عمل می‌کند؟ متخصص این کار که می‌تواند آرایشگر شما باشد، با استفاده از محصولات کراتینی صاف‌کننده‌ی مو این کار را انجام خواهد داد و سپس از گرمای آهنی پهن برای محکم‌کاری استفاده خواهد شد. کل فرآیند کمی بیشتر از ۹۰ دقیقه طول می‌کشد که بستگی به طول موهای شما دارد. از جمله‌ی محصولات آرایشگاهی کراتینی در این زمینه می‌توان کمپلکس کراتینی صاف‌کننده‌‌‌یCoppola، Global Keratin Complex، the La-Brasiliana treatment، Brazilian Keratin Treatment، the Brazilian Blowout را نام برد.
  • صرفه‌جویی در زمان: اگر حالت موهایتان معمولاً صاف است، درمان صاف‌کننده‌ی موی کراتینی می‌تواند زمان لازم برای خشک کردن آن‌ها را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد. این حرف را آرایشگر New York’s Mizu می‌زند که با Global Keratin نیز همکاری دارد.
  • خداحافظ موی فرخورده: می‌توانید از فر نخوردن موهایتان پس از درمان مطمئن شوید. چه هوا مرطوب باشد، چه به آرامی باران ببارد، فرقی نمی‌کند.
  • قبل از شستن صبر کنید: تا سه یا چهار روز پس از سروع درمان نباید موها را شست؛ چون محلول برای عملکرد خود به زمان نیاز دارد.
  • نگهداری: پس از انجام درمان با کراتین و بعد از گذراندن آن چند روزی که نباید موها را شست، باید از شامپوی بدون سدیم-سولفات برای کمک به نگهداری و ترمیم آن استفاده کرد.
  • چه مدت پایدار است: نتایج حاصل از این درمان دو تا دو و نیم ماه پایدار خواهد بود.

درمان‌های کراتین موها را تیره نمی‌کنند ولی قسمتی که در آن باید موها را گرم کرد شاید این کار را انجام دهند. شکستن موها هیچ ارتباطی با کراتین‌درمانی ندارد و هر اتفاقی هم که بیافتد مربوط به خشک کردن و محکم‌کاریست. برخی از آرایشگرها شاید آنقدر این وسیله را داغ کنند که موجب سوختگی و قطع ارتباط موها شود. کراتین‌درمانی صرفاً برای بازیابی نیست؛ حتی کسانی که موهای صافی دارند نیز می‌توانند از این روش برای افزایش واکنش موهایشان استفاده کنند. اگر فردی مبتلا به بیماری‌هایی چون درماتیت سبورئیک یا پسوریازیس باشد، توصیه می‌شود قبل از انجام کراتین‌درمانی با متخصص پوست مشورت کند.

شاید چیزهایی درباره‌ی استفاده از فرمالدهید در محصولات کراتینی شنیده باشید که خطرناک هستند ولی خطرات این ماده برای کسانی است که زیاد با آن سروکار دارند؛ مثل کارکنان آرایشگاه‌ها. البته بیشتر کمپانی‌ها از سطحی از فرمالدهید استفاده می‌کنند که خطرناک نباشد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید