انتشار این مقاله


نوشیدن قهوه،مزایای شگفت انگیزی بر سلامتی دارد

در مطالعه ی جدید منتشر شده در nature medicine یک گروه از محققان دانشکده ی پزشکی دانشگاه استندفورد اخیرا به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد  کافئین توانایی بدن را در مبارزه با التهاب ها افزایش داده و درنتیجه از بیماری های متعددی که به مرور زمان ایجاد می شوند جلوگیری می کند. بر […]

در مطالعه ی جدید منتشر شده در nature medicine یک گروه از محققان دانشکده ی پزشکی دانشگاه استندفورد اخیرا به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد  کافئین توانایی بدن را در مبارزه با التهاب ها افزایش داده و درنتیجه از بیماری های متعددی که به مرور زمان ایجاد می شوند جلوگیری می کند.

بر اساس آنالیز نمونه های خونی که از حدود ۱۰۰ نفر شرکت کننده در گروه های سنی متفاوت به دست آمده بود،مشخص شد که شرکت کنندگان مسنی که در بدن آنها سطوح پایینی از التهاب دیده می شد، همه از نوشیدن قهوه بطور منظم خبر می دادند و این نوشیدن به معنی مصرف یک جرعه نیست بلکه روزانه ۵ فنجان یا بیشتر. نتایج این بررسی ها محققان را به فکر فرو برد که کافئین چگونه به کاهش بیماری های مزمن کمک می کند

بسیاری از بیماری های پیری مشخصا مربوط به خود آن نیست بلکه شامل بیماری های مزمنی است که در طول زمان ایجاد شده و در سنین پیری خود را بروز می دهند. طبق گفته ی دکتر دیوید فورمن مصرف بیشتر کافئین،حفاظت بیشتر بدن از التهابات مزمن را به دنبال دارد.

تحقیقات نشان می دهند که کافئین با مهار مولکول ادنوزین که در فرایند التهاب نقش دارد از بروز التهاب جلوگیری می کند. محققان همچنین افزودند که برخی از التهابات در بدن طبیعی بوده و برای بدن لازم است و نیز بخش مهمی از سیستم ایمنی می باشد که کافئین این گونه التهابات را تنظیم و مدریت می کند.

محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید