انتشار این مقاله


نوشیدنی های قندی، کابوس آمریکایی ها!

مصرف نوشیدنی های قندی بین کودکان و بزرگسالان آمریکا فراوانی گسترده دارد. گزارش ها حاکی از آن است که به طور متوسط، دو سوم کودکان و نصف بزرگسالان یک نوشیدنی قندی در روز مصرف می کنند. به طوری که ۶۳% جوانان و ۴۹% از بزرگسالان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ هر روز یک نوشیدنی قندی […]

مصرف نوشیدنی های قندی بین کودکان و بزرگسالان آمریکا فراوانی گسترده دارد. گزارش ها حاکی از آن است که به طور متوسط، دو سوم کودکان و نصف بزرگسالان یک نوشیدنی قندی در روز مصرف می کنند. به طوری که ۶۳% جوانان و ۴۹% از بزرگسالان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ هر روز یک نوشیدنی قندی مصرف می کرده اند!

مطالعات گذشته نشان می دهد که نوشیدنی های شیرین شده با قند با  چاقی، دیابت نوع دو و پوسیدگی دندان ارتباط نزدیکی دارد. مرکز تنظیم و رسیدگی به رژیم غذایی آمریکایی ها برای سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ پیشنهاد می دهد که نوشیدنی های قندی کمتر از ۱۰% کالری دریافتی آمریکایی ها را تشکیل دهد و نوشیدنی ها با قند شیرین نشوند. ( How to Eat Healthy in 2017)

یافته های جدید نشان می دهد که قندی که در نوشیدنی قندی افراد یافت می شود، مقدار استاندارد قند روزانه آن ها را تامین می کند. به طور مثال بین کودکان خصوصا پسران، به طور متوسط ۱۶۴ کالری از نوشیدنی قندی دریافت می کنند که این مقدار ۷.۳% از کالری روزانه آنهارا شامل می شود. دختران هم ۱۲۱ کالری از این نوشیدنی ها دریافت می کنند که ۷.۲% از انرژی مورد نیاز آنها را تامین می کند. مردان بالغ ۱۷۹ کالری، زنان بالغ ۱۱۳ کالری هم به طور روزانه از این نوشیدن ها دریافت می کنند. محققان دریافتند که نوجوانان بین سن ۱۲ تا ۱۹ سال بیشترین مقدار مصرف نوشیدنی را در مقایسه با کودکان ۱۱-۶ دارند و این امری طبیعی است! از طرف دیگر مصرف نوشیدنی ها با افزایش سن، کاهش یافته است.

بین دختران، افراد سیاه پوست غیر لاتینی بیشترین کالری زا از این نوشیدنی ها دریافت می کنند. ولی در بین پسران این مقدار کالری بین پسران سفید پوست غیر لاتین یا لاتین تقریبا برابر است. پسران سفید پوست آسیایی کمترین مقدار کالری دریافتی را به خود اختصاص دادند. بین مردان هم، مردان سیاه پوست و در بین زنان، زنان سیاه پوست غیر لاتینی بیشترین مقدار کالری را دریافت می کنند.

این اطلاعات از پژوهشی که در سال های ۲۰۱۴-۲۰۱۱ توسط سازمان ملی سلامت آمریکاصورت گرفته، بدست آمده است.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید