انتشار این مقاله


۱۰ غذای عالی برای داشتن موهایی سالم

آیا موهای سالم و درخشان می‌خواهید؟ این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان موهایی سالم داشت. از آشپزخانه‌ی شما شروع می‌کنیم، از قزل‌آلا تا تخم‌مرغ، از گواوا تا صدف، همه‌ی این‌ها مواد مغذی هستند که برای موهای شما مفیدند. ماهی قزل‌آلا برای درخشندگی ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا، ساردین و ماهی ماکرل، سرشاراز اسیدهای چرب […]

آیا موهای سالم و درخشان می‌خواهید؟ این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان موهایی سالم داشت. از آشپزخانه‌ی شما شروع می‌کنیم، از قزل‌آلا تا تخم‌مرغ، از گواوا تا صدف، همه‌ی این‌ها مواد مغذی هستند که برای موهای شما مفیدند.

ماهی قزل‌آلا برای درخشندگی

ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا، ساردین و ماهی ماکرل، سرشاراز اسیدهای چرب سالم امگا ۳ هستند. بدن شما نمی‌تواند این چربی‌های سالم را بسازد، بنابراین باید آن‌ها را از غذا یا مکمل‌ها دریافت کنید.این چربی‌های سالم بدن شما را در برابر بیماری ها محافظت می‌کنند، اما بدن برای رشد، و درخشندگی و پرپشت بودن موها نیز به آن‌ها نیاز دارد.

ماست یونانی برای رشد

ماست یونانی سرشار از پروتئین است که آجرهای ساختمان موهایتان را می‌سازد. ماست یونانی همچنین دارای یک عنصر است که به جریان یافتن خون به پوست سر و رشد مو کمک می‌کند که ویتامین B5 (شناخته شده به عنوان اسید پانتوتنیک) نامیده می‌شود و حتی ممکن است برای مقابله با ریزش و از دست‌دادن مو نیز کمک‌کننده باشد. ممکن است اسید پانتوتنیک به عنوان یک عنصر در برچسب کالا و محصولات مراقبت از پوست و موی خود تشخیص دهید.

اسفناج برای مبارزه با شکنندگی مو

مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره، اسفناج سرشار از مواد مغذی شگفت انگیزی است. اسفناج دارای مقدار زیادی ویتامین A، به علاوه آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین  Cاست. این مواد باهم، برای پوست سر و مویی سالم همکاری می‌کنند. آن‌ها موهایتان را مرطوب نگه می‌دارند بنابراین موها نمی‌شکند. آیا می‌خواهید چیز دیگری را  با آن‌ها مخلوط کنید ؟ کلم پیچ یکی دیگر از انتخاب‌های سبز است.

گواوا برای جلوگیری از شکستگی مو

از میوه‌های گرمسیری سرشار از ویتامین  C که موهایتان در برابر شکستن محافظت می‌کند. یک فنجان گواوا دارای ۳۷۷ میلی گرم ویتامین  Cاست که بیش از چهار برابر حداقل میزان توصیه شده روزانه است. یک جایزه برای مو!

آهن غنی شده غلات و حبوبات برای جلوگیری از ریزش مو

دریافت مقدار بسیار کم آهن می تواند منجر به ریزش مو شود. اما شما می توانید این مواد مغذی مهم را در غلات غنی شده، حبوبات و پاستا و در دانه های سویا و عدس بیابید. گوشت گاو، به خصوص گوشت ارگانی مثل کبد، مقدار زیادی آهن دارد و هم چنین صدف و سبزیجات تیره.

مرغ بدون چربی برای ضخامت مو

هنگامی که شما به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی‌کنید، رشد مو ” متوقف می‌شود” از آن‌جا که رشد مو متوقف شده و موهای قدیمی تر می‌ریزند، شما می توانید دچار ریزش مو شوید. برای دریافت پروتئین از گوشت، گزینه های ناب مثل مرغ یا بوقلمون، که چربی اشباع کمترنسبت به منابع مانند گوشت گاو و خوک را دارند، انتخاب کنید.

سیب زمینی شیرین برای مبارزه با موهای کدر

آیا موهای خشکی دارید که درخشش خود را از دست داده‌اند؟ سیب زمینی شیرین با یک آنتی اکسیدان خوب برای شما، به نام بتا کاروتن پر شده است. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند . که به محافظت در برابر موی خشک، کدر کمک می‌کند. همچنین غدد موجود در پوست را سر برای تولید یک مایع روغنی به نام سبوم که از خشک شدن جلوگیری می‌کند، تحریک می‌کند. شما همچنین می‌توانید بتا کاروتن در سایر سبزیجات نارنجی مانند هویج، کدو، طالبی، و انبه بیابید.

دارچین برای گردش خون

این ادویه روی بلغور جو دوسر، نان تست، و در قهوه خود بپاشید. دارچین به جریان خون یا همان گردش خون کمک می‌کند که اکسیژن و مواد مغذی برای فولیکول های موهایتان به ارمغان می‌آورد.

تخم مرغ برای رشد

پایگاه های پروتئین و آهن، زمانی که تخم مرغ می‌خورید، تحت پوشش قرار می‌گیرند. تخم مرغ سرشار از ویتامین ب که بیوتین نامیده می‌شود که به رشد مو کمک می‌کند، است. نبود این ویتامین به اندازه کافی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین به تقویت ناخن های شکننده کمک می‌کند.

صدف برای پرپشتی مو

صدف غنی از روی است. هنگامی که شما به اندازه کافی از این ماده معدنی در رژیم غذایی نداشته باشید، ممکن است ریزش مو، حتی در مژه‌هاداشته باشید. سلول هایی که مو را می‌سازند، به روی برای این‌که با بیشترین بازده کار کنند برای کمک به روی تکیه دارند. شما همچنین می‌توانید این ماده معدنی رادر گوشت گاو، خرچنگ، و غلات غنی شده پیدا کنید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید