انتشار این مقاله


درمان بیماری های کبدی با سوزاندن چربی ها

محققین سوئد به دنبال راهی هستند که بتواند کبد چرب در افراد غیر الکلی و دیابت نوع ۲ را با سوزاندن چربی‌ها در سلول‌های کبدی درمان کند. در تحقیقات جدید که در ان ۸۶ بیمار با درجات مختلف کبد چرب شرکت داشتند، محققین دریافتند که کبد می‌تواند چربی‌ها را بسوزاند. محققین ترکیب موادی را تهیه […]

محققین سوئد به دنبال راهی هستند که بتواند کبد چرب در افراد غیر الکلی و دیابت نوع ۲ را با سوزاندن چربی‌ها در سلول‌های کبدی درمان کند.

در تحقیقات جدید که در ان ۸۶ بیمار با درجات مختلف کبد چرب شرکت داشتند، محققین دریافتند که کبد می‌تواند چربی‌ها را بسوزاند. محققین ترکیب موادی را تهیه کردند که می‌تواند به این فرآیند سرعت ببخشد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات کبدی در جهان تجمع چربی در کبد است. این پدیده به چاقی، مقاومت در برابر انسولین، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. ۳۰ درصد این بیماری‌ها در نهایت منجر به سرطان کبد و سیروز کبدی می‌شوند.

محققین تغییرات متابولیکی در ۸۶ بیمار را بررسی کردند، و با ترکیب این اطلاعات با آنالیز ژنوم بافت کبدی توانستند تغییرات متابولیکی این بیماران را تشخیص دهند. در این تحقیق بین کبد چرب و سطح پایین گلوتاتیون که یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بدن است ارتباطاتی کشف شد. بر اساس این تحقیق، استفاده از این ترکیب مواد موجب کاهش سطح چربی تجمع در کبد خواهد شد. این مواد اکسیداسیون چربی در کبد را افزایش داده و خود باعث تولید آنتی‌اکسیدان در کبد می‌شود.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید