انتشار این مقاله


نشانه‌های پایان رابطه‌ی عاطفی (۲)

روابط از اهمیت فراوانی برخوردارند؛ برای ما، خانواده‌هایمان و دوستانمان و همه‌ی افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. در هر رابطه‌ی رمانتیک، زمانی فرا خواهد رسید که سوالاتی نظیر آیا این فرد همان کسی است که می‌خواهید زندگی خود را با او بگذرانید؟ یا آیا واقعاً می‌خواهید زندگی خود را با یکدیگر بسازید؟ یا این‌که […]

روابط از اهمیت فراوانی برخوردارند؛ برای ما، خانواده‌هایمان و دوستانمان و همه‌ی افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. در هر رابطه‌ی رمانتیک، زمانی فرا خواهد رسید که سوالاتی نظیر آیا این فرد همان کسی است که می‌خواهید زندگی خود را با او بگذرانید؟ یا آیا واقعاً می‌خواهید زندگی خود را با یکدیگر بسازید؟ یا این‌که تعهد دائمی مشکل لاینحل این رابطه است؟ چرا؟

پایان دادن به روابط احساسی، امری نیست که با افزایش سن و تجربه آسان‌تر شود اما ممکن است به اندازه‌ای درگیر مشغله‌های دیگر باشید که از انجام دادن این کار طفره روید؛ حتی زمانی که اصلا احساس خوشحالی نمی‌کنید.
درصورتی که احساس می‌کنید گیر افتاده‌اید و یا رابطه‌ی شما از حرکت باز ایستاده است، و یا به‌دنبال نشانه‌های بیشتری برایی اطمینان حاصل کردن از انتخاب خود برای پایان دادن به رابطه‌تان هستید، به خواندن مقاله‌ی زیر ادامه دهید؛ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که به رابطه‌ی خود پایان دهید.


۵- زندگی خود را با شخص دیگری خیال‌پردازی می‌کنید

خیال‌پردازی کردن جزئی از طبیعت انسان است؛ توانایی رویاپردازی و پردازش تصوراتی که ممکن است قبلا وجود داشته‌اند یا در آینده، وجود خواهند داشت؛ چه مثبت و چه منفی. با این حال، زمانی که رابطه‌ی عاطفی، خود را با شخص دیگری تصور می‌کنید، سبب لطمه رساندن به آن، از طریق انتقال انرژی منفی به طرف مقابلتان می‌شوید زیرا که شما در حالی که متعهد به شخص دیگری هستید، ترجیح می‌دهید وقتتان را در ذهن خود با اشخاص دیگری، یا به عبارت دقیق‌تر، هر شخص دیگری، بگذرانید.
این نوع از رویاپردازی، به شکل مداوم توسط شخص انجام می‌شود و اندک‌اندک، به جزئی از زندگی طبیعی آن‌ها تبدیل می‌شود و با فکر کردن به ستاره‌های سینما تفاوت دارد!
فرد یک زندگی را با شخص دیگری برای خود در ذهنش می‌سازد؛ این شخص می‌تواند همکار یا یکی از آشنایان باشد. لازم است بدایند که اگر این مسیر را در پیش گرفته‌اید، به احتمال زیاد آینده‌ای برای رابطه‌تان وجود ندارد.

۶- شما نمی‌توانید آینده‌ای با فرد مقابلتان تصور کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هر رابطه، ساختن یک آینده‌ی مشترک با فرد مقابلتان است؛ شکل دادن به زندگی‌تان با همراهی یکدیگر. درصورتی که نمی‌توانید فرد اکنون را در آینده‌ی خود بیابید، سوالی که مطرح می‌شود این است: چرا اکنون در حال ادامه دادن به این رابطه هستید؟ یا چرا شرایطی را انتخاب می‌کنید که چنین پشتوانه‌ی حسی کم‌عمقی دارد؟
این امر، به معنای بی‌ارزش بودن سایر رابطه‌های عاطفی خاتمه‌ی یافته نیست؛ چرا که در هر رابطه‌ای کم و بیش نکته‌ای برای آموختن وجود دارد اما زمانی که صحبت از آینده‌ی شماست، باید هوشیار باشید. شاید زمان آن فرا رسیده است که افرادی که به آینده‌تان تعلقی ندارند، از حال خود پاک کنید.

۷- تصور ازدواج با این فرد شما را هیجان‌زده نمی‌کند

در ادامه‌ی مورد قبل، بحث آینده‌ی مشترک مطرح می‌شود؛ طرحی از یک آینده‌ی احتمالی با فرد مقابلتان. ممکن است در برخی موارد، تصور ازدواج با این فرد، ستون فقرات شما از شدت ترس، به لرزه بیاندازد! این یک نشانه‌ی بسیار عالی برای پایان دادن به رابطه است. اگر فکر می‌کنید ازدواج قدم بسیار بزرگی است، یک تعهد جدی را در نظر داشته باشید. درصورتی که هر حسی شما را از تصور چنین تعهدی باز می‌دارد، عمیق‌تر به موضوع بنگرید.

۸- زمانی که درمی‌یابید ‘او’ به یک غریبه تبدیل شده‌است

زمانی که شخصی که ممکن است زمانی می‌خواستید آینده‌ی مشترکی با او داشته باشید، اکنون برایتان به یک غریبه تبدیل شده‌است، فاتحه‌ی رابطه‌تان را بخوانید! قطعا خاطرات مشترک کم یا زیادی و هم‌چنین، احساسات متغیری هنوز در شما باقی‌مانده است. ایده‌آل‌ها، رویاها، نگرش به مسائل و حس حمایت شما و بسیاری از مسائلی که زمانی بسیار مشابهت داشته‌اند اکنون با یکدیگر مغایرت دارند؛ احساس می‌کنید این فرد، کسی نیست که زمانی عاشقش شده‌اید! آیا می‌توانید به این رابطه ادامه دهید؟ جواب قطعا منفی است. ادامه یافتن چنین رابطه‌ای نوعی خیانت به خودتان و طرف مقابلتان است. به‌هرحال، زندگی کوتاه‌تر از آنی است که به تظاهر بگذرانید.

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید