انتشار این مقاله


اصول اولیۀ تغذیه و رژیم‌های غذایی سالم

آیا به‌روز بودن در زمینۀ اخبار مربوط به تغذیه – با توجه به تغییرات مداوم آن – برای شما دشوار است؟ با وجود ابن که برخی پایه‌های تغذیه در حال تغییر و تکامل هستند، اما دانستن برخی اصول اولیۀ تغذیه می‌تواند امکان بهره‌مندی از آخرین اخبار و توصیه‌های مرتبط با تغذیه را برای شما فراهم […]

آیا به‌روز بودن در زمینۀ اخبار مربوط به تغذیه – با توجه به تغییرات مداوم آن – برای شما دشوار است؟ با وجود ابن که برخی پایه‌های تغذیه در حال تغییر و تکامل هستند، اما دانستن برخی اصول اولیۀ تغذیه می‌تواند امکان بهره‌مندی از آخرین اخبار و توصیه‌های مرتبط با تغذیه را برای شما فراهم کند.

اصول اولیۀ تغذیه به مصرف طیف متنوعی از غذاهای سالم که ضامن سلامتی هستند، محدود می‌شوند.

بر این اساس و با توجه به وضعیت سلامتی، سبک زندگی و علاقۀ خود به انواع غذاها می‌توانید از متخصص تغذیه یا پزشک خود در مورد رژیم غذایی خود صحبت کنید.

رژیم‌های غذایی سالم

می‌خواهید یک رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید، اما نمی‌دانید زا کجا باید شروع کنید؟هنگام بررسی انبوه رژیم‌های غذایی سالم در مجلات و کتاب‌های آشپزی به موارد زیر توجه کنید:

  • تنوع بالایی از گروه‌های غذایی عمده انتخاب کنید؛ مواردی از قبیل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، فرآورده‌های لبنی کم‌چربی و پروتئین بدون چربی، شامل لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و دانه‌های خوراکی و چربی‌های سالم.
  • راهنماهایی برای میزان غذای انتخابی از هر دسته مشخص کنید.
  • از غذاهایی که به راحتی در دسترس هستند استفاده کنید.
  • متناسب با ذائقه، سبک زندگی و بودجۀ خود اقدام به خرید مواد غذایی کنید.

هم‌چنین لازم است نیم نگاهی به عواملی که سلامتی را به خطر می‌اندازند داشته باشید. به‌عنوان مثال، آیا شما به فشار خون بالا مبتلا هستید، یا سطح کلسترول خون شما بالاست؟

در چنین شرایطی مطمئن باشید که از رژیم‌های غذایی کم‌نمکی که چربی‌های اشباع‌شدۀ کم و میوه، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های سالم بیشتری دارند، استفاده می‌کنید.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید