انتشار این مقاله


چرت زدن در ۴ مرحله ساده

قدرت شاداب کردن چرت زدن را ببینید! با راه طبیعی و بدون کافئین، شارژ و با طراوت بشوید. دوستان تان شما را آزار می‌دهند. نمی‌توانید چیزی را که دیروز در ریاضی یاد گرفته‌اید را به یاد بیاورید. و در حال حاضر نمی‌توانید تلفن همراه خود را پیدا کنید. نه، شما زوال مغزی ندارید بلکه احتمالا […]

قدرت شاداب کردن چرت زدن را ببینید! با راه طبیعی و بدون کافئین، شارژ و با طراوت بشوید.

دوستان تان شما را آزار می‌دهند. نمی‌توانید چیزی را که دیروز در ریاضی یاد گرفته‌اید را به یاد بیاورید. و در حال حاضر نمی‌توانید تلفن همراه خود را پیدا کنید.

نه، شما زوال مغزی ندارید بلکه احتمالا فقط خسته‌اید و علت احساس بد خلقی و فراموش کردن همه چیز است. بسته چیپس یا یک نوشیدنی انرژی‌زا را برای سرزنده شدن مصرف نکنید. نوشیدنی‌های انرژی‌زا دارای مقدار زیادی قند ناسالم، و برخی مقادیر خطرناک کافئین و مکمل‌های دیگر هستند. کالری چیپس‌ها به بدن شما آنچه برای سالم ماندن نیاز دارد را نمی‌دهد.

به جای اینها، یک خواب کوتاه برای بازگردانی قدرت و انرژی خود داشته باشید! بله، چرت زدن فقط برای نوزادان نیست. یک چرت در اواسط بعد از ظهر می‌تواند شما را باطراوت و شاداب بکند. هنگامی که شما خسته هستید انتخاب سالم واقعا می‌تواند سخت باشد. یک چرت ممکن است به شما کمک کند تمرکز کنید و تصمیم سالمی بگیرید (مانند نه گفتن به آن چیپس‌ها !).

چهار مرحله برای چرت زدن برای بازیابی نیرو مانند یک حرفه ای:

  1. یک نقطه خوب پیدا کنید. سر خود را روی یک میز آرام در سالن دانش آموزی قرار دهید. در یک صندلی دنج وقتی شما به خانه برمی‌گردید، قبل از انجام تکالیف بنشینید. شما می‌توانید تقریبا در هر نقطه‌ای چرت بزنید ، در کتابخانه و یا در اتوبوس در راه رفتن به یک بازی.
  2. آن را کوتاه نگه دارید. برای یک چرت زدن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای برنامه‌ریزی کنید. زنگ هشدار خود را تنظیم کنید، تا بیش از حد نخوابید. یک چرت طولانی می‌تواند شما را سست کند و باعث شود احساس بدتری داشته باشید.
  3. آن را در بعد از ظهر انجام دهید. معمولا این بهترین زمان یک قیلوله است. فقط مطمئن شوید که چرت خود را تا ۴ یا ۵ بعد از ظهر به پایان برسانید وگرنه شما ممکن است در شب به سختی به خواب بروید.
  4. برخی از آهنگ‌های آرامش بخش را باز کنید. اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، به موسیقی آرامش بخش و یا یک پادکست خسته کننده گوش دهید.

بعد، برنامه خواب کوتاه خود را بیآرایید بنابراین برای شما موثر واقع خواهد شد. زمان‌ها و نقاط مختلف را برای چرت زدن امتحان کنید. آیا کتابخانه به اندازه کافی آرام بود؟ آیا پس از ۲۰ دقیقه احساس آسودگی کردید، و یا نیاز به  ۱۰ دقیقه دیگر برای چرت زدن داشتید؟ اگر شما نیاز دارید تنظیم کنید.

اگر شما مانند یک حرفه ای در طول هفته برای بازیابی نیرو چرت می‌زنید اما هنوز هم احساس خستگی دارید، شاید شما ۲/۸۱ تا ۴/۹۱ ساعت خواب شبانه که احتیاج دارید را دریافت نمی‌کنید.

چرت زدن قدرت نمی‌تواند جایگزین بسیاری از خواب از دست رفته باشد. این تنها یک راه حل موقت است تا زمانی که شما بتوانید به رختخواب بروید. بنابراین چرت بزنیدو سپس شب‌ها زود به رختخواب بروید. که این ذهن شما را قوی و بدن را خوشحال نگه می‌دارد. خواب بیش از حد کم می‌تواند تمرکز شما را از بین ببرد و وزن شما را بهم بزند.

شما می‌توانید کمی از خواب را در تعطیلات آخر هفته جبران کنید، اما نه تا ظهر. کارشناسان می‌گویند بیش از یک ساعت از زمانی که در روزهای مدرسه خود بیدار می‌شوید نخوابید. زیاده‌روی در آخر هفته می‌تواند در طول هفته مشکلات خواب را ایجاد کند.

البته، شما می‌توانید در آخر هفته نیز چرت بزنید. بعد از ظهر جمعه‌ها برای چرت زدن قدرتی مناسب هستند. فقط قوانین چرت زدن را به یاد داشته باشید: آن را کوتاه کنید ، حدود ۲۰تا۳۰ دقیقه  و تا قبل از ۴ یا ۵ بعد از ظهر به آن خاتمه دهید.

 

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید