انتشار این مقاله


القاء حالت بالاتری از آگاهی توسط داروهای روانگردان

افرادی که داروهای روانگردان مصرف می کنند، اغلب حالت عمیقی را در درون خود تجربه می کنند. در حال حاضر محققان برای اولین بار ثابت کرده اند که این دارو ها در حقیقت ممکن است باعث القا درجه بالاتری از آگاهی در فرد شوند. این پژوهش که در مجله گزارش های علمی منتشر شده، یافته است […]

افرادی که داروهای روانگردان مصرف می کنند، اغلب حالت عمیقی را در درون خود تجربه می کنند. در حال حاضر محققان برای اولین بار ثابت کرده اند که این دارو ها در حقیقت ممکن است باعث القا درجه بالاتری از آگاهی در فرد شوند.

این پژوهش که در مجله گزارش های علمی منتشر شده، یافته است که کسانی که LSD، کتامین و یا psilocybin (ترکیبی فعال در قارچ های سحرآمیز) مصرف می کنند، به نظر می رسد  تنوع سیگنال های عصبی آن ها افزایش یافته است.

قارچ psilocybin
دکتر رابین کاهارت هریس در این باره می گوید:

یافته های مطالعه حاضر به ما در درک آنچه که در مغز مردم اتفاق می افتد، زمانی که آنها با مصرف دارو های روانگردان به حالت گسترده ای از آگاهی دست می یابند، کمک کرد.

مردم اغلب تجربه یک بینش عمیق را تحت تاثیر این داروها بیان می کنند، در حالیکه اگر این در یک زمینه درمانی رخ دهد، می توان نتایج مثبتی را پیش بینی کرد.

یکی از راه هایی که دانشمندان علوم اعصاب میزان آگاهی را اندازه می گیرند، اندازه گیری چیزی به نام تنوع سیگنال های عصبی است. این ارزیابی چگونگی پیچیدگی فعالیت مغز در هر زمان را نشان می دهد و شاخص ریاضی از سطح هوشیاری فراهم می کند.برای مثال، یک مغز که از خواب بیدار شده است فعالیت عصبی متنوع تری نسبت به مغزی است که خواب است.

هنگامی که محققان از دانشگاه ساسکس و امپریال کالج لندن تنوع سیگنال عصبی شرکت کنندگانی را که یکی از سه داروهای مختلف روانگردان را مصرف کرده بودند، بررسی می کردند به چیز عجیبی برخوردند. تنوع سیگنال مغز در کسانی که داروهای روان گردان مصرف کرده بودند، بالاتر از افراد عادی و هوشیار بود. در اصل آنها از سطح بالاتری از آگاهی برخوردار بودند.

البته این به این معنی نیست که افرادی که این دارو ها را مصرف می کنند آگاهی بهتر و پیشرفته تری را نسبت به افراد عادی دارا هستند .

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید