انتشار این مقاله


هر روز موهایتان را نشویید!

شست و شوی روزانه مو اکنون یک هنجار محسوب می‌شود، اما بهتر است این عادت را کنار بگذارید. Elle Kinney  آرایشگری در سالن Livian در نیویورک می‌گوید: شست و شوی روزانه موها افراطی هستند، شما باید به پوست سرتان برای برقراری تعادل فرصت دهید تا در بهترین حالت خود باشد. فاصله دو تا سه روزه […]

شست و شوی روزانه مو اکنون یک هنجار محسوب می‌شود، اما بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

Elle Kinney  آرایشگری در سالن Livian در نیویورک می‌گوید:

شست و شوی روزانه موها افراطی هستند، شما باید به پوست سرتان برای برقراری تعادل فرصت دهید تا در بهترین حالت خود باشد. فاصله دو تا سه روزه بین شستن موها مناسب بنظر می‌رسد، اما اگر موهایتان بعد از سه روز چرب نمی‌شوند می‌توانید این زمان را افزایش دهید.

وقتی دست از شستن روزانه موهایتان برمی‌دارید اتفاقات زیر رخ می‌دهند:

موهایتان بیش از حد خشک نخواهند شد

پوست سر به طور طبیعی سبوم (نوعی چربی) تولید می‌کند، که اگر آن را به خودی خود رها کنیم مو را آبرسانی خواهد کرد؛ اما شست و شوی روزانه این ماده مفید را حذف می‌کند، یعنی بحث درباره یک ماسک موی بزرگ و بسیار مهم است.

موایتان درخشان‌تر خواهند شد

در این مورد نیز شما مدیون روغن طبیعی پوست سرتان خواهید بود، قطعا زمانی که مو اجازه ترمیم روغن طبیعی خود را داشته باشد درخشان تر می‌شود. این روغن از ریشه تا نوک مو توزیع خواهد شد.

مو نرم‌تر و خوش حالت‌تر خواهد شد

موی فر تمایل بیشتر به خشک بودن دارد زیرا روغن سخت‌تر به اواسط و نوک مو در این نوع مو خواهد رسید. وقتی موهایتان را هر روز نشویید، در واقع به آن‌ها زمان بیشتری برای تغذیه می‌دهید و درنهایت موی خوش حالت‌تری خواهید داشت. در روز دوم بعد از شستن موهایتان می‌توانید برای کمک به رسیدن این روغن به نوک مو، سرتان را با انگشت ماساژ دهید و بعد موهایتان را شانه کنید.

رنگ مویتان زیباتر و با دوام‌تر خواهد شد

هیچ چیز به اندازه سشتن هر روزه به رنگ مویتان آسیب نمی زند، رنگ مو مانند یک لباس برای موست و هرچه شما بیشتر آن را بشویید فرسوده‌تر خواهد شد. مقصر اصلی در این زمینه در واقع آب است، حتی اگر موهایتان را فقط  روزانه با آب و بدون شامپو بشویید شاهد محو شدن رنگ مویتان خواهید بود.

آب گرم با باز کردن کوتیکول‌های مویتان به محو شدن موی سرتان کمک خواهد کرد، پس بهتر است برای شستن موهای رنگ شده از آب سرد استفاده کنید.

سشوار مویتان مدت بیشتری دوام می‌آورد

دیگر سرمایه‌تان را در سالن‌های آرایشی (یا زمان‌تان را در خانه) کم‌تر صرف موهایتان خواهید کرد. در روز اول به موهایتان حالت دهید؛ در روزهای بعد کمی شامپوی خشک به ریشه موهایتان بزنید.

افزایش بیش از حد فاصله بین شستن موها (بیش از سه روز) نیز مضر است:

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما چربی اضافی می‌تواند باعث پوسته‌پوسته شدن پوست سر و افزایش خارش آن و درنهایت ظهور شوره سر شود. ممکن بعضی عارضه‌ها در پوست سرتان تجمع یابند. اگر این فاصله زمانی بیش از حد افزایش یابد حتی ممکن است در روز‌های آخر فولیکول‌های مویتان دچار التهاب شود. عارضه‌های دیگری مثل جوش بر روی پوست سر نیز ممکن است رخ دهد که می‌تواند ناراحت کننده باشد.

ممکن در ابتدا که زمان مناسب برای شستن مویتان را تنظیم می‌کنید، تولید چربی بیش از حد افزایش یابد؛ اما با گذشت زمان تولید آن کمتر خواهد شد و میزان چربی پوست سرتان تنظیم می‌شود.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید