انتشار این مقاله


تسکین آلرژی با روش‌های طبیعی

آیا برای درمان گرفتگی، آبریزش و خارش بینی خود یک درمان طبیعی می‌خواهید؟ درمان‌های طبیعی نمی‌توانند جایگزین دارو‌های ضدآلرژی‌تان گردند، اما می‌توانند در کنار آ‌ن‌ها موثر باشند. از طب سوزنی تا مکمل‌ها، در اینجا بعضی چیز‌های ساده را که به شما برای تنفس راحت‌تر کمک می‌کند بررسی می‌کنیم. طب سوزنی در این درمان کهن چینی، […]

آیا برای درمان گرفتگی، آبریزش و خارش بینی خود یک درمان طبیعی می‌خواهید؟


درمان‌های طبیعی نمی‌توانند جایگزین دارو‌های ضدآلرژی‌تان گردند، اما می‌توانند در کنار آ‌ن‌ها موثر باشند. از طب سوزنی تا مکمل‌ها، در اینجا بعضی چیز‌های ساده را که به شما برای تنفس راحت‌تر کمک می‌کند بررسی می‌کنیم.

طب سوزنی

در این درمان کهن چینی، یک متخصص سوزن‌های کوچکی را به آرامی و به گفته بسیاری از مردم بدون درد، به مناطق خاصی از پوست می‌زند. شواهدی مبنی بر کمک آن در درمان آلرژی وجود دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ۸ هفته طب سوزنی علائم آلرژی را قطع می‌کند! این روش آنقدر خوب کار می‌کند که افراد را قادر میسازد تا دوز کمتری از دارو‌های آلرژی را استفاده کنند.

خانه خود را از آلرژن‌ها پاک کنید.

شما نمی‌توانید جلوی پراکنده شدن گرده‌ها را بگیرید، اما می‌توانید داخل خانه خود را کنترل کنید! وقتی که در هوا گرده وجود دارد پنجره‌ها را ببندید. لباس‌هایتان را قبل از ورود به خانه یا به محض ورود عوض کنید، کفش‌هایتان را دربیاورید و دوش بگیرید.

فیلتر‌های HEPA

درباره این‌که آیا فیلتر‌های هوا به کنترل نشانه‌های آلرژی کمک می‌کنند مطالعاتی انجام شده است. به این دلیل که آلرژن‌های بسیاری در سطح قالی، مبلمان و میز وجود دارد که به راحتی در هوا پخش می‌شوند. بنابراین تمیزی یک مرحله مهم در کنترل آلرژی و تحریک آسم شماست. در صورت خریدن فیلتر هوا، مطمئن شوید که یک فیلتر HEPA است. خرید یک جاروبرقی با فیلتر HEPA هم ایده خوبی است. جارو کشیدن متوالی باعث پراکنده شدن دوباره آلرژن‌ها در هوا می‌شوند.

پروبیوتیک‌ها

این‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش شما زندگی می‌کنند.
گرچه گزارش‌های متضادی وجود دارد ولی برخی مطالعات نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها احتمالا علائم آلرژی مانند آبریزش بینی و احتقان را کاهش می‌دهند.
شما می‌توانید آن‌ها را به طور طبیعی از غذاهایی مانند ماست و کف روی شیر و همچنین مکمل‌ها بیابید.

محافظت

اگر فصل آلرژی است، محرک‌ها را دور نگه دارید. هنگامی که میزان گرده موجود در هوا زیاد است، کار‌های بیرون از خانه انجام ندهید. بیشتر گرده‌ها بین ساعت ۵ تا ۱۰ صبح به حداکثر می‌رسند و در اواسط روز هم که هوا گرم و بادی است می‌توانند زیاد باشند. هر زمان که در باغچه کار می‌کنید یا گاراژ را تمیز می‌کنید از ماسک و عینک برای دور نگه داشتن آلرژن‌ها از چشم و دهان و بینی استفاده کنید.

چگونه در خانه از شر آلرژی خلاص شویم؟!

اسپری سالین: این یک اسپری آب‌نمک مقابله‌کننده است که می‌تواند راه بینی شما را باز کند. آن‌ها به پاکسازی گرده و دیگرمحرک‌ها کمک می‌کنند.

مکمل‌ها: شواهدی وجود دارد که برخی مکمل‌ها به آلرژی بینی کمک می‌کنند. Butterbur یکی از امیدوارکننده‌ترین آن‌هاست. مطالعات نشان می‌دهد که butterbur به خصوص نوع خاصی از آن که ze 339 نام دارد، به خوبی یک داروی آلرژی عمل می‌کند. شواهدی مبنی بر مفید بودن سایر مکمل‌ها مانند Quercetin نیز وجود دارد. قبل از شروع مصرف مرتب هر مکمل، مخصوصا اگر داروی روزانه‌ای مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید، با پزشک مشورت کنید.
درمان‌های طبیعی آلرژی می‌تواند یک تغییر ایجاد کند! البته به یاد داشته باشید که آن‌ها نباید جایگزین درمان‌های دارویی و دیگر درمان‌ها شوند. اگر علائمتان بهبود نیافته است و به زندگی عادی‌تان آسیب می‌رساند، به پزشک مراجعه کنید. دارو‌ها و دیگر درمان‌ها می‌توانند شرایط را بهتر کنند.

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید