انتشار این مقاله


درمانی برای آلرژی به بادام زمینی که ۴ سال پایدار می‌ماند

درمان خوراکی برای آلرژی بادام زمینی تا ۴ سال از درمان نیز موثر است.

کودکان نوعی پروبیوتیک را به همراه پروتئین خردل به مدت ۱۸ ماه روزانه دریافت کردند. هنگامی که یک ماه بعد آزمایش شد، ۸۰ درصد افراد می‌توانستند بادام زمینی را بدون علایم آلرژیک تحمل کنند و بعد از ۴ سال ۷۰ درصد از آن‌ها هنوز هم می‌توانند خوردن بادام زمینی را بدون عوارض جانبی تجربه کنند. آلرژی غذایی به طور چشم‌گیری در دهۀ اخیر افزایش یافته است و آلرژی بادام زمینی یکی از کشنده‌ترین آن‌هاست.

به گفته پروفسور Mimi Tang، نیمی از کودکان به طور مرتب بادام زمینی مصرف می‌نمایند در حالی که دیگران آن را به ندرت مصرف می‌کنند. اهمیت این یافته این است که کودکان قادر به خوردن بادام زمینی مانند بچه‌هایی هستند که آلرژی بادام زمینی ندارند و هنوز هم وضعیت سازگاری‌شان را حفظ می‌کنند و این اولین بار بود که درمان آلرژی بادام زمینی برای این مدت طولانی موثر بوده است.

چه زمانی می‌توان بادام زمینی مصرف کرد؟

  • در حال حاضر به نظر می‌رسد بادام زمینی در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • اگر سابقه آلرژی یا اگزما در خانواده وجود نداشته باشد مصرف کره بادام زمینی وسایر آجیل‌های بو داده پس از ۶ ماه خوب است.
  • اگر خطری دیگری باشد والدین باید با دکتر مشورت کنند.
  • این تحقیق پیشنهاد می‌کند معرفی دقیق بادام زمینی ممکن است به کودکان کمک کند اما والدین نباید این کار را به تنهایی انجام دهند.
  • هیچ کودک زیر ۵ سال نباید یک دانه کامل بخورد.

تیم تحقیقاتی استرالیا اکنون می‌خواهد ارزیابی کند که آیا درمان کیفیت زندگی کودکان را بهبود بخشیده شده است زیرا حدود ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر آلرژی غذایی قرار دارند که تعداد آن‌ها در ۲۰ سال گذشته بیش از سه برابر شده است. آلرژی بادام زمینی که یکی از شایع ترین علل مرگ و میر ناشی از آلرژی غذایی است بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

به گفته پروفسور Tang یافته‌های منتشر شده در بهداشت و درمان کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که سازگاری یک هدف واقعی برای درمان آلرژی غذایی است. این یک گام بزرگ در شناسایی یک درمان موثر برای رسیدگی به مشکل آلرژی غذایی در جوامع غربی است.

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید