انتشار این مقاله


مطالعات هیچ ارتباطی بین واکسیناسیون و اوتیسم نشان نمی‌دهد

مطالعه‌ای دیگر نشان می‌دهد که هیچ ارتباط مشخصی بین واکسن‌ها و اوتیسم وجود ندارد. واکسن‌های مورد استفاده برای سرخک، اوریون و سرخچه. این مطالعه که زیر ۱۰۰,۰۰۰ کودک را شامل می‌شود و اخیرا در ژورنال American Medical Association منتشر شده است، دریافته که هیچ رابطه مضری بین دریافت واکسن اوریون، سرخک و سرخچه (MMR) و […]

مطالعه‌ای دیگر نشان می‌دهد که هیچ ارتباط مشخصی بین واکسن‌ها و اوتیسم وجود ندارد. واکسن‌های مورد استفاده برای سرخک، اوریون و سرخچه. این مطالعه که زیر ۱۰۰,۰۰۰ کودک را شامل می‌شود و اخیرا در ژورنال American Medical Association منتشر شده است، دریافته که هیچ رابطه مضری بین دریافت واکسن اوریون، سرخک و سرخچه (MMR) و پیشرفت اوتیسم وجود ندارد.

دکتر آنجالی جین (Anjali Jain) می‌گوید این مطالعه همچنین ثابت می‌کند که واکسیناسیون کودکان در حفظ سلامت عمومی بسیار مهم است. جین می‌گوید:

این موضوع حتی درباره‌ی کودکانی که بدلیل داشتن پدر و مادر‌های مبتلا به اوتیسم، در خطر ابتلا به اوتیسم هستند نیز صادق است.

بهای اجتناب از واکسیناسیون همیشه واضح‌تر می‌شود. اخیرا، شیوع سرخک، ۸۰ کودک را که به سمت دیزنی‌لند در حرکت بودند، تحت تاثیر قرار داد. بر اساس چیزی که وال‌استریت‌ژورنال نقل کرده، اکثر این کودکان اصلا واکسیناسیون نشده بودند. در کالیفرنیا، اخیرا قانون‌گذاران به سمت وضع قانونی که والدین را مجبور به واکسیناسیون فرزندان خود می‌کند، پیش می‌روند.

سال ۲۰۱۵، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریگا گفته بود که:

علمِ پشت واکسیناسیون، بطور مسلم غیرقابل بحث است. ما بارها و بارها در این مورد بازنگری کرده‌ایم. دلایل زیادی برای واکسیناسیون وجود دارد ولی علتی برای عدم انجام دادن آن نمی‌بینیم.

اجبار مردم برای انجام واکسیناسیون فقط در ایالات متحده آمریکا نیست. مسئولان عالی‌رتبه در استرالیا والدینی را که از واکسینه کردن فرزندان خود اجتناب می‌کنند با تهدید به قطع خدمات مربوط به مراقبت از کودک، تحت فشار قرار می‌دهند.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید