انتشار این مقاله


فکر می کنید آمادگی زندگی در مریخ را دارید؟

در سایت Sciencealert درباره سفر انسان ها به مریخ و امکان سکونت در آن جا با شرایط خاص مطالب متعددی نوشته شده است. با توجه به اینکه ۲۰ سال طول می کشد تا ناسا مریخ را اشغال کند ، اکنون زمان مناسبی برای طرح این سوال است که آیا وسایل مورد نیاز برای زندگی در […]

در سایت Sciencealert درباره سفر انسان ها به مریخ و امکان سکونت در آن جا با شرایط خاص مطالب متعددی نوشته شده است. با توجه به اینکه ۲۰ سال طول می کشد تا ناسا مریخ را اشغال کند ، اکنون زمان مناسبی برای طرح این سوال است که آیا وسایل مورد نیاز برای زندگی در سیاره ی قرمز را دارید؟

ویدئوی جدیدی که Asapscience در اینباره منتشر کرده از جذابیت این موضوع کاسته ولی در عین این حال باعث می شود تفکر درباره ارسال انسان ها تا دهه ی بعدی به مریخ ،بیشتر شود.

در وهله اول در رابطه با نیروی جاذبه ؛ فضانوردان بطور خاص آموزش می بینند تا قادر به مقاومت در برابر نیروی گرانش معادل ۳g باشند ( نیروی گرانش زمین سه برابر آن است) . اما برخی از مردم درباره این فشار نمی توانند به زندگی ادامه دهند.

انسان ها حتی اگر موفق به پرتاب به مریخ شوند ، بدون پوشش اتمسفر محافظت کننده ی زمین ، با تمام اثرات اشعه های خورشید روبرو خواهید شد که شما را در معرض خطر بیشتر برای ابتلا به سرطان و آسیب به سیستم عصبی مرکزی قرار می دهد.

این شروع خوبی نخواهد بود ، شاید خود سفر هم چندان جذاب نباشد. تصور کنید حداقل ۱۵۰ روز در یک فضاپیمای کوچک باید صرف کنید تا به مریخ بروید.

اگر قبل از سفر کیسه صفرا و آپاندیستان را درنیاورده اید ، ممکن است دچار پارگی در این نواحی ناشی از فشار شدید شوید. بعلاوه اینکه جاذبه ضعیف باعث اثرات مخربی روی مایعات بدن شما خواهد شد که باعث سردرد ، نابینایی و هضم کند می شود.

به خاطر کمبود جا باید آمادگی داشته باشید که لباسهایتان را برای زمان طولانی تری از آنچه در زمین بود بپوشید. حتی در ISS که بطور مرتب بارگذاری می شود ، فضانوردان لباسی مشابه را تا یک هفته می پوشند.

بطور کلی فضانوردان حتی تا ۱% تراکم استخوان را در هر ماه در فضا به دلیل نیروز جاذبه ی ضعیف از دست می دهند. اگر شما هر روز ۲ ساعت کار کنید می توانید آن را به حداقل برسانید ، اما نیم سال در فضا بودن می تواند اتفاقات عجیبی بر سر بدن انسان بیاورد.

ما امیدواریم به غذاهای یخ زده ، خشک شده و فضاهای کوچک علاقه داشته باشید. مسافرت خوبی داشته باشید!


مقاله های مرتبط: استفن هاوکینگ می گوید، سیاستهای ترامپ دررابطه با آب و هوا می تواند زمین را از در آستانه نابودی قرار می دهد!

استیون هاوکینگ معتقد است انسان‌ها باید زمین را ترک کنند!


نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید