انتشار این مقاله


چرا هنوز موفق به کشف زندگی بیگانگان نشدیم!

چرا هنوز موفق به کشف زندگی بیگانگان نشدیم! ما هم اکنون در حال انقراضیم.

چرا هنوز موفق به کشف زندگی بیگانگان نشدیم! ما هم اکنون در حال انقراضیم.

کهکشان راه شیری در حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره دارد و هر کدام سیاره هایی دارند که به دور آنها می چرخند. احتمالا حداقل دو تریلیون کهکشان مانند ما در جهان قابل‌مشاهده وجود دارد که هرکدام دارای تریلیون‌ها سیاره با صد‌ها میلیارد ستاره در حال گردش به دور آن‌ها هستند.

حتی اگر سیاره‌هایی که قادر به حفظ حیات هستند، بسیار نادر باشند، تنها در این تعداد باید زندگی هوشمندانه در جایی در جهان وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، طبق گفته Business Insider، اگر تنها ۰.۱ درصد از سیاره ها در کهکشان ما، احتمال زندگی داشته باشند، به این معنی است که حدود یک میلیون سیاره با زندگی بر روی آنها وجود دارد.

از تعداد فیزیکدان برنده جایزه نوبل انریکو فرمی در مورد اشکال زندگی بیگانه ها پرسید که : “آنها کجا هستند؟” این سوال به عنوان پارادوکس فرومی شناخته شده است، و بیشتر پاسخ های آن باعث نگرانی انسان ها است.
نگرانی خاص از فرضیه “فیلتر بزرگ” است که پیش‌بینی می‌کند که قبل از اینکه زندگی هوشمندانه فرصتی برای فرار از مرزهای سیاره اصلی خود داشته‌باشد، با مانعی برخورد می‌کند که همان فیلتر بزرگ است.

لحظات انتقالی خاصی از دیدگاه تکاملی وجود دارد که هر سیاره ای مثل ما باید قبل از برقراری ارتباط با دنیای دیگر به آن مسلط شود. برای بعضی ها در مراحل اولیه زندگی اتفاق می افتند، و در مورد ما، احتمالا با این فیلتر در این مرحله ی تکامل روبرو می شویم.

اگر اجازه دادده شود تغییرات آب و هوا ادامه یابد، در نهایت بسیاری از زندگی هایی بر روی زمین می شناسیم نابود می شود. این آب و هوای پایدار از ۱۲۰۰۰ سال گذشته بوده است که به تمدن انسانی اجازه داده است که به شکوفایی برسد واز کشاورزی و در نهایت صنعتی شدن سود ببرد. (هرچند ممکن است ما را نابود کند).

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند گونه‌هایی که شانس بیشتری برای زنده ماندن از چنگال سیاره‌ای که در اثر تغییرات آب و هوایی در حال ویرانی است دارند، دارای دو ویژگی حیاتی هستند؛ ذائقه‌ی بدون تبعیض (محیط) و چرخۀ تولیدمثلی سریع. بنابراین، انسان اساساً مخالف موجوداتی است که به عنوان بازماندگان اول محسوب می‌شوند.

David Wallace-Wells در مجله نیویورک نوشت:

در جهانی که میلیاردها سال عمر کرده، سیستم‌های ستاره‌ای به همان اندازه که از نظر فضایی به هم متصل هستند، ممکن در معرض ظهور تمدن‌ها، توسعه، نابودی و تشکیل تمدن‌های دیگر باشند. انقراض جمعی که ما هم‌زمان با آن زندگی می کنیم تازه آغاز شده‌است؛ مرگ‌های بیشتری در راه است…

متفکران دیگر پاسخ های متفاوتی به پارادوکس فرمی دارند که حتی نا امید کننده تر است ( و یا امیدوار کننده_ بسته به نظر شما)

دانشمند عصب شناسی آکسفورد، Anders Sandberg، عضو رصدخانه نجوم بلغارستان و Milan Ćirković ، و متخصص هوش مصنوعی، Stuart Armstrong، نظر به این دارند که بیگانگان منقرض نشده اند، اما در خواب زمستانی به سر میبرند، منتظرند تا جهان خنک شود.

Professor Zaza Osmanov از دانشگاه تفلیس معتقد است که جستجوی ما برای نشانه هایی از ساختارهای بیگانه هنوز به نتیجه نرسیده است ؛ زیرا ما اطراف ستاره ها را نظاره می کنیم در حالیکه باید pulsar ها را باید ببینیم.

فیزیکدان Brian Cox پیشنهاد دیگری دارد ؛ داستان اخطاری برای تمدن خودمان و دیگران.

ممکن است که رشد علم و مهندسی ناچارا مانع توسعه کسب و کار سیاسی شود که منجر به فاجعه می‌شود. فیزیکدان معتقد است که ممکن است زندگی هوشمندانه، به محض اینکه به اندازه کافی پیشرفت کند، ناخواسته خود را از بین ببرد ما می‌توانیم به این موقعیت نزدیک شویم.


استیون هاوکینگ: سیاست‌های ترامپ در رابطه با آب‌وهوا می‌تواند زمین را در آستانه نابودی قرار دهد!

استیون هاوکینگ معتقد است انسان‌ها باید زمین را ترک کنند!

فکر می کنید آمادگی زندگی در مریخ را دارید؟


نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید