انتشار این مقاله


داروهای جدیدی برای آلزایمر در راه است

تحقیقات نشان می‌دهد نزدیک به دوجین داروی جدید درمان آلزایمر در طول پنج سال آینده به داروخانه‌ها خواهند رسید. این داروها شامل؛ ۲۷ دارو در فاز ۳ آزمایشات بالینی، که بعدها در روند بررسی دارو قرار خواهند گرفت؛ و براساس بررسی محققان ResearchersAgainstAlzhimer (RA2) و شبکه UsAgainstAlzhimer،  هشت دارو نیز در فاز ۲ آزمایشات بالینی […]

تحقیقات نشان می‌دهد نزدیک به دوجین داروی جدید درمان آلزایمر در طول پنج سال آینده به داروخانه‌ها خواهند رسید.

این داروها شامل؛ ۲۷ دارو در فاز ۳ آزمایشات بالینی، که بعدها در روند بررسی دارو قرار خواهند گرفت؛ و براساس بررسی محققان ResearchersAgainstAlzhimer (RA2) و شبکه UsAgainstAlzhimer،  هشت دارو نیز در فاز ۲ آزمایشات بالینی قرار دارند.

George Vradennurg رئیس و موسس مشترک ResearchersAgainstAlzhimer می‌گوید:

 بهای موفقیت عظیم مسیر بیماری آلزایمر، دهه‌ها شکست و سرمایه‌گذاری‌ناکافی بوده است. به لطف افزایش سرمایه‌گذاری انجام شده توسط شرکت‌ها، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، آخرین یافته‌ها در این زمینه کمک شایانی به خانواده‌های در خطر ارائه دهد.

داروی جدید آلزایمر هنوز از سال ۲۰۰۳ در آمریکا و ۲۰۰۲ در اروپا تایید نشده است. دکتر David Morgan یکی از موسسان RA2 و پروفسور فارماکولوژی مولکولی و فیزیولوژی دانشگاه فلوریدای جنوبی می‌گوید:

هیچ راهکار جادویی در این مسیر وجود ندارد. هر چه بیشتر در ارتباط با اساس این بیماری می‌آموزیم به یافتن راه حلی برای این بیماری، که باری بزرگ بر گردن بیماران، بهیاران و نظام جهانی سلامت است؛ نزدیک‌تر می‌شویم.

بر طبق بیانات بنیاد آلزایمر، نزدیک به ۵/۵ میلیون نفر در امریکا به این بیماری مبتلا هستند و تا سال ۲۰۵۰ این تعداد به بیش از ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید. بر طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در میان سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۴ آمار مرگ و میر به علت این بیماری به ۵۵ درصد افزایش یافته است. اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا تمام بیماران در خطر آلزایمر در کل جهان به آخرین روش‌های درمانی دسترسی خواهند داشت؟

Veradenburg می‌گوید:

به علت کمبود پزشکان متخصص در ایالت متحده، اغلب آلزایمر اشتباه تشخیص داده می‌شود که با رشد و بلوغ جمعیت جوان حل خواهد شد. روسای موسسات خصوص و عمومی باید در همکاری با یکدیگر سازمان‌های بیمه را مجاب نمایند که در صورت آمادگی این دارو تمام بیماران به آن دسترسی پیدا کنند.

این بررسی در کنفرانس بین‌المللی بنیاد آلزایمر در روز سه‌شنبه در لندن مطرح شد. تمام اطلاعاتی که در جلسات مطرح می‌شود تا زمان انتشار آن در یک نشریه کارشناسی، معتبر شناخته نمی‌شود.


مقاله مرتبط: علائم و نشانه‌های آلزایمر

ماده‌ای در توت‌فرنگی وجود دارد که می‌تواند به بهبود آلزایمر کمک کند

پیشبرد درمان آلزایمر با تمرکز بر غشای سلولی


صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید