انتشار این مقاله


چگونه سندرم خستگی مزمن بیمار را از پا در می‌آورد؟

تصور کنید عضلات شما به طور مداوم به مغز شما بگوید شما خسته هستید، حتی در حالی که استراحت می‌کنید.

تصور کنید عضلات شما به طور مداوم به مغز شما بگوید شما خسته هستید، حتی در حالی که استراحت می‌کنید. این حالت شبیه حالتی است که مبتلایان به سندرم خستگی مزمن دارند و محققان در گزارش جدیدشان اظهار می‌کنند که علت آن را می‌دانند.
این اختلال باعث می‌شود که بدن سیگنال‌های خستگی را که با فعالیت های بدنی همراه است، تقویت کند. به همین دلیل است که بعضی بیماران تنها با راه رفتن در طول یک اتاق خسته می‌شوند. نویسنده‌ی مطالعه دکتر رونالد استاد (Dr. Roland Staud)، پروفسور روماتولوژی و ایمونولوژی کلینیکال دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا می‌گوید:

مبتلایان به خستگی مزمن متابولیت‌های عضلات حسی (محصولاتی که هنگام مصرف شدن انرژی تولید می‌شوند) را هنگامی که کاری انجام نمی‌دهند دارند در حالی که نباید باشند. به طور کلی، ما هنگامی که استراحت می‌کنیم عضلاتمان را حس نمی‌کنیم.

این مطالعه شامل ۵۸ مبتلا به سندرم خستگی مزمن است که هم‌چنین با نام عدم تحمل سیستمیک شناخته شده است (SEID). محققان به عضلات پشت و باسن شرکت کنندگان مسکن لیدوکائین محلول یا سالین محلول را تزریق کردند. تیم استاد متوجه شدند که محلول لیدوکائین کمک می‌کند تا علائم خستگی بیماران بهتر شود. کسانی که این تزریق را داشتند سطح خستگیشان ۳۸ درصد کاهش یافت.

محققان متوجه شدند که یافته‌ها نشان می‌دهد که عضلات و بقیه بافت‌های محیطی در خستگی مزمن درگیر هستند. آن‌ها نتیجه گرفتند که تزریق لیدوکائین به بلاک کردن سیگنال غیرعادی متابولیت‌های عضلات کمک می‌کند.

تحقیقات بیشتری نیاز است، با این حال نویسندگان مطالعه بیان می‌کنند که این یافته‌هایشان ممکن است به روش‌های جدیدی برای درمان ۲.۵ میلیون امریکایی مبتلا به سندرم خستگی مزمن و هم‌چنین کسانی که شرایطی همراه با خستگی بیش از حد مانند لوپوس، سرطان و افسردگی دارند، منجر شود. استاد در اخبار دانشگاه می‌گوید:

احتمال کمی دارد که سیستم عصبی مرکزی از هیچ چیز خستگی به وجود آورد. سیستم عصبی مرکزی فقط از سیگنال‌های خستگی بسیار جزئی که دریافت می‌کند استفاده می‌نماید و به طور نا‌مناسبی آن‌ها را تقویت می‌کند که تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی مبتلایان می‌گذارد.

ساجده نوشاهی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید