انتشار این مقاله


علائم ضربه مغزی را بدانید

این تهدید جدی، سلامت کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. جهارشنبه، ۲ آگوست، ۲۰۱۷ چهارشنبه، ۲ آگوست ، ۲۰۱۷ (healthday news) — به دلیل مشکلات سلامتی تجربه شده توسط بازیکنان فوتبال،ضربه مغزی به طور مکرر در اخبار شنیده می‌شود، اما شما نباید بعنوان یک ورزشکار حرفه ای کسی باشید که این آسیب […]

این تهدید جدی، سلامت کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.
جهارشنبه، ۲ آگوست، ۲۰۱۷
چهارشنبه، ۲ آگوست ، ۲۰۱۷ (healthday news) — به دلیل مشکلات سلامتی تجربه شده توسط بازیکنان فوتبال،ضربه مغزی به طور مکرر در اخبار شنیده می‌شود، اما شما نباید بعنوان یک ورزشکار حرفه ای کسی باشید که این آسیب را متحمل می‌شود.جوانان ، حتی اگر در ورزشهای ارتباطی بازی نکنند باز هم در معرض خطر هستند.طبق گفته بیمارستان کودکان فیلادلفیا، یک ضربه مغزی ، آسیب مغزی ملایم – یا mTBI – ناشی از ضربه به سر و بدن است که سبب می شود مغز تکان بخورد. از آنجایی که این ضربه به طور کلی برخورد قابل مشاهده ای ندارد، دانستن علائم ضربه مهم است.
علائم عبارتند از سردرد، تهوع، سرگیجه، مشکلاتی در تعادل و بینایی، حساسیت به نور یا صدا، مشکلات خواب، تفکر دشوار و حتی مسائل عاطفی. گریه بدون هیچ دلیلی میتواند یکی از نشانه ها باشد. اگر علائمی شامل تشنج، ضعف در اندام، گفتار نادرست و سردرگمی داشتید نیاز است که با ۹۱۱ تماس بگیرید.علائم ممکن است چند ساعت یا چند روزطول بکشد تا ظاهر شوند. اگر هرگونه احتمالی وجود دارد که فرزندتان در زمین بازی دچار ضربه مغزی شده باشد نباید به بازی بازگردد.
به یاد داشته باشید که علائم احتمالی می تواند به گونه زیر باشد:
فیزیکی
شناختی
عاطفی
.برخلاف یک استخوان شکسته، یک ضربه مغزی توسط اشعه ایکس یا آزمایش دیگر نشان داده نمی شود و باید با یک آزمون دقیق تشخیص داده شود. اگر دلیلی متقاعد کننده دارید که گمان کنید فرزندتان دچار ضربه مغزی شده‌است ، با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.اگر ضربه مغزی فرزند شما تشخیص داده شود ضروری است که قبل از بازگشت به ورزش، پروتکل مشخصی را برای بازیابی ، تحت نظارت پزشک دنبال کند، تا از ضربه های دیگر قبل از بهبودی کامل ضربه اول جلوگیری شود.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید