انتشار این مقاله


اگر به میگرن دچار می‌شوید، این کارها را انجام ندهید!

در موقع دچارشدن به میگرن، چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

در موقع دچارشدن به میگرن، چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

محققان همچنان درحال تلاش برای کشف علت این مورد هستند که چرا بعضی افراد دچار میگرن می‌شوند و بعضی دیگر نه.

آنچه که کارشناسان با قطعیت می‌دانند این است که موارد مشخصی می‌توانند باعث بروز میگرن شوند. دوری از آن موارد می‌تواند شانس دچارشدن به میگرن را در شما کاهش دهد. در اینجا، چند مورد که باید از انجام آنها پرهیز شود، آورده‌شده است.

بیش از دو ساعت را بدون مصرف حتی یک لیوان آب صرف نکنید

آب برای سلامت کلی شما ضروری است ولی اگر شما دچار سردردهای میگرن می‌شوید، بطور مخصوصی قابل اهمیت است. در یک مطالعه، زمانی که به میزان آب مصرفی معمول افراد، ۶ لیوان ( ۱.۵ لیتر ) آب افزوده شد، آنها اذعان کردند که دچار سردردهای کمتری شدند. همچنین گقتند زمانیکه سردرد می‌گرفتند، درد کمتری داشتند.

وعده‌های غذایی را ازدست ندهید

گرسنه بودن به اندازه‌ای که شما احساس لرزش کنید، می‌تواند باعث ایجاد میگرن شود. برخی محققان می‌پندارند سطوح پایین گلوکز (قند خون) ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در مغز شما شود که میگرن ایجاد می‌کنند.

داروهای ضد درد را بمدت بیش از ۳ یا ۴ روز مصرف نکنید

داروهای بدون نسخه (.O.T.C) مانند استامینوفن (Tylenol)، آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Motrin)، یا ترکیبی از استامینوفن، اسپرین و کافئین (Excediren Migraine) بعضی اوقات می‌توانند به کاهش دردهای ناشی از میگرن کمک کنند. بهتر است یکی از این داروها را به محض اینکه احساس کردید میگرن درراه است، مصرف کنید. ولی استفاده از آنها بیش از چند روز متوالی، می‌تواند منجر به “سردردهای بازگشتی” شود. بدن شما انتظار برای داروهای ضددرد را آغاز می‌کند و میگرن‌ها میتوانند زمانی‌که شما آن داروها را در سیستم بدن خود ندارید، آغاز شوند.

اگر شما میگرن‌هایی بیش از چند مورد در ماه دارید، با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است نسخه دارویی برای سردرد شما پیشنهاد کند.


مقاله مرتبط: مسکن‌ها از کجا می‌فهمند درد انسان از کجاست؟


خواب بیش از حد و یا خیلی کم نداشته باشید

هر دو مورد می‌توانند باعث ایجاد میگرن شوند. داشتن برنامه‌ منظم(خواب) بسیار مهم است. اگر شما نمی‌توانید بخوابید یا خواب طولانی داشته‌باشید، و یا پس از ۷ تا ۸ ساعت خواب هنوز احساس خستگی می‌کنید، با پزشک خود مشورت کنید. شما ممکن است اختلال خواب مانند آپنه خواب یا بی‌خوابی داشته‌باشید. آنها می‌توانند باعث سردرد از جمله سردردهای میگرن شوند. تلاش برای درمان آنها می‌تواند در تسهیل سردرد شما کمک کند.

نسبت به درد میگرن بی‌تفاوت نباشید

تلاش برای نادیده‌گرفتن درد میگرن و یا علائمی مانند aura، که می‌تواند دیدن نور یا خطوط زیگزاگ را شامل شود، زنگ زدن گوش، یا احساس سرگیجه و بی‌ثباتی، می‌توانند سردردهارا وخیم‌تر سازند. اگر قادر هستید، در مکان تاریک و خلوتی تا زمان برطرف شدن سردرد، دراز بکشید. شما همچنین می‌توانید گذاشتن یک پارچه خنک و مرطوب بر‌روی پیشانی خود را امتحان کنید. همچنین برخی افراد به این نتیجه رسیده‌اند ماساژدادن پوست سرشان به تسکین سردرد کمک می‌کند.


مقاله مرتبط: میگرن


 

رضا مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید