انتشار این مقاله


شما به راحتی می‌توانید جزئی از روند تکامل باشید!

شما می‌توانید با اهمیت دادن به مسائل علمی و گسترش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به روند تکاملی بشریت کمک کنید.

تصور کنید که با خانواده‌ی خود به یک موزه بروید تا به زمان‌های ما قبل تاریخ سفر کنید. شما در اطراف خود بقایای موجوداتی را خواهید دید که فقط در کتاب‌هایتان مشاهده کرده بودید. در همه‌ی جهاتی که مشاهده می‌کنید پلاکاردهایی درباره وراثت در فسیل‌ها، جغرافیای حیات، انتخاب طبیعی وجود دارد که ثابت می‌کند تکامل علت وجود چنین موجودات شگفت انگیزی از دایناسورها گرفته تا شخص شما در طول تاریخ است.

در مرحله بعد تصور کنید که Stephen Meyer نویسنده کتاب Darwin’s Doubt در کنار شما باشد و بخواهد به سوالاتی که با دیدن این حجم از شگفتی در ذهن شما ایجاد شده‌است، پاسخ دهد. او به شما توضیح خواهد داد که ظهور موجودات کامبرین طبق نظریه تکاملی داروین، نمی‌تواند ناگهانی باشد و ایجاد این فرم جدید از زندگی نیاز به طراحی هوشمندانه‌ای دارد. شاید شما تاکنون چیزی از این نظریه نشنیده باشید اما همانطور که مشاهده می‌کنید این توضیحات کاملا منطقی هستند و دریچه‌ای از علم را به روی شما می‌گشایند.

چیزی که تاکنون گفته شد یک تجربه‌ی واقعی است که برای یکی از خانواده‌های بازدید کننده‌ی موزه‌ی سلطنتی تایلل در پالئونتولوژی رخ داده‌است!


مقاله مرتبط: فعالیت‌های انسانی، عامل موج جدیدی از تکامل در جانداران


درست است که افرادی مثل Stephen Meyer نمی‌توانند در تمام موزه‌های مربوط به تکامل حضوری این چنینی داشته باشند تا به سوالات افراد در این حیطه‌ی علمی پاسخ دهند؛ اما افرادی مثل شما می‌توانند با مطالعه‌ی مطالب معتبری که در این زمینه وجود دارد به برخی سوالات موجود در ذهن کنجکاو بسیاری از افراد پاسخ دهند.

شما حتی می‌توانید با انتشار کلیپ‌های جالب علمی یا اخبار به روزی که از رویداد‌های علمی در سایت‌هایی مثل دکتر مجازی مشاهده می‌کنید، در گسترش علم و افزایش آگاهی جامعه‌یتان شرکت کنید.

درنهایت این‌گونه است که می‌توانید جزئی از روند تکامل فکری جامعه‌یتان باشید.


مقاله‌ی مرتبط: نظریه‌ای علمی درباره‌ی چیزی که بیگ‌بنگ را به وجود آورد


فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید