انتشار این مقاله


۱۰ کار جزئی که افراد موفق به شیوه متفاوتی انجام می دهند!

افراد موفق متفاوت می‌اندیشند، متفاوت عمل می‌کنند و از طریق انتخاب مسیرهای خاص برای رسیدن به اهدافشان، تا حدود زیادی خود را از افراد ناموفق جدا می‌کنند.

افراد موفق متفاوت می‌اندیشند، متفاوت عمل می‌کنند و از طریق انتخاب مسیرهای خاص برای رسیدن به اهدافشان، تا حدود زیادی خود را از افراد ناموفق جدا می‌کنند.

همه‌ی افراد موفق دارای ویژگی‌ها و الگوهای یکسانی هستند. واقعیت این است که موفقیت در صورتی که بیاموزید سایر افراد موفق چه می‌کنند، غیرقابل دسترسی نیست. و نه، برای موفقیت لزوما نباید کارهای بزرگ خیرانه یا نواوری‌های بزرگی به انجام برسانید. موفقیت را می‌توان از طریق کارهای کوچک، چیزهایی که هر روز می‌توانید برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید، به دست بیاورید.

۱۰ موردی که افراد موفق روزانه انجام می‌دهند، عبارتند از:

  1. برای داشتن انسجام و پیوستگی تلاش می‌کنند

افراد موفق بر روی رسیدن به اهدافشان متمرکزند و به همین دلیل است که دارای یک برنامه‌ی منسجم هستند. بر اساس گفته‌های Rameet Chawla، بنیانگذار شرکت Fueled، داشتن یک برنامه‌ی منسجم به اولویت‌بندی کمک می‌کند و به شما توانایی این کار را می‌دهد که کارهای مهم‌تر را در ابتدای لیست خود قرار دهید.

  1. اهداف روزانه تعیین می‌کنند

Kenneth Chenault، مدیر شرکت American Express، برنامه‌ای دقیق و باجزئیات برای هر روز خود، با نوشتن سه چیزی که می‌خواهد روز بعد به آن‌ها دست بیابد، تهیه می‌کند. افراد موفق ذهنیت دقیقی نسبت به اهدافشان دارند و لیستی دارند که ان‌ها را در مسیر رسیدن به این هدف‌ها، پیش می‌راند.

  1. به دنبال ساخت روابط درست هستند

Seth Godin در کتاب خود “Tribes” (دارودسته‌ها)، می‌گوید که همه جا دارودسته‌هایی هستند که عطش برقراری ارتباط، سخن گفتن و تغییرکردن، دارند. افراد موفق به دنبال حمایت و پیداکردن کسانی هستند که می‌توانند با ان‌ها ارتباطی منطقی و عاقلانه داشته باشند. به دنبال دارودسته‌ی خود باشید و با ان‌ها همراه شوید، با توانایی‌های یکدیگر رقابت کنید و شاهد رشد دیگران باشید. Jim Rohn می‌گوید: شما میانگین پنج دوست صمیمی خود هستید. دوستان صمیمی شما چه کسانی هستند؟

  1. هوش احساسی بالایی دارند

افردی که از نظر احساسی باهوشند، همواره به دنبال راه‌هایی برای ارزش دادن و بخشش به اطرافشان هستند. ان‌ها اگاهی احساسی خود را برای تفکر پیش‌برنده و یافتن راه‌حل مشکلاتشان به کار می‌برند. این ویژگی به ان‌ها کمک می‌کند تا به دیگران نیز انگیزه‌ی موفقیت ببخشند. بر اساس گفته‌های استیو جابز: خلاقیت چیزهای مختلف را بهم مرتبط می‌کند. وقتی از افراد خلاق می‌پرسید که چگونه کاری را انجام داده‌اند، آن‌ها احساس گناه می‌کنند؛ زیرا در واقع آنها این کار را به انجام نرسانده‌اند، آنها فقط چیزی را مشاهده کرده‌اند. بعد از مدتی ان چیز برایشان اشکار به نظر رسیده است.

  1. آن‌ها عمل می‌کنند

افراد موفق عمل می‌کنند. اگر اجازه بدهید احساس شکست و ناتوانی شما را عقب بیاندازد، هیچ چیزی حل نخواهد شد. از طریق عمل کردن، شما می‌توانید به نتایج دست بیابید و راهی برای رسیدن به اهدافتان پیدا کنید.

  1. با خود سخنان مثبت می‌گویند

وقتی شما از جمله‌هایی همچون: “امروز قرار است یک روز عالی باشد”، یا “من موفق هستم”، استفاده می‌کنید، توانایی ذهنی خود را افزایش می‌دهید و شانس دست‌یابی به اهداف آن روز را بیشتر می‌کنید.

  1. سالم زندگی می‌کنند

Barack Obama، رئیس جمهور سابق امریکا، در ۶ روز از هفته، هر روز ۴۵ دقیقه، ورزش می‌کند. بدن و ذهن سالم اولین قدم در رسیدن به موفقیت هستند. بدن شما وسیله‌ی حمل شما در مسیر دست‌یابی به هر چیزی است. ورزش کردن نه تنها سلامت جسمی بدنتان را حفظ میکند، بلکه وصعیت روحی‌تان را نیز بهبود می‌بخشد.

  1. مدیتیشن انجام می‌دهند

مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا تمرکز کنید و موثرتر عمل کنید. Oprah Winfrey در مورد فواید فراوان میدتیشن سخن می‌گوید و معتقد است که مدیتیشن موجب بهتر شدن روابط و افزایش خلاقیت می‌شود.

  1. برای رسیدن به اهداف بزرگتر، بر روی پیشرفت های کوچکتر کار می‌کنند

Henry Ford معتقد است: هیچ چیزی در واقع سخت نیست، اگر ان را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

افراد موفق از “اثر دومینو” استفاده می‌کنند و برای رسیدن به رویاهایشان هر روز به دنبال پیشرفت‌های کوچک و پیوسته هستند.

  1. صبح زود از خواب بیدار می‌شوند

از Tim Cook (مدیر شرکت Apple) تا Jeffrey Immelt (مدیر شرکت General Electric) را در نظر بگیرید؛ به نظر می‌رسد که زود از خواب بیدار شدن، سنت افراد موفق است. در این ساعات اولیه روز کارهای بسیاری می‌توان انجام داد که انجام ان‌ها در مواقع دیگری که حواس‌پرتی‌ها، ملاقات‌ها و شلوغی محیط اطراف اضافه می‌شود، سخت است.

 

در نهایت، برای موفق شدن باید پیوسته تلاش کرد. موفقیت تصادفی اتفاق نمی‌افتد، بلکه پس ازینکه شما خودتان را به انجام فعالیت‌های خاصی متعهد کردید، اتفاق میافتد. این کار به شما کمک می‌کند تا به اهدافتان دست پیدا کنید.

 

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید