انتشار این مقاله


احتمال مرگ غیرطبیعی در افراد مبتلا به صرع بیشتر است!

مطالعه‌ای جدید در انگلستان و ولز نشان داده است که افراد مبتلا به صرع دارای ریسک بالای مرگ به دلیل خودکشی و تصادفات هستند.

مطالعه‌ای جدید در انگلستان و ولز نشان داده است که افراد مبتلا به صرع دارای ریسک بالای مرگ به دلیل خودکشی و تصادفات هستند.

دکتر هیلی گورتون از دانشگاه منچستر، می‌گوید با اینکه خطر مرگ غیرطبیعی برای افراد مبتلا به صرع در شرایط عادی کم است (۰.۵ – ۰.۳ درصد)، اما این مقدار نسبت به افراد سالم بیشتر است.

این مطالعه که در دانشگاه منچستر و Swansea به انجام رسیده، توسط NIHR بنیان‌گذاری شده و در مجله JAMA Neurology منتشر شده‌است.

این گروه اطلاعات جمع‌اوری شده از ۴۴,۶۷۸ نفر مبتلا به صرع در مقایسه با ۸۹۱,۴۲۹ فرد بدون صرع در انگلستان و ۱۴,۰۵۱ نفر مبتلا به صرع در مقایسه با ۲۷۹,۳۶۵ فرد بدون صرع در ولز، را ارزیابی کرد.


مقاله مرتبط: صرع و تشخیص و درمان آن


این اطلاعات نشان می‌دهد که در مقایسه با افراد سالم، افراد مبتلا به صرع به طور ویژه دارای ویژگی‌های زیرند:

  • احتمال دوبرابر بیشتر مرگ از طریق خودکشی
  • احتمال سه برابر بیشتر مرگ از طریق تصادف
  • احتمال پنج برابر بیشتر مرگ به طور اختصاصی از طریق مسمویت دارویی اتفاقی
  • احتمال سه و نیم برابر بیشتر مرگ از طریق مسمویت دارویی اگاهانه

در مسمومیت‌های کشنده در میان مردم سالم و مبتلا به صرع، بیشترین داروهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، مسکن‎های حاوی مواد مخدر و داروهای بیماری‌های روانی‌اند، در حالی که در مقایسه با آن استفاده از داروهای ضدصرع در اوردوزهای کشنده نادر است. داروهای ضدصرع در نزدیک ۱۰درصد از مرگهای ناشی از مسمومیت در میان افراد مبتلا به صرع، دخیلند.  

دکتر گورتون می‌گوید:

بااینکه مرگ‌های غیرطبیعی ندرتا در میان تمامی گروه‌های جامعه اتفاق می‌افتد، احتمال مرگ غیرطبیعی به هر دلیلی، در افراد مبتلا به صرع سه برابر بیشتر از افراد دیگر است.

ما می‌دانستیم که ریسک مرگ زودهنگام در افراد مبتلا به صرع بیشتر است، اما چنین ازمایش دقیقی از انواع مخصوصی از مرگ‌های غیرطبیعی تاکنون به انجام نرسیده‌بود.

هرچند، عللی که مستقیما در این افزایش احتمال مرگ دخیلند، تا به الان به طور کامل درک نشده‌اند.

و بااینکه این بررسی ارتباطی میان میزان مرگ و صرع را شناسایی کرده‌است، ما نمی‌توانیم با اطمینان ادعا کنیم که چه مکانیسم‌های علتی درگیرند.


مقاله مرتبط: کارشناسان اروپایی در مورد داروهای ضد صرع در دوران بارداری توصیه‌هایی‌ دارند


دکتر گورتون اضافه می‌کند:

به خاطر وجود این خطرات، مهم است که افراد مبتلا به صرع به اندازه کافی اگاه شوند تا بتوانند کارهای لازم برای پیشگیری از احتمالات را به انجام برسانند.

ما به پزشکان هشدار می‌دهیم که در مورد پیشگیری از صدمات غیرعمدی به بیمارانشان راهنمایی دهند، و آن‌ها را از لحاظ اندیشه‌های خودکشی و رفتارشان زیر نظر قرار دهند.

ما همچنین به پزشکان پیشنهاد می‌دهیم تا سمیت و مناسب بودن یک دارو را هنگامی که برای مشکلات مرتبط دیگر این اشخاص نسخه می‌پیچند، بررسی کنند.

 

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید