انتشار این مقاله


پیاده روی سریع می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد

تحقیقاتی که توسط دانشگاه Sydney انجام شده نشان می‌دهد که پیاده روی سریع می‌تواند زندگی شما را طولانی‌تر کند.

تحقیقاتی که توسط دانشگاه Sydney  انجام شده نشان می‌دهد که پیاده روی سریع می‌تواند زندگی شما را طولانی‌تر کند.

پیاده روی با سرعت متوسط در مقایسه با راه رفتن با سرعت آهسته با کاهش ۲۰ درصدی خطر مرگ و میر همراه است، در حالی که راه رفتن سریع باعث کاهش خطر ۲۴ درصدی می‌شود. نتیجه مشابهی برای ریسک مرگ و میر بیماری‌های قلبی عروقی یافت شده است: کاهش ۲۴ درصدی در راه رفتن با سرعت متوسط ​​و ۲۱ درصدی در حرکت سریع، در مقایسه با راه رفتن با سرعت کم.


مقاله مرتبط: تنها ۲۰ دقیقه پیاده روی شاید به کاهش عفونت در بدن کمک کند


همچنین به نظر می‌رسد که اثرات محافظتی سرعت پیاده روی در گروه‌های سنی بالاتر بیشتر است.  پیاده روی کنندگان ۶۰ ساله یا بیشتر، که با سرعت متوسط یا سریع راه می‌رفتند به ترتیب کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی ۴۶ درصدی و ۵۳ درصدی نشان دادند.
یافته‌ها در شماره ویژه مجله پزشکی-ورزشی بریتانیا (از گروه مجلات BMJ)  منتشر می‌شود که به پیاده روی و سلامت، اختصاص داده شده است – ویرایش شده توسط استاد برجسته Emmanuel Stamatakis از مرکز Charles Perkins دانشگاه Sydney و دانشکده بهداشت عمومی.

پروفسور Stamatakis توضیح داد: “سرعت بالا به طور متوسط ​​پنج تا هفت کیلومتر در ساعت است، اما در واقع  بستگی به سطح تناسب اندام پیاده روی کننده دارد؛ یک شاخص جایگزین این است که با سرعتی حرکت کنید که شما را کمی از نفس می‌اندازد و باعث یا عرق کردن‌تان می‌شود.”

پیاده‌روی

در همکاری بین مرکز Charles Perkins دانشگاه Sydney و دانشکده پزشکی و بهداشت، دانشگاه کمبریج، دانشگاه Edinburgh، دانشگاه Limerick و دانشگاه Ulster، محققین تلاش کردند تا ارتباط بین سرعت قدم زدن با مرگ و میر ناشی از علل مختلف، بیماری‌های قلبی-عروقی  و سرطان را کشف کنند.

با ارتباط دادن پرونده‌های مرگ و میر و نتایج ۱۱ نظرسنجی مبتنی بر جمعیت در انگلستان و اسکاتلند بین ۱۹۹۴ و ۲۰۰۸ – که در آن شرکت کنندگان خود سرعت راه رفتن خود را گزارش کرده بودند- تیم تحقیقاتی عواملی مانند میزان کل و شدت تمام فعالیت‌های بدنی، سن، جنس و شاخص توده  را تنظیم کردند.
پروفسور Stamatakis گفت: “سرعت پیاده روی با خطر مرگ و میر در ارتباط است، اما نقش خاص آن مستقل از مجموع فعالیت بدنی تا به حال کمتر مورد توجه قرار گرفته است.”

“در حالی که به نظر نمی رسید شاخص توده بدنی و جنسیت بر نتایج تاثیر گذار باشند، راه رفتن با سرعت متوسط ​​یا سریع با کاهش قابل توجهی در مرگ و میر و بیماری‌های قلبی و عروقی همراه بود. با این حال هیچ مدرکی برای اثبات تاثیر بالقوه سرعت پیاده روی در مرگ و میر ناشی از سرطان وجود ندارد.

با توجه به یافته‌های این تحقیق، تیم تحقیقاتی خواستار پیاده روی در پیام‌های بهداشت عمومی شده است.

پروفسور Stamatakis گفت: “جداسازی اثر یک جنبه مشخص از فعالیت بدنی و درک ارتباط بالقوه آن با علل خطر مرگ زودرس پیچیده است.”

“با فرض این که نتایج ما منعکس‌کننده علت و معلول باشد، این تحلیل‌ها نشان می‌دهد که افزایش سرعت راه رفتن ممکن است یک روش ساده برای بهبود سلامت قلب و کاهش خطر مرگ  زودرس باشد، که یک پیام ساده برای ارتقا کمپین‌های بهداشت عمومی است.

“به خصوص در شرایطی که راه رفتن بیشتر به دلیل فشارهای زمانی یا عدم وجود محیز مناسب برای پیاده روی امکان پذیر نیست، راه رفتن سریع‌تر ممکن است یک گزینه مناسب برای افزایش ضربان قلب باشد، که اکثر مردم به راحتی می‌توانند در زندگی خود جا دهند”.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید