انتشار این مقاله


نرم افزار تشخیص چهره جدید، جان پریمات‌های در معرض خطر را نجات می‌دهد

محققان نرم افزاری برای تشخیص چهره طراحی کردند که می‌تواند جان پریمات‌های در معرض خطر را نجات دهد.

تکنولوژی تشخیص چهره نباید غیرعادی و ترسناک باشد، در واقع ما می‌توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. نرم افزار تشخیص چهره جدیدی که توسط محققین دانشگاه ایالتی میشیگان طراحی شده، می‌تواند جان پریمات‌های در معرض خطر را نجات دهد. آنها تحقیقات خود را در arXvi منتشر کرده‌اند.

ردیابی بخش مهمی از تلاش‌ها برای حفاظت از محیط زیست را تشکیل می‌دهد. در گذشته، محافظان برای باخبر بودن از حیوانات آن‌ها را با دستگاه‌های ردیابی دنبال کرده و می‌گرفتند. این رویکرد هزینه بالایی دارد، قیمت دستگاه بر اساس تحقیقات MSU از ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. همچنین آن‌ها معتقدند می‌تواند به حیوانات آسیب برساند، باعث استرس، آسیب‌های جسمی و حتی مرگ شود.

نرم افزار تیم MSU که آن را PrimNet می‌نامند، اشکالات ردیابی سنتی را برطرف کرده است.

نرم افزار تشخیص چهره
نرم افزار تشخیص چهره جدید، جان پریمات‌های در معرض خطر را نجات می‌دهد.

محققان برای ایجاد PrimNet در ابتدا با تشکیل تنظیمات عکس برای سه گونه از پریمات‌ها (میمون‌های طلایی، لمورها و شامپانزه‌ها) آغاز به کار کردند و هزاران عکس از این حیوانات در طبیعت گرفتند. سپس از این مجموعه داده‌ها برای تعلیم یک شبکه عصبی برای شناسایی حیوان مستقل بهره جستند.

محققان یک برنامه متناظر PrimID ساختند تا استفاده از PrimNet را تسهیل کنند. محققان حیات وحش و‌ یا محافظان محیط زیست به راحتی عکسی از حیوان گرفته و در برنامه اضافه می‌کنند. سپس سیستم تطابق می‌دهد. ( که ۹۰ درصد ادعاهای MSU صحت دارد) اگر عکسی دقیقا مطابق با آن نیافت، بازه را به پنج گزینه کاهش می‌دهد.


مقالات مرتبط:


تیم MSU هم اکنون نگاه رو‌به آینده به PrimNet دارد. Anil Jain، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید:

در اهداف پیش روی ما، بزرگ‌تر کردن مرکز داده پستانداران، تولید یک شناساگر چهره پریمات و به اشتراک گذاری تلاش‌هایمان در وب‌سایت‌های منبع باز است.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید