انتشار این مقاله


لیزر تا چه مدت موثر است؟

لیزر یک راه طولانی‌مدت از بین بردن مو است که به فولیکول مو آسیب می‌زند یا آن را از بین می‌برد. با وجود این، مو ممکن است دوباره رشد کند، به خصوص اگر فولیکول آسیب ببیند و در طول پروژه‌‌ی ازبین‌رفتن مو از بین نرود. برای این دلیل، خیلی از دکترها الان از لیزر به […]

لیزر یک راه طولانی‌مدت از بین بردن مو است که به فولیکول مو آسیب می‌زند یا آن را از بین می‌برد.

با وجود این، مو ممکن است دوباره رشد کند، به خصوص اگر فولیکول آسیب ببیند و در طول پروژه‌‌ی ازبین‌رفتن مو از بین نرود.

برای این دلیل، خیلی از دکترها الان از لیزر به عنوان روش طولانی مدت از بین بردن مو به جای از بین رفتن دائم مو نام می‌برند.

در مورد اینکه چگونه ریزش مو صورت می‌گیرد، چه مدت طول می‌کشد و هزینه‌های پروژه‌ی ریزش مو چه‌قدر است در این مقاله می‌خوانید.

چگونه لیزر موثر واقع می‌شود؟

لیزر با استفاده از نور با هدف پیگما‌ن‌های هر تار مو استفاده می‌‍شود. نور به سمت ساقه‌ی مو و فولیکول مو حرکت می‌کند.

گرمای نور لیزر فولیکول مو را از بین می‌برد و مو دیگر نمی‌تواند از آن رشد کند.

مو چرخه‌ی رشد جدید را طی می کند که شامل استراحت، ریختن و رشد می‌شود. اخیرا موی از بین رفته که در مرحله‌ی استراحت است برای تکنسین یا لیزر قابل مشاهده نخواهد بود بنابراین ممکن است نیاز داشته باشد که فرد صبر کند تا زمانی که مو قبل از از بین رفتن رشد کند.

برای اغلب مردم، لیزر مو نیاز به چندین دوره درمان برای بیش از ۲ تا ۳ ماه نیاز دارد.

آیا لیزر دائمی است؟

از بین رفتن مو از فولیکول از بین رفته دائمی است. ولی افرادی که لیزر را امتحان می‌کنند انتظار اینکه مو از مناطق هدف رشد کند را دارند.

برای دفعات زیادی ممکن است منطقه برای کاهش تعداد موهای دوباره رشد یافته درمان شود. در حالاتی، ممکن است لازم باشد تا کل موها حذف شوند.

موها دوباره رشد کنند یا نه بستگی به عوامل متعددی دارد مانند نوع مویی که دوباره رشد می‌کند و توانایی فرد برای از بین بردن مو.

بیشتر مردم می‌فهمند که وقتی مو دوباره رشد می‌کند باریک تر و غیرقابل چشمگیرتر از قبل است. این به این دلیل است که شاید لیزر به فولیکول مو حتی در صورت عدم از بین بردن، آسیب رسانده است .

اگر فولیکول مو آسیب ببیند و از بین نرود، مو سرانجام دوباره رشد می‌کند.این ممکن است مشکل باشد که فولیکول هر مویی را از بین ببریم بنابراین اغلب مردم رشد دوباره‌ی مو را می‌بینند.

هنگامی که مو دوباره رشد کرد، درمان دوباره آن ممکن است بنابراین مردمی که از بین رفتن کل موها را می‌خواهند درمان های متعددی را لازم دارند.

دربعضی حالات، مو ممکن است خیلی نازک باشد، خیلی کوتاه باشد یا مقاومت به درمان داشته باشد. در این موقعیت ها، فرد ممکن است نیاز داشته باشد تا از بین سایر روش های از‌بین‌بردن مو مانند از بین بردن موی دارای انحراف انتخاب کند.

لیزر چه مدت می‌ماند؟

لیزر دائمی است زمانی که فولیکول مو از بین رفته‌ باشد. وقتی که فولیکول مو آسیب ببیند مو سرانجام دوباره رشد خواهد کرد.

مدت زمانی که مو نیاز دارد تا دوباره رشد کند بستگی به چرخه‌ی رشد بکر هر فرد دارد. طبقه‌ای از مردم موهایی دارند که رشد سریعی نسبت به دیگران دارد. مویی که در حالت استراحت است آهسته تر از حالتی رشد می‌کند که در فاز دیگر است.

اغلب مردم رشد دوباره‌ی مو در ماه‌های اندک  دارند. هنگامی که این اتفاق افتاد، آنها می‌توانند روش‌های درمانی از بین رفتن موی دیگر را ترجیح دهند.

آیا رنگ مو و پوست می‌تواند تفاوتی ایجاد کند؟

لیزر بهترین اثر را روی مردم با پیچیدگی های نوری موهای تیره دارد. این به این دلیل است که که تضاد پیگمانی برای لیزر هدف گذاری، حرکت به سوی فولیکول و ازبین بردن فولیکول را آسان‌تر می‌کند.

مردم دارای پوست تیره یا موی روشن ممکن است به درمان‌های بیشتر از دیگران نیاز داشته باشند و ببینند که موهای بیشتری دوباره رشد کرده اند.

برای از بین بردن دائمی مو، تکنسین باید بداند که چگونه مو را برای انتخاب درست نوع لیزر هدف گذاری کند. تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ انتشار یافت کشف کرد که لیزرهایی که طول موج بلندتری تولید می‌کند بهترین اثر را روی پوست تیره دارند.

اثرات جانبی و خطرها

در طول درمان، طبقه‌ای از مردم سوختگی، سوزش یا ناراحتی را احساس می‌کنند. به این دلیل، اغلب تکنسین‌ها ازکرم‌های بی‌حسی  برای ناحیه‌ی تحت درمان استفاده می‌کنند. ولی طبقه‌ای از مردم امکان دارد واکنش آلرژی یا خارش پوستی در پاسخ به کرم‌ بی‌حسی داشته باشند.

اثرات جانبی کوچکی که عمومیت دارند و امکان دارد شامل:

تغییر در رنگ پوست، به خصوص در مردمی که با پوست تیره هستند، که اغلب موقت است.

قرمزی پوست

تاول‌زنی و خشکی پوست

گاهی اوقات خارش مربوط به از بین بردن مو زخم ایجاد می‌کند. پوست آسیب دیده می‌تواند عفونت بگیرد. اما به ندرت، عفونت‌های پوستی می‌توانند انتشار یابند و تهدیدکننده‌ی زندگی باشند.

توجه به یک تاریخچه‌ی پزشکی جزئی و بحث در مورد خطرها و مزایا می‌تواند به فرد کمک کند تا درمان درست را انتخاب کند تا خطر اثرات جانبی جدی را کم کند.

در ادامه از بین رفتن مو، فرد باید از مقابله با خورشید جلوگیری کند. خورشید می‌تواند پوست رابه خارش اندازد که خطر تاول‌ها و زخم‌ها را افزایش می‌دهد.

افرادی که درد گسترده، تب، خشکی، تاول یا دیگر نشانه‌های آسیب یا عفونت را تجربه می‌کنند باید توجه پزشکی را دنبال کنند.

هزینه لیزر

با توجه به داده‌های آماری ۲۰۱۷ از جامعه‌ی آمریکایی جراحان پلاستیک، هزینه‌ یک جلسه لیزر ۲۹۳$ است.

اغلب مردم به جلسات زیادی نیاز دارند بنابراین مردم باید با درمانگر در مورد هزینه تعداد جلساتی که نیاز دارند صحبت کنند.

چون لیزر یک عمل زیبایی است، بیمه به نظر نمی‌رسد پوشش دهد.

هزینه کلی لیزر بستگی به عوامل زیادی دارد مانند کسی که درمان را انجام می‌دهد. کمک کنندگان توانا از جمله متخصصان پوست و جراحان پلاستیک هزینه بیشتری می‌گیرند اما به نظر می‌رسد کمتر آسیب یا اثرات جانبی سبب می‌شود.

دیگر فاکتورهایی که روی هزینه تاثیر می‌گذارد شامل:

  • تعداد درمان‌هایی که نیاز است.
  • مقدار مویی که دوباره رشد می‌کند.
  • تعداد موهایی که هدف می‌شوند.
  • اندازه‌ی منطقه‌ای که به درمان احتیاج دارد.

ازبین بردن مقدار موی کم در یک منطقه از جمله لب بالا هزینه کمتری نسبت به کل پا دارد.

بازنگری

لیزر میزان موی فرد را کم می‌کند. در اغلب افراد، موهایی دوباره رشد خواهند کرد.

حتی هنگامی که مو دوباره رشد می‌کند، موی کمتری وجود دارد که ظاهری نرم تر ایجاد می‌کند. برای فهمیدن  یک دیدگاه واقع گریانه در مورد اینکه از لیزر چه انتظاری داشته باشیم، اهداف درمانی با پزشک یا متخصص از بین برنده‌ی مو بحث شود.

خیلی از پیچیدگی‌های پوستی و انواع مو نتایج بهتری نسبت به بقیه می‌دهند. تنها راهی که برای اینکه بدانیم از لیزر باید با اطمینان چه انتظاری داشته باشیم صحبت با پزشک یا متخصص پوست یا متخصص توانای دیگر است.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید