انتشار این مقاله


آیا قهوه می‌تواند طول عمر را افزایش دهد؟

نوشیدن زیاد قهوه با کم شدن احتمال مرگ زودرس در ارتباط است.

در حقیقت نوشیدن قهوه و افزایش طول عمر در ارتباط می‌باشد. این ارتباط از جمله افرادی که روزانه ۸ لیوان یا بیشتر می‌نوشند؛ بیشتر دیده می‌شود.

قهوه در واقع کافئین نمی‌باشد. پژوهشگران در این مورد می‌گویند برای اینکه قهوه تأثیر خود را بر روی بدن بگذارد، مهم نیست که قهوه شما بدون کافئین، فوری یا کافئین‌دار باشد.

پژوهشگر ارشد این مطالعه، اریکا لُفتفیلد که در موسسه ملی سرطان ایالت متحده به عنوان اپیدمیولوژیست کار می‌کند، در این مورد گفت:

این مطالعه ممکن است یک اطمینان دوباره برای افرادی که قهوه می‌نوشند، به وجود آورد.

اما لُفتفیلد در این مورد به دلیل اینکه این مطالعه یک تحقیق مبتنی بر مشاهده‌ می‌باشد، هشدار داد و گفت که به همین دلیل نمی‌توان گفت که حتماً موجب طولانی شدن عمر طرف می‌شود.


مقالات مرتبط: 

چگونگی محافظت قهوه از قلب

یک فنجان قهوه چه مدت شما را بیدار نگه می‌دارد؟

سرطان و ارتباط آن با قهوه!


محققان دریافتند که براساس یک تحقیق ۱۰ ساله، افرادی که ۸ لیوان یا بیشتر قهوه در روز می‌خورند، نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، خطر مرگ ۱۴ درصد کاهش می‌یابد. در افرادی هم که روزانه ۶ الی ۷ فنجان می‌خورند، خطر ۱۶ درصد کاهش یافت.

به غیر از این، برای اینکه تأثیر آن را ببینید، مهم نمی‌باشد که بدن کافئین را سریع متابولیزه کند یا آهسته. اریکا در این مورد اضافه کرد:

ممکن است اجزای غیر کافئینی قهوه ‌باشد که مسئول برقراری ارتباط بین دو موضوع طول عمر و قهوه می‌شود.

قهوه شامل بیش از ۱۰۰۰ ترکیب زیستی می‌شود که محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اجزایی مانند پتاسیم و فولیک اسید، بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

او افزود: برای افرادی که نوشیدنی‌های بدون قهوه مصرف می‌کنند، مزایای جدید نمی‌توانند دلیلی برای شروع آن باشند.

اگر کسی از نوشیدن قهوه لذت می‌برد، ممکن است به لذت بردن خود براساس این یافته‌های جدید ادامه دهد. اما اگر آنها قهوه مصرف نمی‌کنند، این یافته‌ها به آنها نمی‌گوید که شروع به نوشیدن قهوه کنید.

برای مطالعه، پژوهشگران اطلاعات را از بیش از ۵۰۰ هزار نفر که در تحقیق بزرگ و طولانی مدت بریتانیا شرکت کرده بودند، جمع‌آوری کردند.

در طول ۱۰ سال تحت نظر داشتن این افراد، ۱۴ هزار نفر فوت کردند. نتایج نشان دادند که افرادی که به میزان بیشتری قهوه می‌خورند، به احتمال کمتری با مرگ مواجه می‌شوند.

سامانتا هالر، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک سیتی گفت:

مثل بسیاری از غذاهای گیاهی، دانه‌ی قهوه سرشار از پلی‌فنول‌ها است. تحقیقات پیشنهاد می‌کنند که پلی‌فنول‌ها فوائد زیادی برای سلامتی دارند که از آن جمله می‌تواند به خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد سرطان، ضد دیابت و کاهنده فشار خون اشاره کرد.

ترکیبات گیاهی دیگر و ارتباط آنها با افزایش طول عمر

گیاهان که شامل سبزیجات، میوه، حبوبات، مغزها، دانه‌ها و غلات می‌شوند، ترکیبات سالم زیادی دارند که اثرات مثبتی روی سلامت و زندگی سالم افراد می‌گذارند. به خاطر همین اثرات است که طرفداران تغذیه گیاهی بیماری‌های مزمن کمتری مثل برخی سرطان‌ها، چاقی، دیابت، زوال عقل، بیماری قلبی و افسردگی می‌گیرند.

با این حال، قهوه فنجانی پر از اکسیر نیست که جلوی عواقب زندگی ناسالم، مثل رژیم غذایی نرمال غربی یا استعمال تنباکو را بگیرد.

به علاوه کافئین در قهوه ممکن است عوارض بدی بر روی سلامتی بعضی افراد داشته باشد. چایی همچنین برای سلامتی نیز مفید می‌باشد. بنابراین اگر شما قهوه نمی‌نوشید، چایی می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. به طور کلی می‌توان گفت که قهوه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.


مقالات مرتبط:

تأثیر نوشیدن چای و قهوه بر سلامت کبد

١١ دليل براى مصرف روزانه‌ى قهوه

چای یا قهوه؟ آیا برای سلامت شما تفاوتی دارند؟

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید