انتشار این مقاله


نظریه شادی آلبرت اینشتین یک نکته دست‌نویس ساده درباره نحوه شاد زیستن است

اینجا است: شانس اینکه یک کار از آلبرت اینشتین بخوانید که ذهن‌تان را به سیاه‌چاله تبدیل نکند چه‌قدر است؟

اینجا است: شانس اینکه یک کار از آلبرت اینشتین بخوانید که ذهن‌تان را به سیاه‌چاله تبدیل نکند چه‌قدر است؟ این نظریه نسبیت نیست؛ این نظریه شادی است. نه تنها درک آن آسان است، بلکه می‌توانید آن را در زندگی واقعی خود به کار ببرید.  اینشتین یک هدیه است که ما را بهره‌مند می‌سازد، این‌طور نیست؟

ساکت شو و پولم را بگیر

آلبرت اینشتین در سال ۲۰۱۷ نه تنها به خاطر امواج گرانشی یا انقباض زمان خبرساز شد، بلکه به خاطر اینکه چگونه شاد باشیم اخبار را به خود اختصاص داد. در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷، یک یادداشت ساده دست‌نویس از آلبرت اینشتین به ارزش ۱.۵۶ میلیون دلار در حراجی در اورشلیم فروخته شد. نظریه شادی اینشتین در دفتر یادداشت هتل است، که یک مقاله علمی پیچیده نیست بلکه بیشتر چیزی الهام‌بخش است.

در این یادداشت آمده است: “یک زندگی آرام و مقتدرانه، خوشبختی بیشتری را نسبت به پیروزی موفقیت همراه با بی‌ثباتی بی سابقه به ارمغان می آورد.” طبق اعلام مزایده ها و نمایشگاه های برنده، این نامه در ابتدا تخمین زده می شد که بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار فروخته شود، اما این پیشنهاد به سرعت به ۶ رقم افزایش یافت. یادداشت دیگری که در ادامه می نویسد، “هنگامی که یک اراده وجود دارد، یک راه وجود دارد،” پس از آن که در ابتدا برای فروش کمتر از ۶۰۰۰ دلار پیش بینی شد، برای ۲۴۰،۰۰۰ دلار فروخته شد.

یک نکته سخاوتمندانه

یادداشت هایی که خریداری شد (خریداران و فروشندگان ناشناس بودند) از یک دفترچه یادداشت هتل توکیو ساخته شده اند. با این حال، در پس نوشته های مختصر، یک داستان است. در سال ۱۹۲۲، انیشتین در حالی که در یک تور سخنرانی بود، به هتل امپریال در توکیو سفر کرد. او اخیرا کشف کرده بود که او برنده جایزه نوبل شده است. یک پیش‌خدمت برای ارسال یک پیام به فیزیکدان آمد، اما یا انیشتین هیچ پول خردی نداشت تا به او انعام بدهد، فقط اسکناس های درشت داشت، یا پیش‌خدمت طبق رسمی محلی از دریافت انعام خوددرای کرد.

برای اینکه به هر دلیلی او با دست خالی نرود و برای اینکه روی شهرتی که به زودی زیاد خواهد شد سرمایه‌گذاری کند، اینشتین دو پیام روی سرنامه امپریال نوشت و آنها را به آن پسر خدمتکار تحویل داد و به او گفت:

اگر خوش‌شانس باشی، این نوشته‌ها خودشان روزی بیشتر از چند پول خرد ارزش خواهند داشت.

این حرف طبق گفته فروشنده نامه‌ها مطرح شده است. فروشنده در هامبورگ آلمان زندگی می‌کند، و گفته می‌شود نوه برادر پیامرسان مرموز هتل است. به طور معمول، پیش‌بینی اینشتین درباره پول درست از آب درآمد.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید