انتشار این مقاله


درمان اوتیسم: آیا درمان آهن زدایی می‌تواند کمک کند؟

درمان آهن زدایی (Chelation) درمان موثری برای اوتیسم نیست و ممکن است خطرناک نیز باشد.

آیا درمان آهن زدایی (chelation) می‌تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟ درمان آهن زدایی درمان موثری برای اوتیسم نیست و ممکن است خطرناک نیز باشد.

بعضی از پزشکان و والدین درمان کلامی را به عنوان یک درمان بالقوه اوتیسم مورد توجه قرار داده‌اند. طرفداران آهن زدایی بر این باورند که اوتیسم، ناشی از قرار گرفتن در معرض جیوه می‌باشد، مانند اتفاقی که در واکسن‌های دوران کودکی می‌افتد. درمان Chelation ظاهرا جیوه را از بدن خارج می‌کند، که طرفداران آهن زدایی می‌گویند اوتیسم را درمان می‌کند اما شواهدی وجود ندارد که بین جیوه و اوتیسم ارتباطی وجود داشته باشد. علاوه بر این، درمان آهن زدایی می‌تواند با عوارض جانبی جدی مرتبط باشد، از جمله آسیب‌های بالقوه مرگبار کلیه.


مقاله مرتبط: آیا ماری جوانا می‌تواند اوتیسم را درمان کند؟


موضوع تماس با مواد سمی محیط زیست مانند جیوه، سرب و بسیاری از سموم دیگر، و ارتباط با اختلالات طیف اوتیسم پیچیده است و کیفیت مطالعات به طور قابل توجهی متفاوت است. این بخشی از قضیه است چرا که بسیاری از متغیرها، مانند جغرافیا، عوامل ژنتیکی، تفاوت متابولیسم در افراد و منابع نمونه گیری متفاوت است. مطالعات نتیجه‌های متضاد را بدون هیچ اثر قابل تجدیدی نشان می‌دهد.


مقاله مرتبط: موسیقی درمانی اوتیسم


هیچ درمانی برای اوتیسم وجود ندارد – این موضوع در حال حاضر تحت عنوان اختلال طیف اوتیسم در جدیدترین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) منتشر شده توسط انجمن روانپزشکی آمریکا وجود دارد. به عنوان یک نتیجه، بسیاری از درمان‌های جایگزین غیر قابل اثبات، اغلب پیشنهاد می‌شوند. با این حال، این درمان‌های جایگزین معمولا غیر موثر و گاهی مضر هستند.

اگر شما در حال بررسی یک درمان جایگزین برای اختلال طیف اوتیسم هستید، با پزشک خود مشورت کنید. پزشکتان ممکن است به شما در شناسایی گزینه‌های درمان و منابع محلی که از شما حمایت خواهند کرد، کمک کند یا شما را به یک متخصص بهداشت حرفه‌ای که می‌تواند این کار را به عهده بگیرد، ارجاع دهد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید