انتشار این مقاله


چگونه مغزمان را برای کم خرجی آموزش دهیم؟

چگونه در شرایط بد اقتصادی ، به کم خرجی عادت کرده و پول پس انداز کنیم؟

از بین ما، آیا واقعا فردی وجود دارد که تا به حال پول خرج نکرده باشد؟ علاوه بر استرس عصبی و روانی ناشی از نداشتن توان مالی کافی، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حدود چهل‌درصد از بزرگسالان در آمریکا، نمی‌توانند ۴۰۰ دلار نقد برای یک خرید ضروری بپردازند. قبل از اینکه برای خرید برنامه ریزی کنیم، یا کارت‌های اعتباری‌مان را کنار بگذاریم، باید با مقصر اصلی پس انداز نکردن پول‌هایمان، یعنی مغز خود مبارزه کنیم کرده و آموزش کم خرجی را به آن بدهیم.

مشکل پس انداز پول، همگانی است

پس انداز کردن پول، کار سختی است. مطالعه‌ای که توسط  GoBankingRates انجام گرفته، نشان می‌دهد که سی‌وپنج درصد افرادی که درآمد کمتر از ۲۵۰۰۰ دلار دارند، کمتر از ۱۰۰۰ دلار پس انداز می‌کنند. جای تعجبی ندارد! زیرا بیست‌وسه درصد از افرادی که بیشتر از ۱۵۰۰۰۰دلار درآمد دارند نیز، کمتر از ۱۰۰۰ دلار پس انداز می‌کنند. بدون در نظر گرفتن جنبه‌ی روانی، بخش خزنده‌ی مغز که برای نجات ما از شرایط سخت برنامه ریزی شده است، فقط به زمان و مکان کنونی اهمیت می‌دهد. غذا، پناهگاه، حس همدلی و غیره. می‌توانید تصور کنید که موضوعی مثل پس انداز کردن پول، باهمه‌ی آن ترس‌ها در تضاد است. به خصوص، صرفه جویی در مواردی مثل بازنشستگی، که برای آینده مورد نیاز است. به همین دلیل‌‌، پس انداز کردن پول و آموزش کم خرجی کار بسیار دشواری است.

آموزش کم خرجی

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود تا مغزمان را به کم خرجی عادت دهیم، تصمیم گیری در مورد پس انداز است. امروزه می‌توانیم از تکنولوژی کمک بگیریم. پلتفرم‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل میزان درآمد، خرید و پس انداز است. استفاده از این پلتفرم بعد از ۱۰۰ روز استفاده‌ی رایگان، ماهانه ۲.۹۹ هزینه دارد. همچنین، هیچ گاه برای پیروی از الگوهای پس انداز پول، دیر نیست. می‌توانید برنامه‌ی KidFund را در تلفن همراه خود نصب کرده و پس انداز کردن پول را به فرزندتان آموزش دهید. تکنولوژی، بهترین متحد شما در خصوص مقابله با مه ذهنی و تصمیم گیری در مورد مسائل مالی می‌باشد.


مقالات مرتبط:


به فکر آینده باشید

مطالعه ای که توسط دانشگاه استنفورد انجام گرفته، نشان می‌دهد افرادی که تصوری از دوران بزرگسالی، پیری و بازنشستگی خود دارند، متمایل‌اند که پول پس انداز کنند. شما باید به بخش ناجی مغز خود آموزش دهید که مراقب دوران بحرانی پیری‌تان باشد! شاید مسخره به نظر بیاید، ولی نگاه کردن به عکس‌هایی که در آن‌ها پیر هستید، این حس را در شما بیدار می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های تغییر چهره، قیافه‌ی پیری‌تان را ببینید.

واقعیت های جدید

بسیاری از قدم‌هایی که باید برای بهبود وضعیت مالی خود بکنیم، مثل عادت به کم خرجی و پس انداز کردن پول، مغایر با غرایز طبیعی‌مان هستند، اما این موارد، چیزی ماورای غرایز می‌باشند. بزرگترین موهبت پول، این است که: زمانی که در موقعیت کنونی خود قرار نداریم، دوباره به ما بازمی‌گردد. در مورد راه‌های مراقبت از فردی که دوستش دارید، چه احساسی دارید؟ با تصمیمات درست می‌توانید این‌کار را بکنید.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید