انتشار این مقاله


از بین رفتن دندان می تواند سوء تغذیه را نشان دهد

بر طبق یک تحقیق توسط محققان دانشگاه راتگرز، بزرگسالان سالمند در معرض خطر اختلال در سلامت دهان و سوء تغذیه قرار دارند.این مطالعه که اخیرا در مجله تحقیقات پیری و عمل بالینی منتشر شده‌است، پرونده‌های بهداشت ۱۰۷ شهروند سالخورده‌ را که در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در درمانگاه دانشکده راتگرز درمان شده‌اند، مورد تجزیه و […]

بر طبق یک تحقیق توسط محققان دانشگاه راتگرز، بزرگسالان سالمند در معرض خطر اختلال در سلامت دهان و سوء تغذیه قرار دارند.این مطالعه که اخیرا در مجله تحقیقات پیری و عمل بالینی منتشر شده‌است، پرونده‌های بهداشت ۱۰۷ شهروند سالخورده‌ را که در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در درمانگاه دانشکده راتگرز درمان شده‌اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.


مقاله مرتبط:تغذیه دوران بارداری


نتایج نشان داد که بیش از ۲۵ درصد بیماران سو تغذیه داشته‌اند یا در معرض سو تغذیه قرار دارند. محققانروندی را دیدند که در آن بیماران با ۱۰ تا ۱۹ دندان در معرض خطر سو تغذیه قرار می‌گرفتند. بیمارانی که به دلیل سو تغذیه طبقه‌بندی می‌شوند ، نرخ‌های بالاتری از کاهش وزن دارند، و اغلب گزارش می‌دهند که مبتلابه زوال عقل و یا افسردگی و بیماری‌های شدید نسبت به افرادی هستند که وضعیت تغذیه عادی دارند.

جزئیات

رنا زلیگ، مدیر کارشناسی ارشد علوم تغذیه بالینی در دانشکده بهداشت حرفه ای راتگرز، گفت: “دهان راه ورود غذا و مصرف مایعات است.”

“اگر یکپارچگی آن دچار اختلال شود، توانایی عملکرد یک فرد برای مصرف یک رژیم غذایی مناسب، ممکن است کم باشد.”

او گفت:  اگر چه مطالعات بیشتری نیاز به بررسی رابطه بین ضرر دندان و خطر سو تغذیه دارند، اما یافته‌هانشان می‌دهند که کلینیک‌های دندان‌پزشکی می‌توانند بیمارانی را شناسایی کنند که به طور منظم از یکارائهکننده مراقبت اولیه بازدید نمی‌کنند و ممکن است در معرض خطر سو تغذیه قرار بگیرند. 

این اولین بخش از روش‌های ترکیبی بود که به تحقیق در مورد ارتباط بین از دست دادن دندان و وضعیت تغذیه در افراد مسن‌تر کمک کرد. بخش دوم کمک هزینه بر اساس این نتایج و به طور کیفی مطالعه تجربه غذا خوردن و کیفیت زندگی مرتبط با مسکن بزرگسالان مسن با استفاده از مصاحبه های کیفی مورد مطالعه قرار گرفت.

این مطالعه مرحله‌ای را برای تحقیق بیشتر برای بررسی روابط بین تلفات دندان و خطر سوء تغذیه و تأثیر از دست‌دادن دندان بر تجربه غذا و کیفیت زندگی مرتبط با غذا تعیین می‌کند.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید