انتشار این مقاله


چالش قند: مصرف شیرینی را برای ۲ هفته قطع کنید

شکر افزوده کالری را افزایش می‌دهند، اما بدون این که مواد مغذی ضروری به رژیم غذایی شما اضافه کنند.

نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و نوشیدنی‌های میوه‌ای یک منبع اصلی شکر افزوده در رژیم غذایی معمولی ایالات متحده هستند. شکر افزوده کالری را افزایش می‌دهند، اما بدون این که مواد مغذی ضروری به رژیم غذایی شما اضافه کند. دستورالعمل‌های غذایی سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۲۰ برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند که شکر افزوده به کمتر از ۱۰ درصد کالری در روز محدود شوند. این مقدار ۲۰۰ کالری به ازای رژیم ۲۰۰۰ کالری است. در نظر داشته باشید که یک قوطی ۱۲ اونس از نوشابه ، ۱۲۶ کالری از شکر افزوده دارد. در مورد شیرین کننده‌های مصنوعی چه طور؟ شیرین کننده‌های مصنوعی صدها بار شیرین تر از قند جدول است. بسیار شیرین است. این نوع قند را با سیب یا پرتقال مقایسه کنید. آن‌ها شیرین هستند، اما احتمالا در مقیاس شیرینی شما سطح شگفت زدگی را نمی‌شکند.


مقاله مرتبط: جفری ساچ: اعتیاد به قند، نشانه ای از سیستم غذای ناقص ماست


شاید شما فکر می‌کنید، “اما من خیلی شیرین را دوست دارم”. آیا جوانه‌های چشایی خود را به نوشیدنی‌های فوق العاده شیرین عادت داده‌ید که شیرینی طبیعی در غذاها مانند میوه‌ها، در مقایسه با آن‌ها خنثی است؟


مقاله مرتبط: آیا خوردن مواد قندی می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود؟


برای جواب دادن به این سوال، این را امتحان کنید: شکر اضافه شده و شیرین کننده‌های مصنوعی را برای دو هفته از رژیم غذایی خود حزف کنید. این موضوع را به عنوان یک پاک کننده کام و ذائقه در نظر بگیرید. برای دو هفته بعدی مواد غذایی را انتخاب کنید که حاوی شکر یا شیرین کننده مصنوعی کمی هستند و یا اصلاً ندارند.
جزئیات اینجاست:

  • لیست مواد تشکیل دهنده و برچسب‌های مواد غذایی را بررسی کنید.
  • ممکن است در غذاهایی که انتظار ندارید شکر اضافه شده ببینید، مانند سس پاستا، کراکر، پیتزا و … .
  • غذاهایی را انتخاب کنید که ۵ گرم یا کمتر شکر افزوده داشته باشند. شما می‌توانید این اطلاعات را در برچسب‌های اطلاعات غذایی پیدا کنید. قند افزوده باید در برچسب‌های آمار تغذیه بعد از تابستان ۲۰۱۸ ذکر شده باشد. برخی از محصولات قبلا نیز آن را لیست می‌کرده‌اند.
  • همچنین شیرین کننده‌های طبیعی مانند آگوا، عسل و ملاس را محدود به ۵ گرم یا کمتر کنید.
  • وشابه را با آب گازدار یا آب، شیر کم چرب یا چای و قهوه غیر شیرین جایگزین کنید.
  • از شیرین کننده‌های مصنوعی تا حد امکان اجتناب کنید.
  • میوه‌ها و سبزیجات بیشتری بخورید- تازه یا یخ زده. میوه‌ها، سبزیجات و شیر دارای قندهای طبیعی هستند. خوب است! ولی تمرکز شما بر روی اجتناب از شکر افزوده باشد.

پس از دو هفته، شما می‌توانید به راحتی شیرینی طبیعی را در کل مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات تشخیص دهید. شما همچنین خواهید دانست که می‌توانید بدون آن نوشابه روزانه زندگی کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید