انتشار این مقاله


عاقل باشید تا کمتر احساس تنهایی کنید!

سه چهارم از انسان‌ها از احساس تنهایی خفیف الی شدید رنج می‌برند.

سه چهارم از انسان‌ها از احساس تنهایی خفیف الی شدید رنج می‌برند اما بررسی‌های جدید نشان ‌می‌دهد عاقل بودن شما را از این احساس موهوم رهایی خواهد بخشید.

انسان‌های خردمند از دانستن نقطه نظرهای مختلف لذت می‌برند و دیگران همواره برای مشورت به آن‌ها مراجعه می‌کنند. افراد عاقل احساسات منفی را از خود دور کرده و تصمیمات بزرگ را به تعویق نمیاندازند. این نتایح از بررسی ۳۴۰ نفر در آمریکا به دست آمده است. از آن‌ها در ارتباط با تجربه‌ی احساس تنهایی پرسیده شد و خرد آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد در برخی از برهه‌های زندگی علی‌الخصوص انتهای دهه‌ی سوم، اواسط دهه‌ی ششم و اواخر دهه‌ی نهم عمر میزان این احساس بیشترین است. سه چهارم از شرکت‌کنندگان از احساس تنهایی خفیف الی شدید رنج می‌بردند. پروفسور دیلیپ جست، محقق ارشد این بررسی از آمار بالای این مورد در شگفت است:

آن‌ها به هیچ‌گونه اختلال فیزیکی شدید یا بیماری‌های روانی مهمی مانند افسردگی یا اسکیزوفرنی مبتلا نبودند.


مقاله‌ی مرتبط: آیا جوانان امروزی را باید نسل تنهایی بدانیم؟


دکتر الن لی افزود:

به نظر می‌رسد احساس تنهایی با هر اتفاق ناگواری مثل؛ سلامت روان ضعیف، اعتیاد، اختلال شناختی و بیماری‌های فیزیکی هم‌چون؛ سوء تغذیه، فشار خون و اختلالات خواب مرتبط است. با این حال میزان بالای خرد در مراقبت از فرد در مقابل این احساس مؤثر بوده است و آن به این دلیل است که رفتاری که فرد را خردمند نشان دهد مانند همدلی، دلسوزی، کنترل احساسات، تأمل به طور مؤثری از احساس تنهایی شدید جلوگیری می‌کند.

این نتایج نشان می‌دهد که باید نگرش‌مان در ارتباط با احساس تنهایی را تغییر دهیم و تنهایی دوری از ذیگران نیست، شخصی می‌تواند تنها باشد و احساس تنهایی نکند در حالی که دیگری با هزاران دوست و آشنا همیشه در  تنهایی غرق گردد. یک جامعه‌ی عاقل یک جامعه‌ی شاد خواهد بود.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید