انتشار این مقاله


به اشتراک گذاشتن شیر مادر

به اشتراک گذاشتن شیر مادر بصورت رسمی و غیررسمی انجام می‌شود.

به اشتراک گذاشتن شیر مادر بصورت رسمی و غیررسمی انجام می‌شود.

در نوع رسمی آن ، بانک شیرهای بسیاری متعلق به انجمن بانک شیر انسانی امریکای شمالی (HMBANA) وجود دارند که یک انجمن حرفه‌ای داوطلبانه است. HMBANA سیاست‌هایی برای جمع آوری کمک‌های انسانی دارد که شامل غربالگری دقیق سلامت و مصرف دارو در اهداکنندگان است . به اهدا کنندگان بانک شیر نیز جمع آوری ، نگهداری و حمل و نقل مناسب دستور داده می‌شود – و شیر آن‌ها قبل از توزیع پاستوریزه شده است. به زناني که به اين شیوه شيرشان را اهدا مي‌کنند، مبلغی پرداخت نمي‌شود. بانک‌های شیر مادر HMBANA به شیرخواران بستری و سایر افرادی که نسخه پزشک دارند، شیر می‌دهند.


مقاله مرتبط: شیر مادر چه تأثیری بر هوش کودک دارد؟


شیوه‌های به اشتراک گذاری شیر غیر رسمی نیز بین دوستان ، خانواده و غریبه‌ها در اینترنت اتفاق می‌افتد. وب سایت‌هایی که بین افرادی که می‌خواهند به خرید و فروش شیر مادر بپردازند ، ارتباط برقرار می‌کنند، اغلب شامل توصیه‌هایی می‌شوند برای خریداران در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطرات بهداشتی و ایمنی مانند اطمینان از اهداء کننده برای عفونت‌های خاص. با این حال، اشراک شیر مادر از طریق اینترنت می‌تواند خطراتی ایجاد کند. این نوع شیر مادر اهدایی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رشد باکتری‌ها و آلودگی با باکتری‌هایی که می‌توانند باعث عفونت شوند
  • بیماری‌های عفونی مانند ویروس نقص ایمنی بدن انسان (HIV)
  • آلاینده‌های شیمیایی مانند داروهای تجویزی یا غیر قانونی
  • شیر گاو، احتمالا با توجه به انگیزه پولی فروشندگان برای افزایش حجم محصول خود

اگر پس از صحبت با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود ، انتخاب کنید که به نوزاد خود شیر مادری غیر از خودتان را بدهید ، اداره غذا و دارو توصیه می‌کند تنها از شیر منبعی که اهدا کنندگان آن را بازبینی کرده‌اید استفاده کرده و اقدامات احتیاطی دیگر جهت اطمینان از ایمنی شیر را انجام دهید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید